ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
Αρ. Φύλλου 2818
13 Δεκεμβρίου 2011
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
Αριθμ. 54321/ΕΥΣ 5835
Τροποποίηση της κοινής υπουργικής απόφασης με αριθμ. πρωτ. 40844/ΕΥΣ6681/21.08.2009 (ΦΕΚ: 1750/Β/24.08.2009), «Προκήρυξη για την ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών Επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους τομείς Μεταποίησης - Τουρισμού - Εμπορίου- Υπηρεσιών στο πλαίσιο των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2007-2013 όπως ισχύει».
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ -ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ -ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Έχοντας υπόψη:
1. Το Ν. 3614/2007 «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2007-2013» (ΦΕΚ 267 /Α/3-12-2007) όπως ισχύει και ιδίως το άρθρο 17.
2. Το Ν. 2362/1995 «Περί Δημόσιου Λογιστικού, ελέγχου των δαπανών του κράτους και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 247/Α/27-11-1995) και ειδικότερα τα άρθρα 102 και 104 αυτού, όπως ισχύει,
3. Το άρθρο 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98/Α/22.4.2005),
4. Το Π.Δ. 65/2011 (ΦΕΚ 147/Α΄/27.06.2011) «Διάσπαση του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στα Υπουργεία α) Εσωτερικών και β) Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, συγχώνευση των Υπουργείων Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και μεταφορά στον Πρωθυπουργό των Γενικών Γραμματειών Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και στο Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς.
5. Τα Π.Δ. 185/2009 (ΦΕΚ 213/Α΄/77.10.2009) «Ανασύσταση του Υπουργείου Οικονομικών, και 189/2009 «Καθορισμός και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων» (ΦΕΚ 221/Α΄/5.11.2009).
6. Το Π.Δ. 110/2011 (ΦΕΚ 243/Α΄/11.11.2011), με το οποίο διορίστηκαν Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ο Μιχαήλ Χρυσοχοΐδης του Βασιλείου και Υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ο Αθανάσιος Μωραϊτης του Χρήστου.
7. Την με αριθμό 51116/3184/2011 (ΦΕΚ 2741/Β΄/25-11-2011) κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας περί ανάθεσης αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Αθανάσιο Μωραϊτη.
8. Την με αριθμό Υ25/2011 (ΦΕΚ 2792/Β΄/8-12-2011) απόφαση του Πρωθυπουργού περί καθορισμού αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Φίλιππο Σαχινίδη.
9. Το Π.Δ. 178/2000 «Οργανισμός του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας» (ΦΕΚ 165/Α/14.07.2000).
10. Την κοινή υπουργική απόφαση με αριθμό 3850/ ΕΥΣ523 απόφαση (ΦΕΚ 333/Β/29.02.08) για την τροποποίηση (αναδιάρθρωση) της απόφασης σύστασης της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού της Εφαρμογής των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων όπως ισχύει.
11. Τον Κανονισμό (ΕΚ) 1083/2006 του Συμβουλίου, της 11ης Ιουλίου 2006, περί καθορισμού γενικών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το Ταμείο Συνοχής και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1260/1999 όπως ισχύει,
12. Τον Κανονισμό (ΕΚ) 1828/2006 της Επιτροπής της 8ης Δεκεμβρίου 2006 για τη θέσπιση κανόνων σχετικά με την εφαρμογή του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1083/2006 του Συμβουλίου περί καθορισμού γενικών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το Ταμείο Συνοχής και του Κανονισμού (ΕΚ) 1080/2006 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης,
13. Τα άρθρα 87, 88 και 89 της Συνθήκης περί ιδρύσεως των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, περί κρατικών ενισχύσεων,
14. Τον Κανονισμό (ΕΚ) 994/1998 του Συμβουλίου της 7ης Μαρτίου 1998 για την εφαρμογή των άρθρων 92 και 93 της Συνθήκης για την ίδρυση των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων σε ορισμένες κατηγορίες οριζόντιων κρατικών ενισχύσεων, όπως αυτά τροποποιήθηκαν με τα άρθρα 87 και 88 της Συνθήκης αντίστοιχα,
15. Την υπ΄ αριθ. 2009/C83/01 Ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τίτλο «Προσωρινό κοινοτικό πλαίσιο για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης με σκοπό να στηριχθεί η πρόσβαση στη χρηματοδότηση κατά τη διάρκεια της τρέχουσας χρηματοπιστωτικής και οικονομικής κρίσης» (Επίσημη Εφημερίδα αριθ. C83 της 7.4.2009),
16. Την υπ΄ αριθμ. πρωτ. C(2009) 5729/15.07.09 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με την οποία εγκρίθηκε το καθεστώς ενίσχυσης Ν304/2009,
17. Τη Σύσταση της Επιτροπής της 6ης Μαΐου 2003, σχετικά με τον ορισμό των πολύ μικρών, των μικρών και των μεσαίων επιχειρήσεων (Επίσημη Εφημερίδα αριθ. L 124 της 20/05/2003),
18. Το Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου (Σ.Δ.Ε.), όπως εγκρίθηκε με την υπ΄ αριθ. 124125/22-12-08 πράξη αποδοχής της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής,
19. Την υπ΄ αριθ. 14053/ΕΥΣ1749/27.3.2008 (ΦΕΚ 540Β) υπουργική απόφαση Σ.Δ.Ε. (ΥΠΑΣΥΔ), όπως ισχύει,
20. Την με αριθμό Ε (2007) 6015/29.11.2007 απόφαση της Επιτροπής για την έγκριση του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ) (Κωδικός CCI2007GR6UN5001),
21. Την με αριθμό Ε(2007) 5443/5.11.2007 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περί έγκρισης του ΠΕΠ Αττική (Κωδικός CCI 2007GR161PO006)
22. Την με αριθμό Ε(2007) 5441/5.11.2007 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περί έγκρισης του ΠΕΠ Δυτική Ελλάδα-Πελοπόννησος-Ιόνιοι Νήσοι (Κωδικός CCI 2007GR161PO007)
23. Την με αριθμό Ε(2007) 5337/26.10.2007 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περί έγκρισης του ΠΕΠ Μακεδονία - Θράκη (Κωδικός CCI 2007GR161PO008)
24. Την με αριθμό Ε(2007) 5332/26.10.2007 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περί έγκρισης του ΠΕΠ Θεσσαλία-Στερεά Ελλάδα-Ηπειρος (Κωδικός CCI 2007GR16UPO001)
25. Την με αριθμό Ε(2007) 5439/5.11.2007 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περί έγκρισης του ΠΕΠ Κρήτη και Νήσοι Αιγαίου (Κωδικός CCI 2007GR16UPO002)
26. Την υπ΄ αριθμ. πρωτ. 32842/ΕΥΣ 5239/30.06.2009 (ΦΕΚ 1299/Β/01.07.2009) υπουργική απόφαση, «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν τη διαχείριση δράσεων ενίσχυσης επιχειρήσεων στο πλαίσιο Επιχειρησιακών Προγραμμάτων της Προγραμματικής Περιόδου 2007-2013 σύμφωνα με τα άρθρα 4 και 17 του Ν. 3614/2007 (ΦΕΚ 267 Α΄),
27. Την υπ΄ αριθμ. πρωτ. 34704/ΕΥΣ 5269/09.07.2009 (ΦΕΚ 1418/Β/15.07.2009) υπουργική απόφαση, «Ρύθμιση θεμάτων σχετικά με την εφαρμογή μέτρων ενίσχυσης με τη μορφή άμεσης επιδότησης στο πλαίσιο των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων βάσει του Προσωρινού Πλαισίου»,
28. Την υπ΄ αριθμ. πρωτ. 36318/ΕΥΣ 5868/17.07.2009 (ΦΕΚ 1525/Β/27.07.2009) υπουργική απόφαση, «Διάθεση πιστώσεων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την εφαρμογή των δράσεων κρατικών ενισχύσεων στο πλαίσιο των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς 2007-2013, και ορισμός των ποσών, ποσοστών και ενισχύσεων»,
29. Την 48908/ΕΥΣ8007/30.09.2009 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ: 2116/Β/30.09.2009) και την 58606/ ΕΥΣ9403/17.12.2009 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ: 2447/Β/17.12.2009) με τις οποίες τροποποιήθηκε η 40844/ ΕΥΣ6681/21.08.2009 κοινή υπουργική απόφαση,
30. Την ανάγκη τροποποίησης των άρθρων 4, 14, 17 και του παραρτήματος της Ζ κοινής υπουργικής απόφασης με αριθμ. πρωτ. 40844/ΕΥΣ6681/21.08.2009 (ΦΕΚ: 1750/Β/24.08.2009)
31. Την απρόοπτη μεταβολή των οικονομικών συνθηκών λόγω της κρίσης που διέρχεται η Ελληνική Οικονομία και τις έκτακτες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί στις επιχειρήσεις με σημαντική μείωση του κύκλου εργασιών σε αυτές.
32. Το Ν. 3845/2010 (ΦΕΚ 65 Α΄6-5-2010) «Μέτρα για την εφαρμογή του μηχανισμού στήριξης της ελληνικής οικονομίας από τα κράτη - μέλη της ζώνης του ευρώ και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο».
33. Το Ν. 3986/2011 (ΦΕΚ 152 Α΄1-6-2001) «Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015»
34. Το γεγονός ότι από την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων, επιπλέον της δαπάνης που προκαλείται με την κοινή υπουργική απόφαση με αριθμ. 40844/ΕΥΣ6681/21.08.2009, η οποία τροποποιείται με την παρούσα, αποφασίζουμε:
Την τροποποίηση της κοινής υπουργικής απόφασης με αριθμ. 40844/ΕΥΣ6681/21.08.2009 «Προκήρυξη για την ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών Επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους τομείς Μεταποίησης - Τουρισμού - Εμπορίου- Υπηρεσιών στο πλαίσιο των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2007-2013 όπως ισχύει» όπως ακολουθεί:
Αρθρο 1
Η παράγραφος 2 του άρθρου 4 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«2. Η προθεσμία ολοκλήρωσης όλων των χρηματοδοτούμενων επενδύσεων ορίζεται στους είκοσι δύο (22) μήνες για την μεταποίηση και τον τουρισμό και στους δεκαεννέα (19) μήνες για τις θεματικές ενότητες του εμπορίου και των υπηρεσιών από την ημερομηνία υπογραφής της σχετικής σύμβασης μεταξύ του αρμόδιου Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης (Ε.Φ.Δ.) και του δικαιούχου της ενίσχυσης. Υπάρχει η δυνατότητα τετράμηνης και δίμηνης παράτασης αντίστοιχα, η οποία θα δίνεται ύστερα από αίτημα του δυνητικού δικαιούχου της ενίσχυσης. Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να υπερβαίνει την ημερομηνία λήξης του παρόντος μέτρου ενίσχυσης όπως ορίζεται στο άρθρο 19»
Αρθρο 2
Η παράγραφος 4 του άρθρου 14 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Το αίτημα τροποποίησης υποβάλλεται από το δικαιούχο της ενίσχυσης προς τον Ε.Φ.Δ. σύμφωνα με τυποποιημένη φόρμα του ΠΣΚΕ, συνοδευόμενο από σχετικές προσφορές, προτιμολόγια, prospectus, τα οποία θα αιτιολογούν το κόστος των νέων παρεμβάσεων.
Ο Ε.Φ.Δ. εξετάζει το αίτημα στην ουσία του και αποφασίζει για την μερική ή ολική αποδοχή ή απόρριψή του εντός δέκα (10) εργάσιμων ημερών από την υποβολή και παραλαβή του. Η απόφαση για την τροποποίηση ή μη της σύμβασης, κοινοποιείται από τον Ε.Φ.Δ. στο δικαιούχο της ενίσχυσης.
Στην περίπτωση που ο Ε.Φ.Δ. αποδεχτεί το αίτημα τροποποίησης ολικά ή μερικά, καλεί τον επενδυτή εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών, για την υπογραφή των τροποποιήσεων της σύμβασης και κοινοποιεί τις τροποποιημένες συμβάσεις στην εκάστοτε αρμόδια Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης. Σε αντίθετη περίπτωση, ενημερώνει εγγράφως τον επενδυτή για τη μη αποδοχή του αιτήματός του.
Σε περίπτωση που ο ΕΦΔ, κατά την διαδικασία τελικού ελέγχου του έργου, διαπιστώσει ότι υπάρχουν στην επένδυση μεταβολές στο φυσικό και οικονομικό αντικείμενο μεταξύ της ίδιας ή μεταξύ διαφορετικών κατηγοριών ενεργειών από την τελευταία τροποποιημένη σύμβαση, τότε ο ΕΦΔ μπορεί να εισάγει στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων αίτημα τροποποίησης και το αξιολογεί με βάση τα αναφερόμενα στις παρ. 1, 2 και 3 του ιδίου άρθρου.»
Αρθρο 3
Η παράγραφος 3 του άρθρου 15 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«3. Στο πλαίσιο της παρούσας προκήρυξης, οι Ε.Φ.Δ. πραγματοποιούν κατά μέγιστο δύο (2) ελέγχους για τις θεματικές ενότητες «Μεταποίησης» και «Τουρισμού» και έναν (1) έλεγχο για τις θεματικές ενότητες «Εμπορίου» και «Υπηρεσιών» για την πιστοποίηση της ολοκλήρωσης κάθε ενισχυόμενης επένδυσης.
Μετά την παρέλευση της διετίας από την έκδοση της βεβαίωσης ολοκλήρωσης της επένδυσης και προκειμένου να διασφαλιστεί η τήρηση των μακροχρόνιων υποχρεώσεων των δικαιούχων των ενισχύσεων ο ΕΦΔ διενεργεί διοικητική επαλήθευση βάσει των υποχρεωτικά υποβληθέντων από τον δικαιούχο δικαιολογητικών και εφαρμόζει τα προβλεπόμενα στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο.»
Αρθρο 4
Η παράγραφος 8 του άρθρου 17 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«8. α) Σε περίπτωση που διαπιστωθεί κατά τον χρόνο του τελικού επιτόπιου ελέγχου ότι οι νέες θέσεις εργασίας που δημιουργήθηκαν από την επένδυση υπολείπονται των νέων θέσεων εργασίας που όφειλε η επιχείρηση να δημιουργήσει βάσει της σύμβασης τότε η επενδυτική πρόταση επαναξιολογείται για να διαπιστωθεί εάν παραμένει πάνω από την βάση του ΠΕΠ - Θεματικής Ενότητας στο οποίο έχει ενταχθεί και αν παραμένει επιχορηγούμενη. Σε περίπτωση που η βαθμολογία της πέφτει κάτω από την βάση του ΠΕΠ - Θεματικής Ενότητας στην οποία ανήκει τότε η επενδυτική αυτή πρόταση απεντάσσεται και δεν λαμβάνει καθόλου επιχορήγηση.
Σε περίπτωση που η επενδυτική πρόταση επαναξιολογηθεί και λάβει βαθμολογία πάνω από την βάση του ΠΕΠ - Θεματικής Ενότητας στην οποία ανήκει τότε η προς καταβολή επιχορήγηση μειώνεται αναλογικά σύμφωνα με τον εξής τρόπο:
Ποινή/Μείωση Απασχόλησης = (Επιχορήγηση βάσει ελέγχου) b) * 0,10.
To (b) θα υπολογίζεται σύμφωνα με τον παρακάτω τύπο:
Πραγματικά Δημιουργημένη/Πιστοποιημένη Νέα Απασχόληση (σε ΕΜΕ) / Συμβατικά Δηλωμένη προς Δημιουργία Απασχόληση (σε ΕΜΕ).
Οπότε η επιχορήγηση προς καταβολή υπολογίζεται ως εξής:
Επιχορήγηση προς καταβολή= Επιχορήγηση βάσει ελέγχου - Ποινή
β) Σε περίπτωση που διαπιστωθεί κατά τον χρόνο του τελικού επιτόπιου ελέγχου παραβίαση της δέσμευσης που έχει ο δικαιούχος για διατήρηση των υφιστάμενων θέσεων εργασίας 2008 που καταγράφονταν στο έντυπο Υποβολής Επενδυτικής Πρότασης (δηλαδή μείωση μεγαλύτερη του 0,2 ΕΜΕ για κάθε έτος ξεχωριστά), ο δικαιούχος χάνει εξ΄ ολοκλήρου το δικαίωμα της ενίσχυσης, και εάν έχει ήδη λάβει μέρος της επιχορήγησης οφείλει να την επιστρέψει.
γ) Από την ημερομηνία έκδοσης της βεβαίωσης ολοκλήρωσης της επένδυσης και για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών, ο δικαιούχος της ενίσχυσης έχει την υποχρέωση να διατηρεί τον αριθμό των δημιουργημένων νέων θέσεων απασχόλησης παράλληλα με τις υφιστάμενες θέσεις απασχόλησης που πιστοποιήθηκαν κατά τον τελικό έλεγχο και καταγράφονται στην βεβαίωση ολοκλήρωσης.
Σε περίπτωση που διαπιστωθεί μείωση του αριθμού των συνολικών θέσεων απασχόλησης μεγαλύτερη του 0,2 ΕΜΕ εντός χρονικού διαστήματος δύο (2) ετών από την ημερομηνία έκδοσης της βεβαίωσης ολοκλήρωσης της επένδυσης επιβάλλεται αναλογική μείωση ή επιστροφή της δημόσιας επιχορήγησης.
Η αναλογική μείωση της δημόσιας επιχορήγησης υπολογίζεται με τον κάτωθι τύπο:
Μείωση Επιχορήγησης = (καταβληθείσα επιχορήγηση) * 0,40 * λ
Όπου λ=(ΥΑΕ-ΔΑΕ)/ΥΔΑ
ΥΑΕ= Υποχρέωση Απασχόλησης με βάση την ημερομηνία Ελέγχου,
ΔΑΕ= Διατήρηση Απασχόλησης συνολικών θέσεων εργασίας με βάση την ημερομηνία Ελέγχου,
ΥΔΑ= Υποχρέωση Διατήρησης Απασχόλησης
Η Υποχρέωση Απασχόλησης με βάση την ημερομηνία Ελέγχου (ΥΑΕ) υπολογίζεται σε ανθρωπομήνες απασχόλησης σαν γινόμενο του αριθμού συνολικών θέσεων απασχόλησης που πιστοποιήθηκαν κατά τον τελικό έλεγχο και καταγράφονται στην βεβαίωση ολοκλήρωσης (ΕΜΕ) επί τον αριθμό των μηνών που έχουν παρέλθει από την έκδοση της βεβαίωσης ολοκλήρωσης έως την ημερομηνία ελέγχου (μέγιστο 24 μήνες).
Η Διατήρηση Απασχόλησης των συνολικών θέσεων εργασίας με βάση την ημερομηνία Ελέγχου (ΔΑΕ) υπολογίζεται σε ανθρωπομήνες απασχόλησης. Προκειμένου να υπολογιστούν οι ανθρωπομήνες αθροίζονται οι ημέρες εργασίας όλης της περιόδου μέχρι την ημερομηνία του ελέγχου όλων των εργαζομένων και διαιρούνται με το 25. Σε περίπτωση που υπάρχουν θέσεις μη πλήρους απασχόλησης τότε γίνεται αναγωγή τους σε ημέρες πλήρους απασχόλησης.
Η Υποχρέωση Διατήρησης Απασχόλησης (ΥΔΑ) υπολογίζεται σε ανθρωπομήνες απασχόλησης σαν γινόμενο του αριθμού των συνολικών θέσεων απασχόλησης που πιστοποιήθηκαν κατά τον τελικό έλεγχο και καταγράφονται στην βεβαίωση ολοκλήρωσης (ΕΜΕ) επί του αριθμού των μηνών που υποχρεούται η επιχείρηση να διατηρήσει τους εργαζόμενους (πάντα 24).
Σε περίπτωση που το λ>0,50 τότε ο δικαιούχος χάνει εξ΄ ολοκλήρου το δικαίωμα της ενίσχυσης, και οφείλει να επιστρέψει την επιχορήγηση, εκτός εάν προκύπτει η διατήρηση της υφιστάμενης απασχόλησης με βάση την έκθεση τελικού ελέγχου. Τα ανωτέρω εξειδικεύονται με έκδοση ερμηνευτικής Εγκυκλίου.
δ) Για τον έλεγχο της τήρησης των ως άνω υποχρεώσεων ο δικαιούχος αποστέλλει στον Ε.Φ.Δ. το ετήσιο έντυπο Ε7, τις καταστάσεις επιθεώρησης εργασίας και τις Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις (Α.Π.Δ.) για το διάστημα που απαιτείται.
Αρθρο 5
Το Παράρτημα Ζ Υποκριτήριο 4.1 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Υποκριτήριο 4.1. Διατήρηση θέσεων απασχόλησης (ΝΑΙ -ΟΧΙ)
Η δέσμευση για τη διατήρηση των θέσεων απασχόλησης του έτους 2008 (σε Ετήσιες Μονάδες Εργασίας, [ΕΜΕ]), δηλώνεται από τους δυνητικούς δικαιούχους της ενίσχυσης κατά τη φάση της υποβολής της επενδυτικής πρότασης. Επισημαίνεται ότι η διατήρηση των θέσεων απασχόλησης των δικαιούχων της ενίσχυσης ελέγχεται από το έτος 2011 και έκτοτε και μέχρι και δύο (2) έτη μετά την έκδοση της απόφασης ολοκλήρωσης βάσει του έντυπου Ε7.
Το κριτήριο αυτό βαθμολογείται με ΝΑΙ ή ΟΧΙ. Αν τεθεί ΟΧΙ απορρίπτεται η πρόταση. Αν τεθεί ΝΑΙ συνεχίζει η αξιολόγηση με τα άλλα κριτήρια. Εάν κατά τους ελέγχους που γίνονται μέχρι την έκδοση της βεβαίωσης ολοκλήρωσης διαπιστωθεί μη διατήρηση της απασχόλησης σε βαθμό μεγαλύτερο από μείωση της τάξεως του 0,2 ΕΜΕ για κάθε έτος ξεχωριστά θα χάσει ο δικαιούχος το δικαίωμα της ενίσχυσης. Από την έκδοση της βεβαίωσης ολοκλήρωσης και για δύο έτη μετά ισχύουν οι ρυθμίσεις της παρ 8 εδάφιο γ του άρθρου 17 της παρούσης.»
Αρθρο 6
Το Παράρτημα Ζ Υποκριτήριο 4.3 εδάφιο «Επισημάνσεις» αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ: 1. Στην αύξηση της απασχόλησης δεν προσμετρούνται θέσεις εργασίας που δημιουργήθηκαν από υποχρεώσεις υλοποίησης άλλου μέτρου ενίσχυσης συγχρηματοδοτούμενου από το ΕΤΠΑ κατά το έτος 2009.
2. Οι θέσεις απασχόλησης που ο δυνητικός δικαιούχος θα δεσμευτεί ότι θα δημιουργήσει πρέπει να είναι εξαρτημένης εργασίας.»
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 13 Δεκεμβρίου 2011