RSS
Συνάντηση ΟΕΕ με Υφ. Οικονομικών

 

 

Σύμφωνα με Δελτίο τύπου του ΟΕΕ,τα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους τα μέλη του ΟΕΕ και οι λογιστές - φοροτεχνικοί, έθεσαν μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Κωνσταντίνος Κόλλιας και ο β’ Αντιπρόεδρος Σταύρος Τραγάνης, οι οποίοι συναντήθηκαν με την υφυπουργό Οικονομικών, Κατερίνα Παπανάτσιου.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε στην επίσπευση των διαδικασιών για την παροχή της ψηφιακής υπογραφής δεύτερης γενιάς προς τα μέλη του ΟΕΕ και τους λογιστές – φοροτεχνικούς, με την Υπουργό να δεσμεύεται για την αμέριστη βοήθεια από πλευράς Υπουργείου, καθώς θεωρεί εξίσου σημαντικό να προχωρήσει γρήγορα η διαδικασία.

Ακόμα, συναποφασίστηκε η καθιέρωση τακτικής επικοινωνίας του Υπουργείου Οικονομικών με το ΟΕΕ και η μόνιμη θεσμική εκπροσώπηση του Φορέα στις επιτροπές του Υπουργείου.

Τέλος, συζητήθηκε το πάγιο αίτημα των λογιστών να τους επιτρέπεται ελεύθερα η είσοδος στις Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας, κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανένα χρονικό ή άλλο περιορισμό. Η υφυπουργός δεσμεύθηκε για την άμεση ικανοποίηση του συγκεκριμένου αιτήματος.

 Πηγή: www.e-forologia.gr

ΣΕΠΕ: Στην Ελλάδα το σύστημα συλλογικών διαπραγματεύσεων έχει καταρρεύσει και η πλειοψηφία των εργαζομένων εργάζεται στο πλαίσιο ατομικών συμβάσεων

 

Ο Ειδικός Γραμματέας του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.), Νάσος Ηλιόπουλος εκπροσωπεί το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης στο διεθνές συνέδριο που διοργανώνει η Συνομοσπονδία Ευρωπαϊκών Συνδικάτων (ETUC) στις Βρυξέλλες, με τίτλο: «Η Ευρώπη χρειάζεται αυξήσεις στους μισθούς- ήρθε η ώρα για την δική μας ανάκαμψη», σήμερα Τρίτη και αύριο Τετάρτη, 14- 15 Φεβρουαρίου 2017.

Το διεθνές συνέδριο της ETUC, με τη συμμετοχή υπουργών Εργασίας, συνδικάτων και εργοδοτικών οργανώσεων από όλη την Ευρώπη σηματοδοτεί την έναρξη της καμπάνιας της συνομοσπονδίας για το έτος 2017, που αποσκοπεί στην ανάδειξη του αιτήματος για αυξήσεις των μισθών των εργαζομένων με στόχο την απάλειψη των ανισοτήτων στη γηραιά ήπειρο.

«Η μάχη των εργαζομένων στην Ελλάδα αποτελεί κοινή μάχη όλων των εργαζομένων στην Ευρώπη», σημείωσε στην τοποθέτησή του ο κ. Ηλιόπουλος, τονίζοντας ότι «χωρίς ένα σύστημα συλλογικών διαπραγματεύσεων οι εργαζόμενοι δεν θα συμμετέχουν στα οφέλη της οικονομικής προόδου και αυτή θα αφορά όλο και λιγότερους».

Ο Ειδικός Γραμματέας του Σ.ΕΠ.Ε. παρουσίασε αναλυτικά στα μέλη του συνεδρίου την κατάσταση στην αγορά εργασίας στη χώρα, όπως αυτή διαμορφώθηκε από τις παρεμβάσεις των προηγούμενων ετών, επισημαίνοντας ότι «στην Ελλάδα αυτή την στιγμή το σύστημα συλλογικών διαπραγματεύσεων έχει καταρρεύσει και η πλειοψηφία των εργαζομένων εργάζεται στο πλαίσιο ατομικών συμβάσεων. Μέσα στα χρόνια της κρίσης η παραβατικότητα στην αγορά εργασίας από την μεριά των εργοδοτών έχει παροξυνθεί. Ταυτόχρονα, το σύστημα της κοινωνικής ασφάλισης χάνει μια σειρά από κρίσιμους πόρους τόσο μέσα από την υποδηλωμένη όσο και από την αδήλωτη εργασία».

Σε ότι αφορά τις διαπραγματεύσεις της ελληνικής κυβέρνησης με τους δανειστές, στο πλαίσιο της δεύτερης αξιολόγησης, ο Ειδικός Γραμματέας του Σ.ΕΠ.Ε. ανέφερε ότι «ο στόχος να βγούμε από την κρίση για εμάς δεν μπορεί να αποτελεί μια φράση κενή περιεχομένου. Έξοδος από την κρίση από την οπτική των εργαζομένων σημαίνει να ακολουθήσουμε μια αντίστροφη διαδικασία αναδιανομής υπέρ της κοινωνικής πλειοψηφίας».

 

Στα 3,3 δισ. οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου

Μείωση παρουσίασαν τον Δεκέμβριο του 2016 οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα οι οποίες περιορίστηκαν στα 3,310 δισ. ευρώ έναντι 4,162 δισ. ευρώ τον Νοέμβριο.

Συνολικά το 2016 διατέθηκαν προς τους φορείς του δημοσίου επιχορηγήσεις και πιστώσεις ύψους 3,066 δισ. ευρώ για την αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων τους, όπως προκύπτει από τα αναλυτικά στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών.

Σύμφωνα με αυτά, τον Νοέμβριο διατέθηκαν από το υπουργείο Οικονομικών με τη μορφή πιστώσεων και επιχορηγήσεων προς τους φορείς του δημοσίου για τη εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους 991,6 εκατ. ευρώ ενώ 88,7 εκατ. ευρώ διατέθηκαν για τον ίδιο σκοπό τον Δεκέμβριο με αποτέλεσμα ολόκληρο το έτος το ύψους τους να ανέλθει σε 3,066 δισ. ευρώ. Το σύνολο των πληρωμών από τους φορείς του δημοσίου προς τον ιδιωτικό τομέα ανήλθε το 2016 σε 2,748 δισ. ευρώ.

Οι Οργανισμοί Κοινωνικής Ασφάλισης που έχουν και το μεγαλύτερο ποσό ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τον ιδιωτικό τομέα, τον Δεκέμβριο κατέβαλαν για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων τους ποσό ύψους 229,3 δισ. ευρώ από επιχορηγήσεις και πιστώσεις που τους είχαν διατεθεί για τον σκοπό αυτόν. Συνολικά το 2016 εξόφλησαν υποχρεώσεις τους ύψους 922,3 εκατ. ευρώ. Έτσι στο τέλος Δεκεμβρίου το ανεξόφλητο υπόλοιπο των χρεών τους προς τους ιδιώτες να ανέρχονταν σε 2,024 δισ. ευρώ.

Τα νοσοκομεία το Δεκέμβριο εξόφλησαν ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 171,2 εκατ. ευρώ ποσό που για ολόκληρο το 2016 ανήλθε σε 1,035 δισ. ευρώ. Το ύψος των ληξιπρόθεσμων οφειλών των νοσοκομείων προς τον ιδιωτικό τομέα ανήλθε τον Δεκέμβριο σε 449 εκατ. ευρώ.

Το Δεκέμβριο, επίσης, σημειώθηκε μείωση στα 1,225 δισ. ευρώ των ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου από επιστροφές φόρων προς τους ιδιώτες. Το ύψος των οφειλών αυτών ήταν 1,439 δισ. ευρώ το Νοέμβριο.

 

Πηγή: www.kathimerini.gr

Στο 70% του ΑΕΠ τα χρέη προς εφορία και Ταμεία λόγω υψηλών φόρων

 

 

 

Οι σκληροί φόροι των τελευταίων χρόνων έχουν διογκώσει τα ληξιπρόθεσμα χρέη σε εφορίες και ασφαλιστικά ταμεία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, τα χρέη αυτά ανέρχονται στο 70% του ΑΕΠ ή διαφορετικά στα 115 δισ. ευρώ, μέγεθος το οποίο τρομάζει εάν συγκριθεί με τα χρέη των φορολογουμένων στις χώρες της Eυρωζώνης, ακόμα και σε αυτές που αντιμετώπισαν οικονομικά προβλήματα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, από τα 95 δισ. ευρώ των οφειλών προς την εφορία (τα υπόλοιπα 20 δισ. ευρώ είναι προς τα ασφαλιστικά ταμεία), το 40% είναι πρόστιμα για φορολογικές παραβάσεις και φοροδιαφυγή και μόλις το 44% αφορά άμεσους και έμμεσους φόρους. Αυτό που εκτιμούν στελέχη μεγάλων ελεγκτικών οίκων είναι ότι το τρέχον έτος τα χρέη τόσο προς τα Ταμεία όσο και προς την εφορία θα αυξηθούν περαιτέρω, ξεπερνώντας μάλιστα τον περυσινό μέσο όρο που ήταν 1 δισ. ευρώ ανά μήνα.

Η έκθεση του ΔΝΤ

Στους βασικούς λόγους, όπως διαπιστώνεται από την έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, είναι αφενός η κατάρρευση του φοροεισπρακτικού μηχανισμού, αφετέρου η αδυναμία καταβολής των φόρων από τα φυσικά πρόσωπα και τις επιχειρήσεις. Πριν από την κρίση και συγκεκριμένα πριν από το 2010, το ποσοστό είσπραξης των βεβαιούμενων φόρων και προστίμων ήταν 75% και πλέον το ποσοστό αυτό έχει υποχωρήσει στο 45%.

Η χαμηλή εισπραξιμότητα οφείλεται και στο γεγονός ότι από το 2001 μέχρι σήμερα έχουν θεσμοθετηθεί 50 έκτακτες ρυθμίσεις οφειλών προς τις εφορίες και τα ασφαλιστικά ταμεία, με αποτέλεσμα πολλοί φορολογούμενοι να αγνοούν τις υποχρεώσεις περιμένοντας την επόμενη ρύθμιση. Σχεδόν οι μισοί από τους φορολογουμένους χρωστούν στο ελληνικό κράτος.

Από τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών προκύπτει ότι σε ποσοστό 85% οι φορολογούμενοι χρωστούν λιγότερο από 3.000 ευρώ ο καθένας, με το χρέος τους να αντιπροσωπεύει το 2% των συνολικών οφειλών. Αντίθετα, το 1% των οφειλετών χρωστάει ο καθένας περισσότερα από 1 εκατομμύριο ευρώ και το χρέος τους αντιπροσωπεύει το 80% των συνολικών οφειλών.

Εκτός από την παρατεταμένη ύφεση και τη μείωση των εισοδημάτων, σημαντικός παράγων διόγκωσης των οφειλών είναι η ραγδαία αύξηση της ανεργίας που εμπόδισε και εμποδίζει τους πολίτες να ανταποκριθούν στις φορολογικές τους υποχρεώσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, από περίπου τα 38 δισ. ευρώ που ανέρχονταν οι ληξιπρόθεσμες οφειλές στο Δημόσιο το 2010, έφθασαν στα 95 δισ. ευρώ στα τέλη του 2016. Οι δε οφειλέτες αυξήθηκαν σε 4,3 εκατ. από ένα εκατ. που ήταν το 2010.

Χαμηλή εισπραξιμότητα

Οπως προκύπτει από την ανάλυση του Ταμείου, το 55% των οφειλών είναι παλαιότερο των 3 ετών, ενώ η εισπραξιμότητά τους δεν ξεπερνά το 2%. Τα δεδομένα είναι ακόμα χειρότερα για τα χρέη που προέρχονται από πρόστιμα και προσαυξήσεις. Οπως προαναφέρθηκε, το 40% των ληξιπρόθεσμων προέρχεται από πρόστιμα που επιβλήθηκαν από τις ελεγκτικές αρχές. Το εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι το εισπράξιμο ποσό είναι κάτω από 1%.

Δηλαδή από το σύνολο των οφειλών τα οποία έχουν φθάσει στα 95 δισ. ευρώ, τα 38 δισ. ευρώ αφορούν πρόστιμα και προσαυξήσεις.

Από το ποσό των 38 δισ. ευρώ ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός έχει εισπράξει μόλις 380 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, από το σύνολο των οφειλών τα:

• 9,5 δισ. ευρώ προέρχονται από καταπτώσεις δανείων με εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου.
• 38 δισ. ευρώ προέρχονται από πρόστιμα και προσαυξήσεις.
• 9,95 δισ. ευρώ από άμεσους φόρους.
• 21,85 δισ. ευρώ από έμμεσους φόρους.
• 5,7 δισ. ευρώ από μη φορολογικά έσοδα.

Στελέχη του υπουργείου Οικονομικών εκφράζουν φόβους για το κατά πόσον είναι εφικτή η αύξηση των δημοσίων εσόδων το 2017, καθώς εκτιμούν ότι ο στόχος για ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας με ρυθμούς της τάξης του 2,5% κατά το τρέχον έτος είναι τουλάχιστον υπερβολικός και ακόμα και με τα καλύτερα σενάρια «δεν βγαίνει». Θεωρούν επίσης ότι τα χρέη θα παρουσιάσουν αυξητική τάση σε σχέση με το 2016, προσεγγίζοντας αυτά του 2015, τα οποία είχαν ξεπεράσει τα 15 δισ. ευρώ.

Οπως τονίζεται και στην έκθεση του δημοσιoνομικού συμβουλίου, «η επίτευξη του στόχου των φορολογικών εσόδων εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η αύξηση του πραγματικού ΑΕΠ και της ιδιωτικής κατανάλωσης, η άνοδος των λιανικών τιμών, η άνοδος της απασχόλησης, η βελτίωση του οικονομικού κλίματος κ.λπ.», χαρακτηρίζοντας «αισιόδοξες» τις σχετικές προβλέψεις.

 

Πηγή: www.kathimerini.gr

 

 

Πετρόπουλος: Το νέο ασφαλιστικό είναι δίκαιο και επαναφέρει μεγάλο μέρος ασφαλισμένων στο σύστημα

 

Προτροπή προς όλους τους ασφαλισμένους και τις επαγγελματικές ενώσεις των εργοδοτών να καταβάλουν στο ασφαλιστικό σύστημα τις εισφορές που αδυνατούσαν να καταβάλουν τα προηγούμενα χρόνια, απηύθυνε ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Τάσος Πετρόπουλος, τονίζοντας πως με τον τρόπο αυτό θα στηριχθεί το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης.

Μιλώντας σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Α’ Αθήνας, με θέμα τις «εξελίξεις και προοπτικές στο ασφαλιστικό», ο κ. Πετρόπουλος ανέφερε μεταξύ άλλων πως «ο νόμος που ψηφίσαμε τον Μάιο, βάζει τα πράγματα σε μία βάση δίκαιης αντιμετώπισης και επαναφέρει στο σύστημα της κοινωνικής ασφάλισης, ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού της χώρας που είχε αποκλειστεί απ' αυτήν».

Σύμφωνα με τον υφυπουργό, αυτό επιτυγχάνεται με το ύψος της εισφοράς, που συνδέεται πλέον με το καθαρό εισόδημα. Το να καταβάλλονται εισφορές με βάση το καθαρό εισόδημα, καθιστά εφικτή την καταβολή τους, παρατήρησε ο κ. Πετρόπουλος.

Στο σημείο αυτό, ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης εκτίμησε ότι θα καταγραφεί μεγαλύτερη εισροή κεφαλαίων από εκείνους που δεν κατέβαλαν μέχρι τώρα ασφαλιστικές εισφορές, αναφέροντας χαρακτηριστικά, ότι περίπου 350.000 ελεύθεροι επαγγελματίες δεν έχουν καταβάλει ούτε ένα ευρώ, επειδή οι εισφορές ήταν πολύ υψηλές.

Υπενθυμίζεται ότι βάση υπολογισμού των εισφορών θα αποτελέσει το πραγματικό εισόδημα που προκύπτει από την άσκηση επαγγέλματος και η βάση υπολογισμού της μηνιαίας εισφοράς είναι εφεξής το καθαρό φορολογητέο αποτέλεσμα από την άσκηση δραστηριότητας κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος.

Σε δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους για τις αντιδράσεις που έχουν προκληθεί σχετικά με το νέο σύστημα καταβολής εισφορών, ειδικά όσον αφορά τους ελεύθερους επαγγελματίες, ο κ. Πετρόπουλος απέκλεισε το ενδεχόμενο αλλαγών. Παράλληλα, ωστόσο, έκανε λόγο για «ρύθμιση και αντιμετώπιση των ακραίων συνεπειών», οι οποίες όπως παρατήρησε οφείλονται και στο γεγονός ότι για το 2017 θα ληφθούν υπόψη τα εισοδήματα του 2015, καθώς είναι το τελευταίο εκκαθαρισμένο φορολογικό έτος.

«Σε κάποιους μπορεί να έχει διαφοροποιηθεί το εισόδημα. Είναι βέβαιο ότι υπάρχουν τέτοιες περιπτώσεις. Δεν αφορά όμως τον κύριο όγκο των ασφαλισμένων», διευκρίνισε ο κ. Πετρόπουλος. Στο δεύτερο εξάμηνο του 2017, όταν θα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση των εισοδημάτων του 2016, θα μπορέσουν να οριστικοποιηθούν οι ετήσιες ασφαλιστικές εισφορές του έτους, και να συμψηφιστούν ή να αναζητηθούν οι όποιες διαφορές θα προκύψουν. «Κάποιοι διαμαρτύρονται γιατί μειώθηκαν οι εισφορές και θα πάρουν μειωμένη σύνταξη. Πολλοί ζητούν να υπάρχει η δυνατότητα να καταβάλουν παραπάνω εισφορές, για να μπορούν να πάρουν μεγαλύτερες συντάξεις», σημείωσε.

Τέλος, ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, υπενθύμισε επίσης και την δυνατότητα μερικής καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, μία ομάδα ατόμων προσπάθησε να εισέλθει στο χώρο, εκφράζοντας τη διαμαρτυρία της στις ακολουθούμενες πολιτικές.

 

Πηγή: www.news.gr

Ενημερωτικό σημείωμα ΕΦΚΑ σχετικά με τις εισφορές για τον κλάδο κύριας Ασφάλισης

 

Γενικά - Βάση υπολογισμού εισφορών

Από 1/1/2017, το σύστημα ασφαλιστικών κλάσεων -κατηγοριών παύει να ισχύει. Βάση υπολογισμού για τις ασφαλιστικές εισφορές είναι το Καθαρό Φορολογητέο Αποτέλεσμα (ΚΦΑ) από την άσκηση της δραστηριότητας, που δημιουργεί την υποχρέωση υπαγωγής στην ασφάλιση, κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος.

Κατά τη πρώτη εξαμηνιαία περίοδο του έτους 2017, ως βάση υπολογισμού λαμβάνεται το εισόδημα του πιο πρόσφατα εκκαθαρισμένου έτους (δηλαδή εν προκειμένω του 2015). Θα ακολουθήσει οριστικοποίηση των ετήσιων ασφαλιστικών εισφορών κατόπιν συμψηφισμού των εισφορών που προκύπτουν από τα καθαρά εισοδήματα του έτους 2016, που θα εκκαθαριστούν κατά το Β'εξάμηνο του 2017.

Θεσπίζεται Κατώτατη και Ανώτατη Βάση Υπολογισμού Εισφορών, δηλαδή το κατώτερο και το ανώτερο ποσό εισοδήματος επί του οποίου υπολογίζονται εισφορές.

Ως κατώτατη βάση, ορίζεται το ποσό που αντιστοιχεί στον κατώτατο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού άνω των είκοσι πέντε (25) ετών το οποίο ανέρχεται σήμερα σε 586,08€ (ετήσιο 7.032,96€).

Σε συγκεκριμένες κατηγορίες ασφαλισμένων η Κατώτατη Βάση λαμβάνεται μειωμένη και ορίζεται ως ποσοστό 70% του κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών (Μηνιαίο: 586,08 Χ 70% =410,26€ και ετήσιο: 12 Χ 410,26€= 4.923,12€).

Ως ανώτατη βάση, ορίζεται το ποσό που αντιστοιχεί στο δεκαπλάσιο του κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των είκοσι πέντε ετών (25) το οποίο ανέρχεται σε 5.860,80€ (ετήσιο 70.329,60€).

Ως Μηνιαία Βάση Υπολογισμού Εισφορών των προσώπων που αποκτούν ιδιότητα ή προβαίνουν σε έναρξη εργασιών λαμβάνεται η Κατώτατη Βάση και εφαρμόζεται από τον μήνα έναρξης έως τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους.

Επί Μελών Εταιρειών, βάση υπολογισμού αποτελεί το ΚΦΑ της εταιρείας κατανεμημένο σύμφωνα με το ποσοστό συμμετοχής κάθε μέλους .

Αντίστοιχα, επί Μελών Αγροτικής, Κτηνοτροφικής ή Αλιευτικής Εκμετάλλευσης, βάση υπολογισμού αποτελεί το συνολικό ΚΦΑ της εκμετάλλευσης διαιρούμενο δια του αριθμού των μελών.

Στις περιπτώσεις ζημιογόνων χρήσεων και μηδενικών κερδών, οι εισφορές υπολογίζονται επί της κατώτατης βάσης ενώ σε περιπτώσεις μη εκκαθαρισμένων χρήσεων ή μη υποβολής δηλώσεων επί του ΚΦΑ του πιο πρόσφατα εκκαθαρισμένου έτους.

Προσδιορισμός Εισοδημάτων

Το Μητρώο Υπόχρεων ασφαλισμένων έχει ταυτοποιηθεί με το τηρούμενο στην Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ) Μητρώο Φορολογούμενων.

Αντιστοιχήθηκαν οι ασφαλιστέες δραστηριότητες-ιδιότητες με τα εισοδήματα που τηρεί η ΓΓΔΕ ώστε να κωδικοποιηθούν οι πηγές προέλευσης εισοδημάτων.

Για κάθε πηγή εισοδήματος λαμβάνεται υπόψη το Καθαρό Φορολογητέο Αποτέλεσμα.

Ως προς την προέλευση των εισοδημάτων, οι πηγές ομαδοποιούνται σε τρεις βασικές, ως εξής:

Επιχειρηματική Δραστηριότητα, Αγροτική-Κτηνοτροφική-Αλιευτική Δραστηριότητα, Μισθωτές Υπηρεσίες.

Η ομαδοποίηση αυτή χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό των εισφορών.

Εισφορές

Η εισφορά είναι μηνιαία και υπολογίζεται επί του μηνιαίου ΚΦΑ.

Θεσπίζονται από 1/1/2017 ενιαία ποσοστά εισφορών, ως εξής:

Κλάδος Σύνταξης 20% Κλάδος Περίθαλψης 6,95%

Υπολογίζονται εισφορές επί καθαρών εισοδημάτων που προέρχονται από μία ή περισσότερες δραστηριότητες που γεννούν υποχρέωση ασφάλισης.

Στις περιπτώσεις μοναδικής δραστηριότητας προσδιορίζεται η βάση υπολογισμού εισφορών από το καθαρό εισόδημα της δραστηριότητας αυτής.

Επί περισσότερων της μιας δραστηριοτήτων που γεννούν υποχρέωση ασφάλισης:

α. λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των καθαρών εισοδημάτων, για τον προσδιορισμό της ανώτατης και κατώτατης βάσης εισοδήματος, σύμφωνα με κανόνες ιεράρχησης. Ειδικότερα:

Μεταξύ εισοδημάτων από Μισθωτή εργασία και Μη Μισθωτή δραστηριότητα (επιχειρηματική ή αγροτική) προηγείται το εισόδημα από Μισθωτή εργασία.

Μεταξύ εισοδημάτων από Μη Μισθωτές δραστηριότητες προηγείται το εισόδημα της δραστηριότητας που εξασφαλίζει, κατά το μεγαλύτερο μέρος, τον βιοπορισμό του ασφαλισμένου.

β. υπολογίζονται εισφορές επί του καθαρού εισοδήματος που προέρχεται από την άσκηση δραστηριότητας ή την ύπαρξη ιδιότητας που γεννούν υποχρέωση υπαγωγής στην ασφάλιση, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες, κατά περίπτωση, διατάξεις.

Κοινοποίηση Εισφορών

Οι εισφορές αναρτώνται και στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, στην ιστοσελίδα www.efka.gov.gr από την οποία παρέχεται αναλυτικότερη ενημέρωση

 

Χαρίτσης: Αλλάζουμε το παραγωγικό μοντέλο, δημιουργούμε ποιοτικές θέσεις εργασίας, στηρίζουμε τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα

 

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξης Χαρίτσης, το Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2017, ήταν ο κεντρικός ομιλητής στην εκδήλωση για την κοπή πίτας του νέου έτους, του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.

 

Ο κ. Χαρίτσης επισήμανε ότι οι μακροοικονομικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας είναι πιο ευοίωνες από ποτέ τα τελευταία χρόνια, όπως δείχνουν τα πρόσφατα στοιχεία για την αύξηση του ΑΕΠ, των επενδύσεων και των εξαγωγών αλλά και τη σημαντική μείωση της ανεργίας. Το στοίχημα πλέον για τη χώρα είναι να μπορέσει να μπει σε μία πορεία βιώσιμης ανάπτυξης. «Για να το πετύχουμε αυτό», τόνισε, «χρειαζόμαστε αλλαγή παραδείγματος, να περάσουμε σε ένα νέο παραγωγικό μοντέλο, που θα αντιμετωπίζει τις δομικές παθογένειες της ελληνικής οικονομίας και θα αξιοποιεί τα στρατηγικά της πλεονεκτήματα, ιδίως τους ιδιαίτερα μορφωμένους και καταρτισμένους ανθρώπους της.» Στο πλαίσιο αυτό, ο Αναπληρωτής Υπουργός ανέπτυξε τον σχεδιασμό και τις παρεμβάσεις του Υπουργείου. Όπως εξήγησε: «για πρώτη φορά, όλα τα διαθέσιμα εργαλεία – οι προσκλήσεις του ΕΣΠΑ, τα σύγχρονα χρηματοδοτικά εργαλεία που αναπτύσσουμε, τα καθεστώτα του νέου Αναπτυξιακού Νόμου, υπηρετούν τις ίδιες προτεραιότητες, εντάσσονται σε έναν ενιαίο αναπτυξιακό σχεδιασμό».

 

Σε ό,τι αφορά το νέο ΕΣΠΑ ο κ. Χαρίτσης εξήγησε ότι εστιάζει στη νέα επιχειρηματικότητα και την ενίσχυση νέων επαγγελματιών για την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών, υψηλής προστιθέμενης αξίας, ικανών να σταθούν στις διεθνείς αγορές. Δίνεται έμφαση στις συνέργειες και τις συνεργασίες για την ανάπτυξη ολοκληρωμένων αλυσίδων αξίας καθώς επίσης και στην έρευνα και την τεχνολογία. «Τα μέχρι στιγμής αποτελέσματά είναι ιδιαίτερα θετικά», σημείωσε, «απορροφήσαμε πλήρως τους πόρους του προηγούμενου ΕΣΠΑ, ενώ ενεργοποιήσαμε το 55% των προγραμμάτων του νέου. Το 2016 η απορρόφηση ξεπέρασε κάθε προσδοκία αγγίζοντας το 11,35%.» Ο Αναπληρωτής Υπουργός τόνισε πως για πρώτη φορά, τίθενται και ποιοτικοί στόχοι, εκτός από ποσοτικοί. Τέτοιοι είναι το άνοιγμα του ΕΣΠΑ στην κοινωνία, η δημόσια διαβούλευση για τους στόχους και τις προτεραιότητες των προσκλήσεων, η ηλεκτρονικοποίηση των διαδικασιών με ταυτόχρονη μείωση του κόστους και της γραφειοκρατίας και η εξασφάλιση της διαφάνειας και του ελέγχου σε όλα τα επίπεδα.

 

Ο κ. Χαρίτσης αναφέρθηκε επίσης στον ανοιχτό καταπιστευτικό λογαριασμό (escrowaccount) που δημιούργησε το υπουργείο και ο οποίος επιτρέπει την εκταμίευση πόρων χωρίς να απαιτείται η καταβολή εγγυητικής επιστολής, κάτι που στο παρελθόν απέτρεπε πολλούς ενδιαφερόμενους από το να υποβάλουν προτάσεις, ενώ εξήγγειλε και την επέκταση του ενδιάμεσου προγράμματος «Εξοικονομώ κατ’ οίκον», που επιδοτεί νοικοκυριά για την ενεργειακή αναβάθμιση των κατοικιών τους.

 

Στη συνέχεια ο Αναπληρωτής Υπουργός παρουσίασε τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία που ανέπτυξε το υπουργείο σε συνεργασία με διεθνείς οργανισμούς. Τέτοια είναι το: Ταμείο Επιχειρηματικών Συμμετοχών (EquiFund), το Ταμείο Επιχειρηματικότητας ΙΙ και το «Εξοικονομώ» ΙΙ. Τα τρία ταμεία έχουν προικιστεί με πόρους 1 δισ. ευρώ και, με τη μόχλευση που θα επιτευχθεί, θα κινητοποιήσουν πάνω από 2 δισ. ευρώ στην πραγματική οικονομία. Ο κ. Χαρίτσης στάθηκε ιδιαίτερα στο καινοτόμο Ταμείο Επιχειρηματικών Συμμετοχών (EquiFund) μέσα από το οποίο μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα μπορούν να αντλήσουν χρηματοδότηση με τη μορφή της συμμετοχής στη μετοχική τους σύνθεση (equitycapital, venturecapital). Με αυτόν τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα σε καινοτόμες επιχειρήσεις να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση από διεθνείς και εγχώριους επενδυτές που δεν μπορούσαν έως τώρα να τις προσεγγίσουν λόγω του μικρού τους μεγέθους.

 

Τέλος, ο κ. Χαρίτσης έκανε ειδική μνεία στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο, τον οποίο και χαρακτήρισε «τομή στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της χώρας». Όπως επισήμανε: «για πρώτη φορά ένας αναπτυξιακός νόμος δίνει προτεραιότητα στην ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και όχι σε λίγα μεγάλα, κατά κανόνα χαμηλής τεχνολογίας, επενδυτικά σχέδια με περιορισμένο αναπτυξιακό αντίκτυπο. Δίνεται έμφαση σε δραστηριότητες όπου η χώρα διαθέτει στρατηγικά πλεονεκτήματα, όπως η αγροδιατροφή και οι νέες τεχνολογίες, ενώ είναι καινοτόμος και ως προς τα μέσα χρηματοδότησης, παρέχοντας έναν συνδυασμό φορολογικών κινήτρων και επιδοτήσεων.» Τα πρώτα στοιχεία από την ενεργοποίηση του νόμου, επισήμανε ο Αναπληρωτής Υπουργός, είναι εξαιρετικά. Σε μόλις 4 μήνες λειτουργίας του νέου νόμου έχουν υποβληθεί 821 επενδυτικά σχέδια προϋπολογισμού 2,2 δισ. ευρώ, όταν σε 4 χρόνια λειτουργίας του προηγούμενου είχαν κατατεθεί μόλις 1271, με το μεγαλύτερο μέρος τους (285) να αιτούνται φορολογική απαλλαγή και όχι επιδότηση. Το 65% των επενδυτικών σχεδίων και το 51,3% του συνολικού ύψους των επενδύσεων είναι στην βιομηχανία (κυρίως στον κλάδο της αγροτοδιατροφής). «Η εικόνα αυτή αποτυπώνει τη μεγάλη ανάγκη που υπήρχε όλα τα προηγούμενα χρόνια στην οικονομία για μία ριζικά διαφορετική αναπτυξιακή στρατηγική», τόνισε ο κ. Χαρίτσης.

 

Ο Αναπληρωτής Υπουργός έκλεισε την ομιλία του καλώντας τους παραγωγικούς φορείς της Θεσσαλονίκης να εντείνουν τη συνεργασία τους με το Υπουργείο για την από κοινού κατάρτιση και υλοποίηση αναπτυξιακών παρεμβάσεων στην οικονομία.

 

Πηγή: www.e-forologia.gr

Ο Κωνσταντίνος Κόλλιας επανεξελέγη Πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος


 

Τον Πρόεδρο και το νέο Προεδρείο του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος εξέλεξε η νέα Κεντρική Διοίκηση, που προέκυψε από τις πρόσφατες εκλογές της 11ης Δεκεμβρίου 2016, και συνεδρίασε σήμερα, Πέμπτη.

 

Στη θέση του Προέδρου επανεξελέγη ο Κωνσταντίνος Κόλλιας.

Η σύνθεσή του Προεδρείου είναι η ακόλουθη:

Πρόεδρος: Κωνσταντίνος Κόλλιας.

Α΄ Αντιπρόεδρος: Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης.

Β΄ Αντιπρόεδρος : Σταύρος Τραγάνης.

Γεν. Γραμματέας : Κωνσταντίνος Παπαδημητρίου.

Οικονομικός Επόπτης : Κωνσταντίνος Μανούσος.

Μέλη : Χρήστος Αγγελόπουλος, Παναγιώτης Αλεβιζάκης, Γιώργος Αμπαρτζάκης, Ιωάννης Διονυσόπουλος, Σάκης Ιωαννίδης, Πελοπίδας Καλλίρης, Ευφροσύνη Καραγιάννη, Μιχαήλ Μιχαήλ, Αλέξανδρος Πουλιάσης, Κώστας Ταγγίρης.

 

Ο Πρόεδρος του ΟΕΕ, Κωνσταντίνος Κόλλιας, δήλωσε:

«Η επανεκλογή μου, από τους συναδέλφους μου, στη θέση του Προέδρου του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, αποτελεί για μένα μεγάλη τιμή.

Ταυτόχρονα, η ευθύνη είναι ακόμα μεγαλύτερη, δεδομένου του ρόλου, που οφείλει να διαδραματίσει ο φορέας μας ως θεσμοθετημένος σύμβουλος της Πολιτείας για θέματα της οικονομίας, αλλά και των προκλήσεων, τις οποίες αντιμετωπίζει η χώρα μας.

Σε αυτό το πλαίσιο, δεσμεύομαι ότι, με τη βοήθεια όλων των συναδέλφων, το ανώτατο όργανο των οικονομολόγων της χώρας θα συνεχίσει και την επόμενη τριετία να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή, με επιστημονικά τεκμηριωμένες προτάσεις, και να ασκεί με εποικοδομητικό τρόπο το θεσμικό του ρόλο, με στόχο να βοηθήσει τόσο τη χώρα να επιστρέψει σε υγιή μονοπάτια ανάπτυξης, όσο και τα μέλη του, να διαχειρίζονται απρόσκοπτα τις προκλήσεις της επαγγελματικής τους δραστηριότητας, προασπίζοντας τα συμφέροντά τους.

Από αύριο δουλεύουμε όλοι μαζί για ένα ακόμα πιο δυνατό Οικονομικό Επιμελητήριο».

Ο Κωνσταντίνος Κόλλιας γεννήθηκε στη Λάρισα το 1976. Σπούδασε οικονομικά στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με μεταπτυχιακό στην οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και διδακτορικό δίπλωμα στο ίδιο αντικείμενο, στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Έχει διατελέσει ειδικός γραμματέας αποκρατικοποιήσεων στο Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών, γενικός διευθυντής της Σχολής Επιμόρφωσης Υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομικών, αναπληρωτής διοικητής για την Ελλάδα στην Παρευξείνια Τράπεζα Επενδύσεων και Ανάπτυξης, Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της Εταιρείας Παροχής Αερίου (ΕΠΑ) Αττικής, οικονομικός σύμβουλος του Υπουργού στο Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών και επισκέπτης καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Εργάζεται ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος & σύμβουλος επιχειρηματικής ανάπτυξης στην KLC Law Firm.

 

Στις 18 Φεβρουαρίου 2014 εξελέγη για πρώτη φορά Πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας.

 

Πηγή: www.e-forologia.gr

Η υπουργική απόφαση για την παράταση του Ε11

 

Στο ΦΕΚ δημοσιεύθηκε η υπουργική απόφαση για την παράταση της υποβολής του εντύπου Ε11 με αριθμό Αριθμ. οικ. 3439/Δ9.1168.

Σύμφωνα με την απόφαση παρατείνεται για το έτος 2017, η προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής του εντύπου Ε11 (Γνωστοποίηση στοιχείων ετήσιας κανονικής άδειας) της περ. η) του άρθρου 4 της υπ’ αριθμ. πρωτ. 29502/85/1-9-2014 (ΦΕΚ Β΄ 2390/8-9-2014) απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας έως και την 28η Φεβρουαρίου 2017.

 

 

Πηγή: www.e-forologia.gr

Απευθείας άσκηση προσφυγής στα Διοικητικά Δικαστήρια για τα Τέλη Κυκλοφορίας

 

Δημοσιεύτηκε η με αριθμό ΠΟΛ.1014/26.1.2017 εγκύκλιος με θέμα «Εφαρμογή ή μη των διατάξεων του άρθρου 63 του Ν.4174/2013 (Κ.Φ.Δ.), «περί της άσκησης ενδικοφανούς προσφυγής», σε περιπτώσεις αμφισβήτησης πράξεων της Φορολογικής Διοίκησης που αφορούν τέλη κυκλοφορίας».

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, ορίζεται ότι:

· Τα Τέλη Κυκλοφορίας δεν συμπεριλαμβάνονται στο άρθρο 2 του Ν. 4174/2013 περί Κ.Φ.Δ..

· Σύμφωνα και με την με αριθμό ΠΟΛ.1002/2013 εγκύκλιο διαταγή της Γ.Γ.Δ.Ε., Ενδικοφανή Προσφυγή ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών μπορεί να ασκηθεί μόνο επί πράξεων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας.

· Πράξεις που εκδίδονται από τη Φορολογική Διοίκηση σε βάρος φορολογουμένων αναφορικά με τέλη κυκλοφορίας δεν υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής το άρθρου 63 ΚΦΔ και επομένως προσβάλλονται απευθείας στα τακτικά διοικητικά δικαστήρια με το ένδικο βοήθημα της προσφυγής.

Πηγή: www.e-forologia.gr