Απόφ. 64010/5841/2014 (03/11/2014)

Τροποποίηση της 20794/2222/2012 (ΦΕΚ Β΄ 1466) υπουργικής απόφασης «Καθορισμός των όρων και προϋποθέσεων της ορθής λειτουργίας των Δημοσίων ΚΤΕΟ»

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

Αρ. Φύλλου 3107
19 Νοεμβρίου 2014
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ

Αριθμ. οικ. 64010/5841
Τροποποίηση της 20794/2222/2012 (ΦΕΚ Β
΄ 1466) υπουργικής απόφασης «Καθορισμός των όρων και προϋποθέσεων της ορθής λειτουργίας των Δημοσίων ΚΤΕΟ»

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α. του άρθρου 86 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που κυρώθηκε με το Ν. 2696/1999 (ΦΕΚ Α΄ 57)

β. του άρθρου 18 του Ν. 3446/2006 «Οργάνωση και λειτουργία αρχών ελέγχου κυκλοφορίας των οχημάτων- Ρυθμίσεις για τις επιβατικές μεταφορές και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 49)

γ. του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» που κωδικοποιήθηκε με το π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ Α΄ 98).

δ. του άρθρου 1 του π.δ. 118/2013 «Τροποποίηση του π.δ. 85/2012 (Α΄ 141) - Ίδρυση Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και μετονομασία των Υπουργείων Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού σε Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και σε Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων αντιστοίχως» (ΦΕΚ Α΄ 152).

ε. του π.δ. 119/2013 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ Α΄ 153).

στ. του π.δ. 109/2014 «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.» (ΦΕΚ Α΄ 176).

ζ. της υπ΄ αριθμ. 2821/2014 απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Καθορισμός αρμοδιοτήτων του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχαήλ Παπαδόπουλου» (ΦΕΚ Β΄ 2893).

2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

`Αρθρο 1

Η αριθμ. 20794/2222/2012 (ΦΕΚ Β΄ 1466) υπουργική απόφαση, τροποποιείται ως εξής:

1. Το άρθρο 2 «Αναγκαίο προσωπικό» του κεφαλαίου Α΄ «Προσωπικό Δημοσίων ΚΤΕΟ», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, τροποποιείται ως εξής:

α. Η περίπτωση γγ΄ της παρ. 1α αντικαθίσταται ως εξής:

«γγ. Τυπικά προσόντα:

i) Διπλωματούχος μηχανικός ειδικότητας: μηχανολόγου, ηλεκτρολόγου, μηχανολόγου - ηλεκτρολόγου, ηλεκτρονικού, ναυπηγού, ναυπηγού-μηχανολόγου, μηχανικού παραγωγής και διοίκησης, χημικού, μέλη Τ.Ε.Ε. ή άλλης ισότιμης σχολής ή

ii) Πτυχιούχος τεχνολογικής εκπαίδευσης των τμημάτων: μηχανολογίας, μηχανικών οχημάτων, ηλεκτρολόγων μηχανικών, ηλεκτρονικών μηχανικών, ναυπηγών μηχανικών, μηχανικών τεχνολογιών αντιρρύπανσης, μηχανικών ενεργειακής τεχνολογίας, μηχανικής βιοσυστημάτων ή άλλης ισότιμης σχολής ή

iii) Απόφοιτος Σχολής Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού επιπέδου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ή άλλης ισότιμης σχολής»

β. Η περίπτωση γγ΄ της παρ. 1β αντικαθίσταται ως εξής:

«γγ. Τυπικά προσόντα:

i) Διπλωματούχος μηχανικός ειδικότητας: μηχανολόγου, ηλεκτρολόγου, μηχανολόγου-ηλεκτρολόγου, ηλεκτρονικού, ναυπηγού, ναυπηγού-μηχανολόγου, μηχανικού παραγωγής και διοίκησης, χημικού, μέλη Τ.Ε.Ε. ή άλλης ισότιμης σχολής ή

ii) Πτυχιούχος τεχνολογικής εκπαίδευσης των τμημάτων: μηχανολογίας, μηχανικών οχημάτων, ηλεκτρολόγων μηχανικών, ηλεκτρονικών μηχανικών, ναυπηγών μηχανικών, μηχανικών τεχνολογιών αντιρρύπανσης, μηχανικών ενεργειακής τεχνολογίας, μηχανικής βιοσυστημάτων ή άλλης ισότιμης σχολής ή

iii) Απόφοιτος της Σχολής Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού επιπέδου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ή άλλης ισότιμης σχολής ή

iv) Απόφοιτος Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) ειδικότητας «Μηχανικών και Ηλεκτρολογικών Συστημάτων Αυτοκινήτου» του τομέα Οχημάτων ή «Τεχνικός Οχημάτων» του τομέα Μηχανολογίας ή «Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού» του Τομέα Ναυτικού Μηχανικών ή «Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού» του τομέα Μηχανικών ή άλλης ισότιμης σχολής ή

ν) Απόφοιτος Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑ.Σ.) ειδικότητας «Τεχνιτών Μηχανών & Συστημάτων Αυτοκινήτου» ή «Τεχνιτών Ηλεκτρολογικών Συστημάτων Αυτοκινήτου» ή «Αμαξωμάτων» ή «Τεχνιτών Αμαξωμάτων» ή άλλης ισότιμης σχολής ή

vi) Απόφοιτος Τεχνικού Επαγγελματικού Εκπαιδευτηρίου (Τ.Ε.Ε.) Β΄ κύκλου ειδικότητας «Μηχανών και Συστημάτων Αυτοκινήτου» του μηχανολογικού τομέα ή «Ηλεκτρομηχανικών Συστημάτων και Αυτοματισμού Αυτοκινήτου» του ηλεκτρολογικού τομέα ή άλλης ισότιμης σχολής ή

vii) Απόφοιτος Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ) ειδικότητας «Τεχνικός Αυτοκινήτων Οχημάτων» ή «Τεχνικός Μηχανοτρονικής» ή «Τεχνικός Μοτοποδηλάτων και Μοτοσυκλετών» της ομάδας μηχανολογίας ή «Τεχνικός Ηλεκτρολόγος Αυτοκινήτων Οχημάτων» της ομάδας ηλεκτρολογίας ή άλλης ισότιμης σχολής»

2. Το άρθρο 11 «Λοιπές μηχανογραφικές απαιτήσεις» του κεφαλαίου Β΄ «Εξοπλισμός Δημοσίων ΚΤΕΟ» αντικαθίσταται ως εξής:

«`Αρθρο 11
Λοιπές Μηχανογραφικές απαιτήσεις

1. Τα ρολόγια των μηχανημάτων των αυτομάτων γραμμών ελέγχου είναι συγχρονισμένα με την εθνική ώρα Ελλάδας.

2. Ψηφιακή υπογραφή των πρωτογενών δεδομένων ελέγχου (μετρήσεων) των μηχανημάτων των αυτομάτων γραμμών

α. Τα πρωτογενή δεδομένα ελέγχου (μετρήσεις) των μηχανημάτων των αυτομάτων γραμμών υπογράφονται ψηφιακά με χρήση αναγνωρισμένου πιστοποιητικού (certificate), σύμφωνα με τον ορισμό του π.δ. 150/2001 (ΦΕΚ 125Α΄), έτσι ώστε να διασφαλίζεται η ακεραιότητά τους, καθώς και η ταυτοπροσωπία του αποστολέα.

β. Τα αναγνωρισμένα πιστοποιητικά για την ψηφιακή υπογραφή εγκαθίστανται σε σημείο προ της εισόδου των πρωτογενών δεδομένων ελέγχου (μετρήσεων) στη μηχανογραφική εφαρμογή του ΚΤΕΟ, μέσω κατάλληλου λογισμικού, το οποίο δημιουργείται και εγκαθίσταται από τον υπεύθυνο του μηχανογραφικού συστήματος του ΚΤΕΟ, ήτοι τον προμηθευτή του μηχανογραφικού συστήματος ή τυχόν άλλο πρόσωπο/φορέα που έχει επιφορτιστεί με την ευθύνη για την τεχνική υποστήριξη, τη συντήρηση και την αναβάθμιση του συστήματος.

γ. Τα ιδιωτικά κλειδιά των αναγνωρισμένων πιστοποιητικών για την ψηφιακή υπογραφή, δεν κοινοποιούνται σε κανένα άλλο πρόσωπο. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι τα ιδιωτικά κλειδιά εκχωρήθηκαν από τον υπεύθυνο του μηχανογραφικού συστήματος σε άλλο πρόσωπο, ο υπεύθυνος του μηχανογραφικού συστήματος καθίσταται υπόχρεος αποζημίωσης του Δημοσίου και του οικείου ΝΠΔΔ (Διοικητικής Περιφέρειας), κατά τις γενικές διατάξεις, καθότι θίγεται η αξιοπιστία του συστήματος που έχει καθιερώσει το κράτος και λειτουργεί στον οικείο φορέα (ΝΠΔΔ - ΟΤΑ).

δ. Το λογισμικό εγκατάστασης των αναγνωρισμένων πιστοποιητικών για την ψηφιακή υπογραφή:

ενεργοποιείται αυτόματα με την εκκίνηση/επανεκκίνηση των κεντρικών μονάδων των αυτομάτων γραμμών πέραν του υπευθύνου του μηχανογραφικού συστήματος, δεν είναι προσβάσιμο (οποιοδήποτε μέρος του) από κανένα άλλο πρόσωπο, συμπεριλαμβανομένου του χρήστη (ΚΤΕΟ) είναι προστατευμένο με τους ενδεδειγμένους τεχνικά τρόπους από τον κατά τα ανωτέρω εγκαταστάτη του, ο οποίος εγγυάται τη σωστή λειτουργία του και οφείλει να καταγγέλλει κάθε προσπάθεια παραβίασής του από τρίτους που περιέρχεται σε γνώση του

3. Πρόσβαση στο λογισμικό της κεντρικής μονάδας της αυτόματης γραμμής ελέγχου

α. Η πρόσβαση στο λογισμικό των κεντρικών μονάδων των αυτόματων γραμμών ελέγχου επιτρέπεται μόνο με χρήση ειδικού κωδικού πρόσβασης.

β. Ο εργοστασιακά προεπιλεγμένος κωδικός πρόσβασης γνωστοποιείται στον υπεύθυνο του μηχανογραφικού συστήματος του ΚΤΕΟ, από τον «κατασκευαστή» της αυτομάτου γραμμής, ή τον «εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο», ή τον «εισαγωγέα» (εφόσον η αυτόματη γραμμή διατίθεται από τρίτη χώρα στην κοινοτική αγορά), ή το «διανομέα», όπως οι προαναφερθείσες έννοιες καθιερώθηκαν με την αριθμ. 768/2008/ΕΚ Απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για κοινό πλαίσιο εμπορίας των προϊόντων και για την κατάργηση της απόφασης 93/465/ΕΟΚ του Συμβουλίου.

Ο υπεύθυνος του μηχανογραφικού συστήματος, έχει το δικαίωμα είτε να αλλάξει τον εργοστασιακά προεπιλεγμένο κωδικό με νέο κωδικό επιλογής του, είτε να εγκαταστήσει μέσω πρόσθετου ειδικού λογισμικού ή διαδικασιών, δεύτερο κωδικό, για την εξασφάλιση του περιορισμού της διαχείρισης της πρόσβασης στο λογισμικό της κεντρικής μονάδας αποκλειστικά και μόνο από τον ίδιο.

Ουδείς εκ των ανωτέρω κωδικών εκχωρείται σε άλλο πρόσωπο. Σε περίπτωση δε, που διαπιστωθεί εκχώρηση από τον υπεύθυνο του μηχανογραφικού συστήματος σε άλλο πρόσωπο, ο υπεύθυνος του μηχανογραφικού συστήματος καθίσταται υπόχρεος αποζημίωσης του Δημοσίου και του οικείου ΝΠΔΔ (Διοικητικής Περιφέρειας), κατά τις γενικές διατάξεις, καθότι θίγεται η αξιοπιστία του συστήματος που έχει καθιερώσει το κράτος και λειτουργεί στον οικείο φορέα (ΝΠΔΔ - ΟΤΑ).

γ. Σε περίπτωση που κάποιο άλλο πρόσωπο (ή φορέας) χρειάζεται να έχει νόμιμη πρόσβαση στο λογισμικό της κεντρικής μονάδας κάποιας αυτόματης γραμμής ελέγχου (π.χ. υπεύθυνος συντήρησης, υπεύθυνος διακρίβωσης κ.ο.κ.), ο υπεύθυνος του μηχανογραφικού συστήματος, υποχρεούται να κάνει χρήση του κωδικού, ώστε να επιτραπεί η πρόσβαση προσωρινά και για όσο χρονικό διάστημα απαιτείται για την ολοκλήρωση των απαραίτητων εργασιών.

δ. Ο υπεύθυνος του μηχανογραφικού συστήματος του ΚΤΕΟ οφείλει να τηρεί «ημερολόγιο πρόσβασης στο λογισμικό των κεντρικών μονάδων των αυτόματων γραμμών», στο οποίο, πέραν της ημερομηνίας, θα καταγράφονται η χρονική διάρκεια της πρόσβασης, τα στοιχεία του προσώπου ή φορέα που απέκτησε κατά τα ανωτέρω προσωρινά την πρόσβαση καθώς και η αιτιολογία (είδος εκτελεσθεισών εργασιών).

4. Ο κατασκευαστής υποχρεούται να κοινοποιήσει στη Δ.Ο.Π. του ΥΠΥΜΕΔΙ τις γραμμογραφήσεις όλων των αρχείων με δεδομένα που παράγονται από τις αυτόματες γραμμές του.»

`Αρθρο 2
Έναρξη ισχύος

Η παρούσα απόφαση ισχύει από την ημερομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Παπάγου, 3 Νοεμβρίου 2014

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΜΙΧΑΗΛ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ