ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ |
Αθήνα, 12 Σεπτεμβρίου 2003 |
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ &ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ |
Αρ.Πρωτ.: Φ-848/535 |
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ & Ε.Φ.Κ. |
|
Δ/ΝΣΗ ΕΙΔ. ΦΟΡΩΝ ΚΑΤΑΝ/ΣΗΣ |
|
Τμήμα Δ΄ |
|
ΘΕΜΑ:Μείωση του τέλους ταξινόμησης επιβατικών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.
Με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή στο σχέδιο νόμου «Τροποποίηση του νόμου 2323/1995 υπαίθριο εμπόριο και άλλες διατάξεις» επέρχονται οι παρακάτω ρυθμίσεις οι οποίες ισχύουν, από 3 Σεπτεμβρίου 2003:
1. Στο Ν. 2960/2001 (ΦΕΚ 265 Α΄) επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:
α. Οι περιπτώσεις α),β),γ) και δ) της παραγράφου 2 του άρθρου 121 αντικαθίστανται ως εξής:
«2. Οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης της προηγούμενης παραγράφου ορίζονται ως ακολούθως:
α) Για αυτοκίνητα που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές της Οδηγίας 98/69 Ε.Κ. ή μεταγενέστερης:
ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ |
|
ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΕΛΟΥΣ |
Μέχρι 900 |
Κυβικά εκατοστά |
5% |
Από 901-1400 |
Κυβικά εκατοστά |
12% |
Από 1401-1600 |
Κυβικά εκατοστά |
20% |
Από 1601-1800 |
Κυβικά εκατοστά |
30% |
Από 1801-2000 |
Κυβικά εκατοστά |
40% |
Από 2001 |
κυβικά εκατοστά και πάνω |
50% |
β) Για αυτοκίνητα που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές της Οδηγίας 94/12 Ε.Κ.:
ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ |
|
ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΕΛΟΥΣ |
Μέχρι 900 |
Κυβικά εκατοστά |
14% |
Από 901-1400 |
Κυβικά εκατοστά |
27% |
Από 1401-1600 |
Κυβικά εκατοστά |
45% |
Από 1601-1800 |
Κυβικά εκατοστά |
56% |
Από 1801-2000 |
Κυβικά εκατοστά |
83% |
Από 2001 |
κυβικά εκατοστά και πάνω |
142% |
γ) Για αυτοκίνητα που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές των Οδηγιών 91/441 ΕΟΚ, 89/458 Ε.Ο.Κ. και 88/76 Ε.Ο.Κ.
ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ |
|
ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΕΛΟΥΣ |
Μέχρι 900 |
Κυβικά εκατοστά |
24% |
Από 901-1400 |
Κυβικά εκατοστά |
49% |
Από 1401-1600 |
Κυβικά εκατοστά |
95% |
Από 1601-1800 |
Κυβικά εκατοστά |
129% |
Από 1801-2000 |
Κυβικά εκατοστά |
216% |
Από 2001 |
κυβικά εκατοστά και πάνω |
334% |
δ) Για αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας:
ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ |
|
ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΕΛΟΥΣ |
Μέχρι 900 |
Κυβικά εκατοστά |
37% |
Από 901-1400 |
Κυβικά εκατοστά |
66% |
Από 1401-1600 |
Κυβικά εκατοστά |
128% |
Από 1601-1800 |
Κυβικά εκατοστά |
145% |
Από 1801-2000 |
Κυβικά εκατοστά |
266% |
Από 2001 |
κυβικά εκατοστά και πάνω |
346%». |
β. Η παράγραφος 1 του άρθρου 124 αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Οι μοτοσικλέτες κυλινδρισμού κινητήρα 126 κυβικών εκατοστών και πάνω, της δασμολογικής κλάσης 87.11 της συνδυασμένης Ονοματολογίας, υποβάλλονται σε τέλος ταξινόμησης, ως ακολούθως:
ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ |
|
ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΕΛΟΥΣ |
Από 126-249 |
Κυβικά εκατοστά |
2% |
Από 250-900 |
Κυβικά εκατοστά |
7% |
Από 901-1400 |
Κυβικά εκατοστά |
12% |
Από 1401-1600 |
Κυβικά εκατοστά |
14% |
Από 1601-1800 |
Κυβικά εκατοστά |
17% |
Από 1801 |
κυβικά εκατοστά και πάνω |
25%». |
2. Επιβατικά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες για τα οποία μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος άρθρου είχαν κατατεθεί παραστατικά τελωνισμού και δεν έχουν εκδοθεί αποδεικτικά είσπραξης ή είχαν παραληφθεί κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 3 του άρθρου 11 του Ν. 1477/1984 (ΦΕΚ 144/Α΄) ή της παραγράφου 3 του άρ. 133 του Ν. 2960/01 διέπονται από τις διατάξεις του άρθρου αυτού.
Επιβατικά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες για τα οποία έχουν εκδοθεί αποδεικτικά είσπραξης του τέλους ταξινόμησης, πλην όμως δεν έχουν ταξινομηθεί και πωληθεί από τις εμπορικές επιχειρήσεις μπορούν, με αίτηση τους, να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος άρθρου με επανυπολογισμό του τέλους ταξινόμησης και συμψηφισμό του καταβληθέντος τέλους και επιστροφή της προκύπτουσας διαφοράς. Στη ρύθμιση αυτή υπάγονται και τα παραπάνω οχήματα τα οποία μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος άρθρου είχαν τιμολογηθεί από τις εμπορικές επιχειρήσεις , πλην όμως για τη μεταβίβαση στον ιδιώτη δεν έχει γίνει θεώρηση του πιστοποιητικού ταξινόμησης από την αρμόδια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.) για την καταβολή των οφειλόμενων τελών ή είχε γίνει η θεώρηση αυτή αλλά τα οχήματα δεν είχαν τιμολογηθεί από τις εμπορικές επιχειρήσεις.