Εγκύκλιος 31/2002 (22/04/2002)
Προθεσμία διεκπεραίωσης υποθέσεων πολιτών (Καταγγελίες, ΥΔΑΑΒ).
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ | Αθήνα, 22 Απριλίου 2002 |
ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ |
Αρ.Πρωτ.: Γ 31/6 |
ΔΙΟΙΚΗΣΗ |
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ: Αριθμ. 31 |
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΙΟΙΚ/ΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ |
|
Δ/ΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΑΠΛ/ΣΗΣ ΔΙΑΔ/ΣΙΩΝ |
|
ΤΜΗΜΑ ΑΠΛ/ΣΗΣ ΔΙΑΔ/ΣΩΝ & ΠΑΡ/ΤΑΣ |
|
ΘΕΜΑ:
Προθεσμία διεκπεραίωσης υποθέσεων πολιτών (Καταγγελίες, ΥΔΑΑΒ).
ΣΧΕΤΙΚΑ : α) Εγκ. Υπ. Εργ. & Κ.Α. (Γ.Γ.Κ.Α.) Αρ. Πρωτ. 31/16.1.02, β) Εγκ.ΙΚΑ 99/1999
Σας κοινοποιούμε την υπ. αριθ. ΔΙΑΔΠ/Α1/24494/27.11.2001 (ΦΕΚ 1570/Β?/27.11.02) Κοινή Υπουργική Απόφαση σχετικά με την σύντμηση προθεσμιών διεκπεραίωσης υποθέσεων πολιτών, που μας διαβίβασε η Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων με το υπ. αριθ. 31/16.1.2002 έγγραφο της.
Όπως γνωρίζετε με προηγούμενη Κοινή Υπουργική Απόφαση (Εγκ. 96/1991, 99/1999) έχουν θεσπιστεί για ορισμένες κατηγορίες αιτημάτων στο χώρο του ΙΚΑ μεγαλύτερες προθεσμίες διεκπεραίωσης αυτών, κατ? εξαίρεση του γενικού κανόνα (60 ημέρες).
Στις κατηγορίες αυτές είναι και οι καταγγελίες ασφαλισμένων για πλημμελή ή παντελή έλλειψη ασφάλισης και οι Υπεύθυνες Δηλώσεις απώλειας ασφαλιστικών βιβλιαρίων (ΥΔΑΑΒ) για τη διεκπεραίωση των οποίων ορίζετο προθεσμία 3 μηνών.
Με την κοινοποιούμενη απόφαση προβλέπεται περαιτέρω σύντμηση προθεσμιών για τις προαναφερόμενες δύο περιπτώσεις και ορίζεται ως προθεσμία διεκπεραίωσης αντί των τριών μηνών δύο μήνες, δηλαδή η προθεσμία του γενικού κανόνα.
Κατόπιν αυτών θα πρέπει να καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για τη διεκπεραίωση τόσο των καταγγελιών για πλημμελή ή παντελή έλλειψη ασφάλισης, όσο και των ΥΔΑΑΒ εντός του διμήνου από την υποβολή του αιτήματος.
Υπενθυμίζουμε ότι στις περιπτώσεις που δεν τηρούνται οι οριζόμενες προθεσμίες έχει δικαίωμα ο πολίτης να διεκδικήσει χρηματική αποζημίωση σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 5 του Ν. 1943/91 και άρθρο δεύτερο παρ. 2α και β του Ν. 2690/99 (Εγκ. 98/1991, 99/1999).