ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ |
Αθήνα, 18 Ιανουαρίου 2000 |
ΔΙΟΙΚΗΣΗ |
Αρ.Πρωτ.: Τ01/668/1 |
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΑΣΦ/ΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ |
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ: ΑΡΙΘ. 6 |
ΘΕΜΑ:
Συγχώνευση του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Εκπροσώπων και Υπαλλήλων Εργατικών Επαγγελματικών Οργανώσεων (ΤΕΑΕΥΕΕΟ), στο ΙΚΑ - ΤΕΑΜ.
Σχετικά: 1) Τα με αριθ. Τ01/668/1/16.2.99 & Τ01/668/2/30.3.99 έγγραφά μας
2) Το με αριθ. πρωτ. 7/οικ. /122/18.2.99 έγγραφο της Γ.Γ.Κ.Α.
1. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΈΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Όπως ήδη γνωρίζετε, με τις διατάξεις του άρθρου 26 του Ν. 2676/99 (ΦΕΚ 1/Α/5.1.99), από 1/5/99, ο κλάδος σύνταξης του ΤΕΑΕΥΕΕΟ συγχωνεύθηκε στον τομέα επικουρικής ασφάλισης του ΙΚΑ, δηλ. στο ΙΚΑ-ΤΕΑΜ. Με τις ίδιες διατάξεις, καταργείται ο κλάδος Πρόνοιας του ΤΕΑΕΥΕΕΟ & διανέμεται στους δικαιούχους που είχαν τουλάχιστον τρία χρόνια ασφάλισης στο καταργούμενο Ταμείο.
Η συγχώνευση αυτή σας γνωστοποιήθηκε με το ανωτέρω σχετικό (1) έγγραφό μας.
Με την παρούσα παρέχονται οδηγίες για όλα τα θέματα Ασφάλισης Εσόδων.
Το Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Εκπροσώπων και Υπαλλήλων Εργατικών Επαγγελματικών Οργανώσεων (Τ.Ε.Α.Ε.Υ.Ε.Ε.Ο.) συστάθηκε με τις διατάξεις του ΑΝ. 971/1937 (ΦΕΚ 482/Α/29.11.37).
Με τις ανωτέρω διατάξεις της συγχώνευσης ( άρθρο 26 Ν. 2676/99), διατηρούνται σε ισχύ και μετά τη συγχώνευση στο ΙΚΑ-ΤΕΑΜ οι βασικές διατάξεις της νομοθεσίας του καταργούμενου Ταμείου, σε αντίθεση με τα άλλα συγχωνευθέντα, κατά το παρελθόν, επικουρικά Ταμεία, για τα οποία από τη συγχώνευση και μετά ίσχυε η νομοθεσία του ΙΚΑ ΤΕΑΜ.
Σύμφωνα λοιπόν, με τη διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 26 οι ασφαλισμένοι του καταργούμενου Ταμείου καθίστανται (από 1/5/99 και μετά) ασφαλισμένοι του ΙΚΑ -ΤΕΑΜ. Η ασφ/κή τους όμως σχέση διέπεται, και μετά τη συγχώνευση από τις διατάξεις του καταστατικού του ΤΕΑΕΥΕΕΟ που εξακολουθούν να ισχύουν, με εξαίρεση αυτές που αναφέρονται κατωτέρω:
α. Στην επωνυμία -νομική προσωπικότητα του Ταμείου (άρθρο 1)
β. Στην αύξηση των ασφαλιστικών κλάσεων (άρθρο 5 παρ. 1 περ. στ)
γ. Στη σύνθεση του Δ.Σ. ως Διοικητικού Οργάνου του Ταμείου (άρθρο 6)
δ. Στα καθήκοντα του Προέδρου του Δ.Σ. (άρθρο 7)
ε. Στον καθορισμό των δαπανών και τον τρόπο πληρωμής τους (άρθρο 8)
στ. Στην είσπραξη των κοινωνικών πόρων που έχουν θεσπιστεί υπέρ του Ταμείου και την επιβολή μέτρων αναγκαστικής είσπραξης των ασφαλιστικών εισφορών (άρθρο 9 παρ. 2 & 3)
ζ. Στην επένδυση των κεφαλαίων (άρθρο 10)
η. Στη λογιστική & διαχειριστική οργάνωση του Ταμείου (άρθρο 30)
θ. Στον τρόπο και στον χρόνο συντάξεως του προϋπολογισμού (άρθρο 31)
ι. Στον τρόπο και στον χρόνο συντάξεως απογραφής του ισολογισμού και απολογισμού του (άρθρο 32)
ια.Στην εξελεγκτική επιτροπή και στην αποζημίωση των μελών της (άρθρα 33 και 34)
ιβ.Στο διορισμό νομικού συμβούλου του Ταμείου (άρθρο 36) και
ιγ.Σε ειδικές παροχές σε είδος προς ορισμένη κατηγορία υπαλλήλων (άρθρο 38).
2. ΠΡΟΣΩΠΑ ΥΠΑΓΟΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΟΥ τ. ΤΕΑΕΥΕΕΟ
(Κλάδος Σύνταξης).
2.1.α. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 του καταστατικού του τ. ΤΕΑΕΥΕΕΟ, στην ασφάλισή του υπήγοντο υποχρεωτικά και αυτοδίκαια οι εκπρόσωποι και το προσωπικό των Εργατικών Επαγγελματικών Οργανώσεων που είχαν ιδρυθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.281, "Περί Σωματείων", όπως αυτός τροποποιήθηκε μεταγενέστερα.
Εκπρόσωποι των Εργατικών και Υπαλληλικών Οργανώσεων θεωρούνται τα πρόσωπα που εκπροσώπησαν αυτές σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων των οικείων καταστατικών που διέπουν επαγγελματικά Εργατοϋπαλληλικά Σωματεία, και τα οποία εκλέχθηκαν με αρχαιρεσίες ή διορίστηκαν με δικαστική ή Υπουργική απόφαση.
Αναλυτικότερα, εκπρόσωποι Οργανώσεων θεωρούνται:
α. Οι Πρόεδροι & Γενικοί Γραμματείς ή Προϊστάμενοι ή Γραμματείς των Επαγγελματικών Σωματείων μισθωτών
β. Οι Πρόεδροι & Γενικοί Γραμματείς ή Προϊστάμενοι & Γραμματείς Ομοσπονδιών ή Ενώσεων Ομοιοεπαγγελματικών Σωματείων
γ. Οι Πρόεδροι και οι Γενικοί Γραμματείς ή Προϊστάμενοι και Γραμματείς των Τοπικών Ενώσεων Σωματείων (Εργατικών Κέντρων)
δ. Τα διατελέσαντα μέλη της διοίκησης της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδος.
Σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 5 του άρθρου 2 του καταστατικού του ΤΕΑΕΥΕΕΟ, δεν υπάγονται την ασφάλισή του οι εκπρόσωποι των ιδρυθέντων σύμφωνα με το Ν. 281 Ταμείων Αλληλοβοηθείας.
2.1.β. Υπάλληλοι και υπηρέτες (προσωπικό) των ανωτέρω Οργανώσεων θεωρούνται όλα τα πρόσωπα που παρέχουν σε αυτές, κατά κύριο επάγγελμα, εξηρτημένη εργασία με αμοιβή.
2.2. Στην ασφάλισή τους, επίσης, υπαγόταν, μέχρι 27/4/78 μετά από αίτησή του και από της προσλήψεως, το με οποιαδήποτε νομική σχέση προσωπικό, που υπηρετούσε στο Ταμείο (άρθρο 2 παρ., 8α).
2.3. Επίσης, υπάγονταν στην ασφάλισή του οι Νομικοί Σύμβουλοι (Δικηγόροι):
α. της ΓΣΕΕ
β. των Σωματείων και Ενώσεων που αριθμούν πάνω από 100.000 ταμειακώς τακτοποιημένα μέλη.
3. ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΔΟΤΗ -ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 του καταστατικού του ΤΕΑΕΥΕΕΟ κάθε οργάνωση (όπως ανωτέρω περιγράφηκαν στην παρ. 2) ήταν υποχρεωμένη αμέσως μετά την πρόσληψη στην υπηρεσία κάποιου προσώπου, με εξηρτημένη εργασία, υποχρεωτικά έπρεπε να ασφαλίζεται στο Ταμείο, ή μετά την εκλογή εκπροσώπων των ασφ/νων, να υποβάλλει εντός τριμήνου προθεσμίας (από της προσλήψεως ή της εκλογής) σχετική δήλωση το Ταμείο. Μετά τη λήψη αυτής της δήλωσης, το Ταμείο έστελνε στις οργανώσεις τα σχετικά απογραφικά έντυπα (εργοδότη -ασφ/νου), τα οποία επέστρεφαν στο Ταμείο συμπληρωμένα και γινόταν η απογραφή της οργάνωσης (εργοδότης) και του ασφ/νου.
4. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
4.1. Για την ασφάλιση στο Ταμείο των εκπροσώπων των Εργατοϋπαλληλικών Συνδικαλιστικών Οργανώσεων έπρεπε να υποβληθούν στο τ. Ταμείο τα εξής δικαιολογητικά:
α. Αίτηση του ασφαλισμένου.
β. Ληξιαρχική πράξη ή Πιστοποιητικό Γέννησης Δήμου ή Κοινότητας ή φωτ/φο του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας επικυρωμένο από οποιαδήποτε δημόσια, δημοτική ή κοινοτική αρχή ή δικηγόρο ή συμβολαιογράφο, εκτός αν συνοδευόταν από υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του Ν. 1599/86, στην οποία βεβαιωνόταν η πιστότητα των στοιχείων της ταυτότητας.
γ. Αντίγραφα των καταστατικών των συνδικαλιστικών οργανώσεων που ίσχυσαν κατά τη διάρκεια της ασφαλιστέας υπηρεσίας, επικυρωμένη από το Πρωτοδικείο ή από δημόσια, δημοτική ή κοινοτική αρχή, ή από δικηγόρο ή συμβολαιογράφο.
δ. Πιστοποιητικό Πρωτοδικείου, από το οποίο να προκύπτουν οι αποφάσεις έγκρισης και τροποποίησης του καταστατικού, οι χρονολογίες καταχώρησής τους στο βιβλίο σωματείων του Πρωτοδικείου και αν διαλύθηκε ή όχι η οργάνωση.
ε. Αποσπάσματα των πρακτικών εκλογής (γενικής συνέλευσης ή συνεδρίου), καθώς και αποσπάσματα των πράξεων συγκρότησης της διοίκησης σε σώμα, επικυρωμένα, για την αλήθεια του περιεχομένου και το γνήσιο των υπογραφών, από δευτεροβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση (Εργατικό Κέντρο ή Ομοσπονδία), όταν πρόκειται για πρωτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις (σωματεία). Από τα αποσπάσματα αυτά πρέπει να προκύπτουν, η χρονολογία διενέργειας των αρχαιρεσιών, τα μέλη της οργάνωσης εγγεγραμμένα και ταμειακά τακτοποιημένα, η παράσταση δικαστικού αντιπροσώπου, τα μέλη που εκλέχθηκαν στη διοίκηση, τακτικά και αναπληρωματικά και η μυστικότητα της ψηφοφορίας. Κατ΄ εξαίρεση, τα μέλη Διοίκησης της ΓΣΕΕ δεν υποβάλλουν πρακτικά αρχαιρεσιών και Δ.Σ. της ΓΣΕΕ.
στ.Βεβαίωση της οργάνωσης, από την οποία να προκύπτει ο χρόνος υπηρεσίας και η ιδιότητα με την οποία διανύθηκε (Πρόεδρος ή Γεν. Γραμματέας, ή μέλος διοικήσεως κλπ.), τα ταμειακά τακτοποιημένα μέλη της, για κάθε χρόνο υπηρεσίας, η προσβολή και ακύρωση ή όχι των αρχαιρεσιών και ότι ανήκει στη δύναμη δευτεροβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης, όταν πρόκειται για πρωτοβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση (Σωματείο). Όταν η βεβαίωση αυτή εκδίδεται από πρωτοβάθμια εργατοϋπαλληλική συνδικαλιστική οργάνωση (σωματείο), επικυρώνεται για την αλήθεια του περιεχομένου και το γνήσιο των υπογραφών, από δευτεροβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση (Εργατικό Κέντρο ή Ομοσπονδία).
4.2. Για την ασφάλιση του προσωπικού των εργατοϋπαλληλικών συνδικαλιστικών οργανώσεων, έπρεπε να υποβληθούν τα προαναφερθέντα α-δ δικαιολογητικά της παρ. 4.1 και επιπλέον:
α. Απόσπασμα του πρακτικού ή της απόφασης πρόσληψης.
β. Βεβαίωση της Οργάνωσης, από την οποία να προκύπτουν τα ταμειακά τακτοποιημένα μέλη της, για κάθε χρόνο υπηρεσίας και η κατά κύριο επάγγελμα με σχέση εξαρτημένης εργασίας, απασχόληση στην οργάνωση.
γ. Φωτ/φα των ασφαλιστικών βιβλιαρίων ενσήμων του ΙΚΑ, από τα οποία να προκύπτουν οι αποδοχές που καταβάλλονται από την οργάνωση και ο χρόνος για τον οποίο καταβλήθηκαν. Όλα τα στοιχεία αυτά έπρεπε να έχουν επικυρωθεί, όπως προαναφέρθηκε για τους εκπροσώπους.
5. ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΣΕ ΑΣΦ/ΚΕΣ ΚΛΑΣΕΙΣ
5.1. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 του καταστατικού του τ. Ταμείου, οι ασφ/νοι του διακρίνονται σε δύο κατηγορίες:
α. Στην Α΄ όπου ανήκουν οι Εκπρόσωποι Σωματείων και Ενώσεων και
β. Στη Β΄ κατηγορία όπου ανήκουν το προσωπικό των Σωματείων, των Ενώσεων και του Ταμείου (μέχρι 27/4/78).
5.2. Με βάση τις ανωτέρω διακρίσεις των ασφ/νων, έχει γίνει και η κατάταξή τους σε ασφ/κές κλάσεις, βάσει των οποίων (βλέπε παρ. 6.1) υπολογίζονται οι καταβλητέες εισφορές, όπως προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 12 του καταστατικού του τ. Ταμείου και οι οποίες περιγράφονται στη συνέχεια (πιν. Α).
5.2.1. Οι ασφαλισμένοι της Α κατηγορίας, δηλαδή οι εκπρόσωποι των Σωματείων και Ενώσεων κατατάσσονται στις εξής πέντε ασφ/κες κλάσεις:
α. Στην Α΄ ασφ/κή κλάση κατατάσσονται: ο Πρόεδρος και ο πρώτος αναπληρωτής αυτού, καθώς και ο Γεν. Γραμματέας και ο πρώτος αναπληρωτής αυτού., των τριτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων, οι οποίες έχουν ταμειακά τακτοποιημένα μέλη άνω των 200.000, μετά τη συμπλήρωση τριετούς τουλάχιστον υπηρεσίας με μία ή περισσότερες από τις παραπάνω ιδιότητες και συνολικής συντάξιμης υπηρεσίας άνω των (12) ετών.
β. Στην Βα΄ ασφ/κή κλάση κατατάσσονται:
1. Τα μέλη της διοικήσεως της ΓΣΕΕ, μετά τη συμπλήρωση (7) τουλάχιστον ετών υπηρεσίας και συνολικής συντάξιμης υπηρεσίας (12) ετών.
2. Ο Πρόεδρος και ο Γεν. Γραμματέας Ομοσπονδιών ή Εργατικών Κέντρων, τα οποία έχουν ταμειακά τακτοποιημένα μέλη άνω των 5.000, μετά τη συμπλήρωση υπηρεσίας (15) ετών.
3. Ο πρώτος αναπληρωτής του Προέδρου, καθώς και ο πρώτος αναπληρωτής του Γεν. Γραμματέα των τριτοβαθμίων συνδικαλιστικών οργανώσεων, οι οποίες έχουν ταμειακά τακτοποιημένα μέλη άνω των 200.000, εφόσον διετέλεσαν και εκτελεστικοί, των άνω Συνομοσπονδιών, αθροιστικά επί (3) τουλάχιστον έτη και συμπλήρωσαν συνολική συντάξιμη υπηρεσία (15) ετών.
4. Τα μέλη της διοίκησης Εργατικών Κέντρων και Ομοσπονδιών, οι οποίες έχουν ταμειακά τακτοποιημένα μέλη άνω των 100.000, μετά τη συμπλήρωση υπηρεσίας (6) τουλάχιστον ετών και συνολικής συντάξιμης υπηρεσίας (20) ετών.
5. Ο Πρόεδρος και ο Γεν. Γραμματέας Σωματείων, τα οποία έχουν ταμειακά τακτοποιημένα μέλη άνω των 1000, μετά τη συμπλήρωση υπηρεσίας (15) ετών, εφόσον διετέλεσαν και μέλη διοικήσεως Ομοσπονδιών που έχουν ταμειακά τακτοποιημένα μέλη άνω των 5.000, επί (15) τουλάχιστον έτη.
γ. Στη Β΄ ασφ/κή κλάση κατατάσσονται:
1. Τα μέλη της διοικήσεως της ΓΣΕΕ μετά τη συμπλήρωση υπηρεσίας (3) ετών τουλάχιστον.
2. Ο Πρόεδρος και ο Γεν. Γραμματέας Εργατικών Κέντρων, Ομοσπονδιών ή Συνομοσπονδιών, οι οποίες έχουν ταμειακά τακτοποιημένα μέλη άνω των (1000), επί τρία τουλάχιστον έτη κατά τη διάνυση της υπηρεσίας τους.
3. Ο Πρόεδρος και ο Γεν. Γραμματέας Σωματείων, τα οποία έχουν ταμειακά τακτοποιημένα μέλη άνω των 1000, μετά τη συμπλήρωση υπηρεσίας (12) ετών τουλάχιστον, εφόσον επί (8) τουλάχιστον έτη, διετέλεσαν και μέλη της διοικήσεως Εργατικών Κέντρων, Ομοσπονδιών ή Συνομοσπονδιών, οι οποίες έχουν ταμειακά τακτοποιημένα μέλη άνω των 5.000.
δ. Στη Γ΄ ασφ/κή κλάση κατατάσσονται ο Πρόεδρος και ο Γεν. Γραμματέας Σωματείων, Εργατικών Κέντρων, Ομοσπονδιών ή Συνομοσπονδιών, οι οποίες έχουν ταμειακά τακτοποιημένα μέλη άνω των 500, επί (3) τουλάχιστον έτη κατά τη διάνυση της υπηρεσίας τους.
ε. Στη Δ΄ ασφ/κή κλάση κατατάσσονται: Ο Πρόεδρος και ο Γεν. Γραμματέας Σωματείων, Εργατικών Κέντρων, Ομοσπονδιών ή Συνομοσπονδιών, που έχουν ταμειακά τακτοποιημένα μέλη λιγότερα των 500.
5.2.2. Οι ασφ/νοι της Β΄ κατηγορίας, δηλαδή το προσωπικό των Σωματείων και Ενώσεων κατατάσσονται στις πέντε (5) κλάσεις, στις οποίες κατατάσσονται και οι εκπρόσωποι ως ακολούθως: (πίνακας Α-Β)
α. Στην Α΄ ασφαλιστική κλάση κατατάσσεται εκείνος που οι μηνιαίες αποδοχές του, για τρία τουλάχιστον χρόνια, είναι ίσες ή ανώτερες του τετραπλασίου του βασικού μισθού Δημοσίου Πολιτικού Διοικητικού Υπαλλήλου 1ου βαθμού (Γεν. Διευθυντή).
β. Στην Βα΄ ασφαλιστική κλάση κατατάσσεται εκείνος που οι μηνιαίες αποδοχές του, είναι μικρότερες του τετραπλασίου και ημίσεως του βασικού μισθού Δημοσίου Πολιτικού Διοικητικού Υπαλλήλου 2ου βαθμού (Διευθυντή Α΄).
γ. Στην Β΄ ασφαλιστική κλάση κατατάσσεται εκείνος που οι μηνιαίες αποδοχές του, για τρία τουλάχιστον χρόνια, είναι ίσες ή ανώτερες του τετραπλασίου και ημίσεως του βασικού μισθού Δημοσίου Πολιτικού Διοικητικού Υπαλλήλου 3ου βαθμού (Διευθυντή Β)
δ. Στην Γ΄ ασφαλιστική κλάση κατατάσσεται εκείνος που οι μηνιαίες αποδοχές του, για τρία τουλάχιστον χρόνια, είναι ίσες ή ανώτερες του τετραπλασίου και ημίσεως του βασικού μισθού Δημοσίου Πολιτικού Διοικητικού Υπαλλήλου 5ου βαθμού (Τμηματάρχη Β).
ε. Στην Δ΄ ασφαλιστική κλάση κατατάσσεται εκείνος που οι μηνιαίες αποδοχές του, για τρία τουλάχιστον χρόνια, είναι ίσες ή ανώτερες του τετραπλασίου και ημίσεως του βασικού μισθού Δημοσίου Πολιτικού Διοικητικού Υπαλλήλου 5ου βαθμού (Τμηματάρχη Β).
Οι βασικοί μισθοί των ανωτέρω κλάσεων είναι για τους βαθμούς που ίσχυσαν πριν από την εφαρμογή του Ν. 1505/84 (απόφ. 108/1033/7.9.92 Υφ. Υγείας, Πρόνοιας και Κοιν. Ασφαλίσεων -ΦΕΚ 561/Β/ 11.9,92).
Οι παραπάνω βασικοί μισθοί (της Β΄ κατηγορίας), αυξάνονται από την 1η Ιανουαρίου κάθε έτους, κατά ποσοστό 10%.
5.2.3. Ο αριθμός των ταμειακώς εντάξει μελών, ώστε να γίνει η κατάταξη σε ασφ/κές κλάσεις των εκπροσώπων Εργατοϋπαλληλικών Οργανώσεων, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 12 του καταστατικού του τ. Ταμείου, διαπιστώνεται:
α. Των Σωματείων, από τα πρακτικά αρχαιρεσιών και όταν δεν υπάρχει ετήσια θητεία της Διοίκησής τους από βεβαίωση, του Σωματείου θεωρημένη από την οικεία ένωση (Εργατ. Κέντρο - Ομοσπονδία) για την αλήθεια του περιεχομένου και
β. Των Ενώσεων, από σχετική βεβαίωση της Ενώσεως. Θεωρούνται ως ταμειακώς εντάξει μέλη της Ενώσεως, το σύνολο των ταμειακώς εντάξει μελών των Σωματείων ή Ενώσεων της δυνάμεώς τους.
6. ΕΙΣΦΟΡΕΣ -ΑΛΛΟΙ ΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ
6.1. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 και 2 του άρθρου 5 του καταστατικού του τ. Ταμείου, για την ασφάλιση των εκπροσώπων και των υπαλλήλων καταβαλλόταν υπέρ του ΤΕΑΕΥΕΕΟ και θα συνεχίσει να καταβάλλεται υπέρ του ΙΚΑ-ΤΕΑΜ (μετά τη συγχώνευση) εισφορά συνολικού ποσοστού 6% (3% από τους εργοδότες δηλ. τις Εργατικές Επαγγελματικές Συνδικαλιστικές Οργανώσεις και 3% από τους ασφ/νους εκπροσώπους και υπαλλήλους), η οποία θα υπολογίζεται, για κάθε μια από τις πέντε (5) προαναφερθείσες κλάσεις, ως ακολούθως:
α. Για τους ασφ/νους της Α΄ κλάσης επί του τριπλάσιου του βασικού μισθού Δημοσίου Πολιτικού Διοικητικού Υπαλλήλου 1ου βαθμού (Γεν. Δ/ντή).
β. Για τους ασφ/νους της Βα΄ κλάσης επί του τετραπλάσιου του βασικού μισθού Δημοσίου Πολιτικού Διοικητικού Υπαλλήλου 2ου βαθμού (Δ/ντή Α΄).
γ. Για τους ασφ/νους της Β΄ κλάσης επί του τετραπλάσιου του βασικού μισθού Δημοσίου Πολιτικού Διοικητικού Υπαλλήλου 3ου βαθμού (Δ/ντή Β΄).
δ. Για τους ασφ/νους της Γ΄ κλάσης επί του τετραπλάσιου του βασικού μισθού Δημοσίου Πολιτικού Διοικητικού Υπαλλήλου 5ου βαθμού (Τμηματάρχη Β΄).
ε. Για τους ασφ/νους της Δ΄ κλάσης επί του τετραπλάσιου του βασικού μισθού Δημοσίου Πολιτικού Διοικητικού Υπαλλήλου 6ου βαθμού (Εισηγητή).
Οι ανωτέρω βαθμοί ίσχυαν πριν από την εφαρμογή του Ν.1505/84.
Οι καθυστερούμενες ασφαλιστικές εισφορές υπολογίζονται, σύμφωνα με τα παραπάνω, στο μισθό της ασφ/κής κλάσης στην οποία κατατάσσεται κάθε ασφ/νος κατά το χρόνο καταβολής των εισφορών. Οι μισθοί που αναλογούν στις ανωτέρω κλάσεις και τα μηνιαία ποσά εισφορών, από το 1992 και μέχρι σήμερα, δεν έχουν αλλάξει και είναι όπως στο συν/νο πίνακα Α΄.
6.2. Είσπραξη εισφορών
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 9 του καταστατικού του τ. Ταμείου, οι εισφορές (εργοδότη και ασφ/νου) έπρεπε να αποδίδονται στο Ταμείο μέσα στο πρώτο δεκαήμερο κάθε επόμενου μήνα από τους υπόχρεους, με κατάθεση των σχετικών εισφορών στην Εθνική Τράπεζα Ελλάδος, η οποία διαβίβαζε εν συνεχεία αντίγραφα των σχετικών αποδείξεων στο Ταμείο, ώστε να ενημερώνεται ο ατομικός λογ/σμός του ασφ/νου.
Όσον αφορά τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης (ΠΕΕ, Βεβαίωση εισφορών, κλπ.), στις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 9 του καταστατικού του τ. Ταμείου, οι οποίες έπαυσαν να ισχύουν σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 26 του Ν. 2676/99 μετά την συγχώνευση (από 1/5/99) προβλεπόταν ότι, οι απαιτήσεις του Ταμείου από κάθε φύσεως καθυστερούμενες εισφορές, πρόσθετα τέλη, κλπ., εισπράττονται με επιλογή του Ταμείου, είτε από τις αρμόδιες υπηρεσίες του, σύμφωνα με τις καταστατικές του διατάξεις, είτε από τα αρμόδια Δημόσια Ταμεία, με εφαρμογή των διατάξεων του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ), είτε σύμφωνα με τις διατάξεις του κοινού δικαίου, ενώπιον των τακτικών Πολιτικών Δικαστηρίων.
Παρά όμως τη σχετική πρόβλεψη στο καταστατικό του τ. Ταμείου για την εφαρμογή των διατάξεων του ΚΕΔΕ στην αναγκαστική είσπραξη των εισφορών, στην πράξη ποτέ δεν εφαρμόστηκαν, ούτε καταλογίζονταν οι οφειλόμενες εισφορές με Πράξεις Επιβολής, ούτε επιβάλλονταν πρόσθετα τέλη, κλπ.
Αντιθέτως, στην πράξη, η καταβολή των εισφορών ακόμη και για όλη την ασφ/κή περίοδο, γινόταν κατά την επέλευση του ασφ/κού κινδύνου, δηλαδή όταν ο ασφαλισμένος υπέβαλε αίτηση συνταξιοδότησης. Η ολοσχερής εξόφληση των εισφορών ήταν η προϋπόθεση, ώστε να απονεμηθεί η σύνταξη στον ασφ/νο.
6.3. ΕΠΙΒΟΛΗ ΠΕΠΤ
Στο καταστατικό του τ. ΤΕΑΕΥΕΕΟ δεν υπήρχε διάταξη για την επιβολή προσθέτων τελών, στις περιπτώσεις εκπρόθεσμης καταβολής των εισφορών, ούτε εναρμονίστηκε το άρθρο 5 του Καταστατικού με το Ν.Δ. 3762/57 & το Ν. 1976/91. Με σειρά αποφάσεων του Δ.Σ. του τ. Ταμείου, εγκρινόταν ο τρόπος καταβολής των εισφορών, χωρίς πρόσθετα τέλη και με την αιτιολογία ότι, καταβάλλονταν οι αυξημένες εισφορές που ίσχυαν κατά το χρόνο καταβολής τους (Αποφ. 430/ συνεδρ. της 22/12/98 του Δ.Σ. κλπ.).
Ενόψει της συγχώνευσης του τ. Ταμείου στο ΙΚΑ-ΤΕΑΜ, δεν έτυχε εφαρμογής, από 1/3/99, η Φ. 35/99/15.2.99 εγκύκλιος του Υπ. Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, με την οποία ανακαθορίστηκαν για όλους τους ασφ/κούς Οργανισμούς τα ποσοστά προσθέτων τελών (5% για τον πρώτο μήνα καθυστέρησης και σε 2% για καθένα από τους επόμενους μήνες και μέχρι 120% συνολικά), σε εφαρμογή της διάταξης της παρ. 3 του άρθρου 56 του Ν. 2676/99.
6.4. Σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 7 του άρθρου 26 του νόμου της συγχώνευσης (Ν. 2676/99) οι ειδικές εισφορές που είχαν θεσπιστεί υπέρ του τ. Ταμείου, (άρθρο 5 παρ. 4 και 5 του Καταστατικού), δηλ. του Ν.1114/1944 (ΦΕΚ 19Α, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει μέχρι σήμερα, και της παρ.1 του άρθρου 8 του Ν.678/77 ΦΕΚ 246/Α), διατηρούνται και μετά τη συγχώνευση και περιέρχονται εξ ολοκλήρου στο ΙΚΑ -ΤΕΑΜ. Αυτές οι ειδικές εισφορές είναι:
α. Υποχρεωτική εισφορά εκ ποσοστού 0,5% που επιβλήθηκε με το Νόμο 1114/44 σε βάρος όλων των Οργανισμών Κοιν. Ασφάλισης αρμοδιότητος του Υπουργείου Εργασίας και επί των εισπραττομένων γενικά εσόδων τους.
β. Η εισφορά εκ ποσοστού 10% που επιβλήθηκε με το Νόμο 678/77 (ΦΕΚ 246/Α/2.9.77), σε βάρος της Εργατικής Εστίας και επί των εσόδων αυτής.
6.5. Επιστροφή εισφορών
Σύμφωνα με την διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 13 του Καταστατικού του τ. Ταμείου, ήταν δυνατή η επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθεισών εισφορών από οποιαδήποτε αιτία, ατόκως, ή ο συμψηφισμός τους με τυχόν οφειλές στο Ταμείο.
7. ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΩΝ
Σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 26 του Νόμου της συγχώνευσης, οι οργανικές θέσεις του τ. ΤΕΑΕΥΕΕΟ και το προσωπικό που, υπηρετεί μεταφέρονται στο ΙΚΑ. Σε εκτέλεση της διάταξης αυτής, εκδόθηκε η Ρ33/12/2.6.99 απόφαση του κ. Διοικητή ΙΚΑ, με την οποία έγινε η τοποθέτηση των υπηρετούντων υπαλλήλων στις Δ/νσεις της Διοίκησης.
Οι υπάλληλοι αυτοί, όμως, παρά την τοποθέτησή τους στις αρμόδιες διευθύνσεις της Διοίκησης, θα εξακολουθήσουν να παραμένουν ως κλιμάκιο στις εγκαταστάσεις του τ. ΤΕΑΕΥΕΕΟ (Νοταρά 26 -Αθήνα), μέχρι να διεκπεραιωθούν όλες οι εκκρεμότητες που υπάρχουν μέχρι την ημερομηνία συγχώνευσης (ενημέρωση καρτελλών ασφ/νων με τις αποδείξεις EXTRAIT των Τραπεζών, έκδοση αναγνωριστικών αποφάσεων χρόνου ασφάλισης, έκδοση συνταξιοδοτικών αποφάσεων, κλπ.). Μετά τη διεκπεραίωση αυτών των εκκρεμοτήτων, θα απασχοληθούν ως επιτροπή (που θα συσταθεί με απόφαση του Διοικητή ΙΚΑ) με τη διανομή του υπολοίπου του κλάδου Πρόνοιας στους ασφ/νους, που έχουν τουλάχιστον τρία χρόνια ασφάλισης στο Ταμείο μέχρι τη συγχώνευση σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 26 του Νόμου της συγχώνευσης (σχετ. άρθρο 20 Ν. 2747/99, ΦΕΚ 226/τ.Α/99).
Οι εργασίες, λοιπόν, που πρέπει να γίνουν από το κλιμάκιο (υπάλληλους του τ. ΤΕΑΕΥΕΕΟ) για τη διεκπεραίωση των εκκρεμοτήτων είναι οι εξής:
7.1. Ενημέρωση των εργοδοτικών φακέλλων και καρτελλών με τις αποδείξεις EXTRAIT της Εθνικής Τράπεζας.
Η καταβολή των εισφορών γινόταν μέσω της Εθνικής Τράπεζας Ελλάδος και στο λογ/σμό 545022-59. Στο λογ/σμό αυτό, που παραμένει ανοικτός και μετά τη συγχώνευση θα κατατίθενται οι εισφορές για τις αναγνωρίσεις χρόνου ασφάλισης και μέχρι τη διεκπεραίωση όλων των εκκρεμοτήτων του τ. Ταμείου.
7.2. Προσδιορισμός χρόνου ασφάλισης, για αιτήσεις που υποβλήθηκαν μέχρι 31/7/99, προκειμένου να διανεμηθούν οι εισφορές του κλάδου Πρόνοιας. Για το σκοπό αυτό, θα εκδίδονται αποφάσεις που θα υπογράφονται από τον Δ/ντή του Περ/κού Υποκ/τος ΙΚΑ Αθηνών (σχετ. η με αριθμ. 090/23/99 Απόφαση Διοικητή ΙΚΑ-ΦΕΚ 1880/τ.Β/15.10.99 -Εγκύκλιος 104/99 Διοίκησης ΙΚΑ). Ο χρόνος αυτός θα είναι ισχυρός μόνο μετά την καταβολή των αντίστοιχων εισφορών. Σημειωτέον, ότι οι απαιτήσεις ασφάλισης, από 1/8/99 και μετά, θα εξετάζονται από τα κατά τόπους αρμόδια Υποκ/τα ΙΚΑ που ελέγχουν την εργατοϋπαλληλική οργάνωση.
7.3. Έκδοση των συνταξιοδοτικών αποφάσεων, επί εκκρεμών μέχρι της συγχώνευσης αιτήσεων (ώριμα συντ/κά αιτήματα), καθώς και των αποφάσεων χορήγησης εφάπαξ (ώριμα αιτήματα) του κλάδου Πρόνοιας. Οι αποφάσεις αυτές θα υπογράφονται από το Δ/ντή του Περ/κού Υποκ/τος ΙΚΑ Συντάξεων (Για τα θέματα συντάξεων θα ακολουθήσει αναλυτική εγκύκλιος της Δ/νσης Παροχών). Οι αποφάσεις για τη διανομή του κλάδου Πρόνοιας (επιστροφή εισφορών), σε όσους είχαν συμπληρώσει 3ετή ασφάλιση θα υπογράφονται από το Διευθυντή του Περ/κού Υποκ/τος ΙΚΑ Αθηνών, (σχετ. η με αριθμ. 090/22/99 απόφαση Διοικητή ΙΚΑ -ΦΕΚ 1880/τ.Β/15.10.99).
7.3.1. Τα έντυπα που θα χρησιμοποιηθούν για την έκδοση των ανωτέρω αποφάσεων, θα είναι τα υπάρχοντα στο Ταμείο κατάλληλα προσαρμοσμένα (διαγραφή των ενδείξεων του τ. Ταμείου αναγραφή των στοιχείων του ΙΚΑ, της αρμοδιότητας του Δ/ντή ΙΚΑ, κλπ.).
8. ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΦ/ΣΗ ΤΟΥ ΙΚΑ-ΤΕΑΜ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΟΥ τ. ΤΑΜΕΙΟΥ
8.1. Σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 5 του άρθρου 26 του νόμου της συγχώνευσης, τα πρόσωπα τα οποία αποκτούν μετά τη συγχώνευση την ιδιότητα του εκπροσώπου των συνδικαλιστικών οργανώσεων, για την οποία θα υπήγοντο στην ασφ/ση του τ. Ταμείο (σύμφωνα με τη νομοθεσία του), εξαιρούνται, για την ιδιότητά τους αυτή, από την ασφάλιση του ΙΚΑ-ΤΕΑΜ.
Τα ανωτέρω πρόσωπα στους φορείς επικουρικής ασφάλισης μόνο από απασχόλησή τους.
8.2. Σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 26 του ίδιου νόμου, οι ασφ/νοι του τ. Ταμείου (μέχρι της συγχώνευσης), γίνονται ασφ/νοι του ΙΚΑ-ΤΕΑΜ, πλην όμως η ασφ/κή τους σχέση θα διέπεται από τις διατάξεις του καταστατικού του τ. Ταμείου, που, όπως προαναφέρθηκε, εξακολουθούν να ισχύουν.
Επομένως, από 1/5/99, οι υπάλληλοι που για πρώτη φορά θα αναλάβουν εργασία σε εργατοϋπαλληλικές Οργανώσεις θα υπαχθούν κανονικά στην ασφ/ση του ΙΚΑ -ΤΕΑΜ, αλλά η ασφ/κή τους σχέση δεν θα διέπεται από το καταστατικό του τ. ΤΕΑΕΥΕΕΟ, αλλά από τις διατάξεις του ΙΚΑ-ΤΕΑΜ.
Τούτο συνάγεται ερμηνευτικά από τις ανωτέρω διατάξεις, στις οποίες ορίζονται ότι, οι ασφ/νοι του τ. Ταμείου (μέχρι της συγχώνευσης), γίνονται ασφ/νοι του ΙΚΑ-ΤΕΑΜ και αυτών η ασφ/κή σχέση διέπεται από τις διατάξεις του καταστατικού του τ. Ταμείου.
9. ΤΡΟΠΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΣΤΟ ΙΚΑ-ΤΕΑΜ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΤΟΥ τ. ΤΑΜΕΙΟΥ
9.1. Όπως προαναφέρθηκε (παρ. 8.1), τα πρόσωπα που απέκτησαν μέχρι τη συγχώνευση (30.4.99) την ιδιότητα του εκπροσώπου συνδικαλιστικών οργανώσεων, έχουν το δικαίωμα να αναγνωρίσουν το χρόνο αυτό στο ΙΚΑ-ΤΕΑΜ, με τις προϋποθέσεις του καταστατικού του τ. ΤΕΑΕΥΕΕΟ, δηλαδή με τα δικαιολογητικά που περιγράφονται ανωτέρω (παρ. 4.1) και την κατάταξή τους στις ασφ/κές κλάσεις που αναφέρονται στην παρ. 5.1. της παρούσας.
Για την αναγνώριση του χρόνου αυτού, στις διατάξεις του καταστατικού του τ. Ταμείου δεν αναφέρεται κάποια προθεσμία. Συνήθως, η αναγνώριση γινόταν με την επέλευση του ασφ/κού κινδύνου (συνταξιοδότηση). Η κατάταξή τους όμως σε ασφ/κή κλάση για την καταβολή των εισφορών, δεν ήταν εκείνη του χρόνου που διετέλεσαν εκπρόσωποι, αλλά της ημέρας υποβολής του αιτήματος αναγνώρισης. Προϋπόθεση πάντα για τη συνταξιοδότησή τους, με βάση τον αναγνωρισθέντα χρόνο, ήταν η εξόφληση των εισφορών, ανεξαρτήτως του ποιος τις κατέβαλε (ο ασφ/νος, η οργάνωση, ή την αναλογία του ο καθένας).
Η διαδικασία αυτή θα συνεχισθεί και από τις Υπηρεσίες μας (Περ/κά Υποκ/τα ΙΚΑ -Τμήματα Εσόδων που ελέγχουν τις εργατοϋπαλληλικές Οργανώσεις), όπου θα υποβάλλουν τα αιτήματά τους, μετά τη συγχώνευση, οι εκπρόσωποι, με τα απαραίτητα δικαιολογητικά (παρ. 4.1).
Οι αναγνωριστικές αποφάσεις θα αναφέρουν αναλυτικά, το χρόνο εκπροσώπησης τους σε κάθε οργάνωση, την ασφ/κή κλάση κατάταξης και τις ασφ/κές εισφορές στο σύνολό τους (6%). Επίσης, θα σημειώνεται ότι:
1. οι εισφορές αυτές βαρύνουν κατά το ήμισυ την οργάνωση που εκπροσώπησε και
2. εάν καταβληθούν οι εισφορές μέσα σε δύο μήνες από την κοινοποίηση της απόφασης, η συνταξιοδότηση τους θα είναι από της ημερομηνίας υποβολής του αιτήματος συνταξιοδότησης, διαφορετικά από της εξόφλησης των εισφορών.
9.2. Η ανωτέρω διαδικασία (υπολογισμού χρόνου ασφάλισης και καταβολής εισφορών) θα ακολουθηθεί και για την αναγνώριση υπηρεσίας των υπαλλήλων εργατοϋπαλληλικών οργανώσεων, που υπηρετούσαν μέχρι 30.4.99 (δικαιολογητικά όπως αναφέρονται στην παρ. 4.2 και κατάταξη σε ασφ/κές κλάσεις όπως στην παρ. 5.2.2)οι αναγνωριστικές αποφάσεις θα έχουν το ίδιο περιεχόμενο, θα ισχύουν δε τα όσα προαναφέρθηκαν στην παρ. 9.1. (συν/να 2 υποδείγματα αναγνωριστικών αποφάσεων).
Επισημαίνουμε, ότι οι ανωτέρω αναγνωρίσεις, (9.1 και 9.2) θα γίνονται για χρόνους προ και μετά τη συγχώνευση. Ο χρόνος προ της συγχώνευσης θα είναι χρόνος του τ. ΤΕΑΕΥΕΕΟ και ο χρόνος μετά τη συγχώνευση, χρόνος ΙΚΑ-ΤΕΑΜ.
9.3. Μετά την εξόφληση των εισφορών, οι αναγνωριστικές αποφάσεις χρόνου ΙΚΑ-ΤΕΑΜ θα αναγγέλλονται με Κ.Α.Η.Ε. στον κωδικό 190.0 και αντίγραφό τους θα τίθεται στον εργοδοτικό φάκελο, αφού προηγηθεί σχετική ενημέρωση του Β.Ε.Ε.
9.4. Για το προσωπικό που απασχολήθηκε και συνεχίζει να απασχολείται σε εργατοϋπαλληλικές οργανώσεις, μετά την 1.5.99, θα καταβάλλονται οι εισφορές με αγορά ενσήμων, όπως σας γνωρίσαμε με τα σχετικά έγγραφά μας (αντικατάσταση των ΒΑΕ με την ένδειξη ΜΙΚΤΑ και χορήγηση νέων με την ένδειξη ΜΙΚΤΑ-ΤΕΑΜ). Όπως προαναφέρθηκε, θα ισχύουν οι ασφαλιστικές κλάσεις του τ. ΤΕΑΕΥΕΕΟ.
Προς διευκόλυνση του έργου των ελεγκτών των οργανώσεων από το ΙΚΑ, κατά τον έλεγχο στα Μισθολόγια του εργοδότη και στα ΔΑΤΕ των ασφ/νων, θα υπάρχει ξεχωριστή εγγραφή με τις αποδοχές της ασφ/κής κλάσης υπαγωγής του κάθε ασφαλισμένου (Πίνακες Α-Β).
10. ΤΡΟΠΟΣ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ
Όπως προαναφέρθηκε (παρ. 7.1) οι εισφορές του τ. Ταμείου καταβάλλονται στο λογ/σμό 545022-59 της ΕΤΕ. Ο εν λόγω λογ/σμός θα παραμείνει ανοικτός μέχρι τη διεκπεραίωση όλων των μέχρι την συγχώνευση εκκρεμοτήτων.
Οι τρέχουσες εισφορές θα καταβάλλονται, επίσης, στον ίδιο λογ/σμό, μέχρι της εκκαθάρισης των εκκρεμοτήτων.
Για τους απασχολούμενους, για πρώτη φορά, μετά την 1.5.99 σε εργατοϋπαλληλικές οργανώσεις οι εισφορές θα καταβάλλονται επί του συνόλου των αποδοχών τους, όπως και για το κλάδο σύνταξης - ασθενείας - ΟΑΕΔ- ΟΕΚ και ΟΕΕ (δεν θα ισχύουν οι ασφαλιστικές κλάσεις του τ. ΤΕΑΕΥΕΕΟ).
11. ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑΣ
Εφόσον η Οργάνωση ή το Σωματείο, ζητά από το Υποκ/μα, για πρώτη φορά μετά τη συγχώνευση, (1.5.99) βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας, θα προσκομίζει μόνο τα σχετικά στοιχεία και έγγραφα, που αφορούν τον κλάδο Σύνταξης.
Οι εισφορές για το τ. ΤΕΑΕΥΕΕΟ ή, μετά την 1.5.99, για το ΙΚΑ-ΤΕΑΜ, εφόσον δεν υπάρχει τρόπος αναζήτησης και καταβολής των εισφορών από τους εργοδότες, δεν θα λαμβάνονται υπόψη κατά την έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας.
Εξυπακούεται, ότι θα λαμβάνονται υπόψη οι εισφορές για τη χορήγηση βεβαίωσης ασφαλιστικής ενημερότητας μόνο για τους υπαλλήλους των Εργατοϋπαλληλικών Οργανώσεων, που θα προσληφθούν, για πρώτη φορά, μετά την 1.5.99.
Για τυχόν καταβολές εισφορών από εργοδότες, για περιόδους, μετά την 1.5.99, σε Τράπεζες, θα προσκομίζονται στο αρμόδιο Υποκ/μα τα αντίστοιχα EXTRAIT της ΕΤΕ, καθώς και υπηρεσιακό σημείωμα του κλιμακίου του τ. ΤΕΑΕΥΕΕΟ (σχ.: 6.2 της εγκυκλίου).
12. ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ
11.1. Όπως προαναφέρθηκε (παρ. 6), με τις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 26 του νόμου της συγχώνευσης, καταργήθηκαν οι διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 9 του καταστατικού του τ. ΤΕΑΕΥΕΕΟ, στις οποίες προβλεπόταν η εφαρμογή του ΚΕΔΕ για την είσπραξη των εισφορών, διάταξη η οποία στην πράξη δεν είχε εφαρμοστεί από το τ. Ταμείο.
Οι διαδικασίες αναγνώρισης στην ασφάλιση του τ. ΤΕΑΕΥΕΕΟ και του ΙΚΑ -ΤΕΑΜ του χρόνου εκπροσώπησης ή Υπηρεσίας που αναπτύχθηκαν, πρακτικά δεν εξυπηρετούνται από την επιβολή αναγκαστικών μέτρων (ΠΕΕ κλπ.), από την ημερομηνία συγχώνευσης και μετά, αφού στην ουσία παραμένει σε ισχύ το καταστατικό του τ. ΤΕΑΕΥΕΕΟ. `Αλλωστε, δεν υπάρχει στις διατάξεις της συγχώνευσης ρητή αναφορά εφαρμογής των διατάξεων του ΙΚΑ -ΤΕΑΜ, επομένως και των αναγκαστικών μέτρων.
11.2. Μόνη διαφοροποίηση από τα ανωτέρω, θα είναι, για τους υπαλλήλους των εργατοϋπαλληλικών οργανώσεων που προσλήφθηκαν, από 1/5/99 και μετά, οι οποίοι στο παρελθόν δεν είχαν ασφαλιστικό δεσμό με το ΤΕΑΕΥΕΕΟ. (Ανέλαβαν για πρώτη φορά εργασία σε εργατοϋπαλληλική οργάνωση μετά τη συγχώνευση).
Στις περιπτώσεις αυτές, που όπως προαναφέρθηκε δεν ισχύουν οι καταστατικές διατάξεις του τ. Ταμείου (παρ. 8.2), αλλά του ΙΚΑ-ΤΕΑΜ, θα συντάσσονται ΠΕΕ, ΠΕΠΤ κλπ. κατά τα γνωστά (ότι ισχύει στο ΙΚΑ-ΤΕΑΜ).
12. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΚΛΑΔΟΥ ΠΡΟΝΟΙΑΣ τ. ΤΕΑΕΥΕΕΟ - ΔΙΑΝΟΜΗ ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΟΥ ΣΤΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.8 του άρθρου 26 του Ν.2676/99 (νόμος της συγχώνευσης), ο κλάδος Πρόνοιας του ΤΕΑΕΥΕΕΟ που είχε συσταθεί με τις διατάξεις της 59360/Σ.1509/24.1.50 (ΦΕΚ 21/Β/31.5.50) απόφασης του Υπουργού Εργασίας, καταργήθηκε από 1/5/99.
Με τις διατάξεις αυτές, προβλέπεται και η διανομή του αποθεματικού του κλάδου στους ασφ/νους τους, που μέχρι τη συγχώνευσης (1/5/99) είχαν συμπληρώσει τουλάχιστον τρία (3) έτη ασφάλισης. Για την επίσπευση της σχετικής διαδικασίας, τάσσεται στους δικαιούχους, από τις ίδιες διατάξεις, ανατρεπτική προθεσμία τριών (3) μηνών από της συγχώνευσης, δηλαδή μέχρι 31/7/99, εντός της οποίας πρέπει να υποβάλλονται το αίτημά τους.
Οι αιτήσεις αυτές θα υποβάλλονται, όπως σας είχαμε γνωρίσει, με τα αναφερόμενα στο (1) σχετικό έγγραφό μας, στα Υποκ/τα του τόπου κατοικίας των δικαιούχων και, στη συνέχεια, θα διαβιβάζονται στο κλιμάκιο που λειτουργεί για τη διεκπεραίωση των εκκρεμοτήτων του τ. Ταμείου στη Δ/νση Νοταρά 26 - 10683 - ΑΘΗΝΑ.
Το προς διανομή ποσό του κλάδου θα προκύψει κατά το κλείσιμο του ισολογισμού του και θα αναγραφεί στον προϋπολογισμό του ΙΚΑ-ΤΕΑΜ που είναι ο καθολικός διάδοχος του τ. Ταμείου.
Από το ανωτέρω προς διανομή ποσό, θα αφαιρεθεί το ποσό που θα καταβληθεί ως εφάπαξ παροχή σε όσους έχουν συμπληρώσει τις προϋποθέσεις, σύμφωνα με τις καταστατικές διατάξεις του καταργούμενου κλάδου και υπέβαλαν σχετική αίτηση μέχρι την ημερομηνία κατάργησής τους (30/4/99), καθώς και σε εκείνους, που συμπλήρωσαν τις χρονικές προϋποθέσεις συνταξιοδότησης, όπως προβλέπεται από τις σχετικές διατάξεις του καταργούμενου Ταμείου, ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας και συνταξιοδότησης από τον κλάδο σύνταξης.
Από το εναπομένον ποσό προς διανομή, θα καταβληθεί σε κάθε δικαιούχο το ποσό που θα προκύψει ως πηλίκον, από τη διαίρεση του εναπομένοντος ποσού και των ημερών ασφάλισης του συνόλου των δικαιούχων, πολλαπλασιαζόμενο με τις ημέρες ασφάλισης του δικαιούχο. Το ποσό που θα προκύψει δεν μπορεί να είναι ανώτερο από εκείνο που θα ελάμβανε ο δικαιούχος ως εφάπαξ βάσει των καταστατικών διατάξεων του καταργούμενου κλάδου.
Το τυχόν αδιάθετο ποσό μεταφέρεται στο ΙΚΑ-ΤΕΑΜ.
Για τη διανομή του ανωτέρω ποσού, με απόφαση του Διοικητή ΙΚΑ, θα συγκροτηθεί επιτροπή που θα αποτελείται από υπαλλήλους του καταργούμενου ταμείου. Με την ίδια απόφαση, θα ορισθεί και ο χρόνος περάτωσης του έργου της.
13. Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που ίσως προέκυψαν μετά το αρχικό έγγραφό μας (Τ01/668/16-2-99), σας επισυνάπτουμε τον πίνακα Γ΄, στον οποίο αναλύονται οι διορθωτικές κινήσεις που πρέπει να γίνουν, ώστε να υπάρχει ορθή ασφαλιστική τακτοποίηση των ασφαλισμένων.
14. Οι νέες αιτήσεις αναγνώρισης χρόνου ασφάλισης και συνταξιοδότησης που θα υποβληθούν μετά την 31/7/99, θα υποβάλλονται με όλα τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στην παρούσα, στα κατά τόπους αρμόδια Υποκ/τα του ΙΚΑ, ( που ελέγχουν τις εργατοϋπαλληλικές οργανώσεις) και, εν συνεχεία, θα διαβιβάζονται στα αντίστοιχα Περ/κά Υποκ/τα, τα οποία και θα εκδίδουν τις σχετικές αποφάσεις.
15. Ο χρόνος ασφάλισης, μέχρι της διάλυσης του κλιμακίου του τ. ΤΕΑΕΥΕΕΟ αναζητείται από αυτό (Νοταρά 26 - 10683 - ΑΘΗΝΑ). Μετά τη διάλυσή του οι σχετικοί φάκελοι των ασφαλισμένων θα μεταφερθούν στο Περ/κό Υποκ/μα ΙΚΑ Αθηνών και ο χρόνος ασφάλισης θα δίνεται από αυτό.
16. Ως προς τα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης των εισφορών του τ. ΤΕΑΕΥΕΕΟ, καθώς και της αναμόρφωσης των ασφαλιστικών κλάσεων, θα δοθούν νεώτερες οδηγίες, αφού εκκρεμούν σχετικά ερωτήματά μας στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.
17. Η είσπραξη των εισφορών του Κοινωνικού Πόρου (παρ. 6.4) θα γίνεται εφ΄ εξής με μέριμνα της Δ/νσης Οικονομικών Υπηρεσιών.
ΠΙΝΑΚΑΣ Α
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΚΛΑΣΕΙΣ - ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΝΩΣΕΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ (άρθρα 5 παρ. 1 και 2 και 11 του καταστατικού τ. ΤΕΑΕΥΕΕΟ)
Ασφαλιστική κλάση |
Ασφαλιστέος μισθός |
Εργοδότης 3% |
Ασφαλ/νος 3% |
ΣΥΝΟΛΟ 6% |
Α κλάση |
133.560 |
4.007 |
4.007 |
8.014 |
Βα κλάση |
113.080 |
3.393 |
3.393 |
6.786 |
Β κλάση |
100.320 |
3.010 |
3.010 |
6.020 |
Γ κλάση |
76.840 |
2.305 |
2.305 |
4.610 |
Δ κλάση |
72.640 |
2.179 |
2.179 |
4.358 |
ΠΙΝΑΚΑΣ Β
Μηνιαίες αποδοχές υπαλλήλων Για κατάταξη σε Ασφαλιστική Κλάση (άρθρο 12 καταστατικού τ. ΤΕΑΕΥΕΕΟ) ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΛΑΣΗ
ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ |
Δ |
Γ |
Β |
Βα |
Α |
11/9/92~31/12/92 |
81.720 |
86.445 |
112.860 |
127.215 |
178.080 |
1/1/93~31/12/93 |
89.892 |
95.090 |
124.146 |
139.937 |
195.888 |
1/1/94~31/12/94 |
98.881 |
104.599 |
136.560 |
153.931 |
215.476 |
1/1/95~31/12/95 |
108.770 |
115.059 |
150.216 |
169.325 |
237.024 |
1/1/96~31/12/96 |
119.647 |
126.565 |
165.238 |
186.257 |
260.726 |
1/1/97~31/12/97 |
131.612 |
139.221 |
181.762 |
204.883 |
286.799 |
1/1/98~31/12/98 |
144.773 |
153.143 |
199.938 |
225.371 |
315.478 |
1/1/99~31/12/99 |
159.250 |
168.457 |
219.932 |
247.908 |
347.026 |
ΠΙΝΑΚΑΣ Γ
Πίνακας λαθών που διαπιστώθηκαν μετά την συγχώνευση του τ. ΤΕΑΕΥΕΕΟ στο ΙΚΑ - ΤΕΑΜ από 1.5.99 μέχρι 30.9.99.
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΙΣΦΟΡΩΝ 1) Καταβολή εισφορών στο ΙΚΑ - ΤΕΑΜ 1) με αγορά ενσήμων (ΜΙΚΤΑ - ΤΕΑΜ) μετά από χορήγηση ΒΑΕ στους εργοδότες (Εργατοϋπαλληλικές Οργανώσεις σύμφωνα με το Τ01/668/1/16.2.99 έγγραφο). |
ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ Η αντίστοιχη σελίδα του ΒΑΕ αποτελεί αποδεικτικό στοιχείο καταβολής εισφορών όπως τα EXTRAIT της ΕΤΕ. |
2) Καταβολή εισφορών στο ΙΚΑ/ΤΕΑΜ τ. καταβολής ασφαλιστικών εισφορών ΤΕΑΕΥΕΕΟ (στο σύνολο των αποδοχών του μισθού Χ 6% αντί του υπολογισμού με βάση τις ασφαλιστικές κλάσεις τ. ΤΕΑΕΥΕΕΟ Χ 6%). |
2) Μπορούν να συνεχίσουν να καταβάλλουν τις εισφορές με αγορά ενσήμων. |
|
3) Οι επί πλέον καταβληθείσες εισφορές (εφ όλων των αποδοχών % που υπολογίσθηκε ο κλάδος σύνταξης αντί της αντίστοιχης ασφαλιστικής κλάσης του τ. ΤΕΑΕΥΕΕΟ), συμψηφίζονται με μελλοντικές υποχρεώσεις ή επιστρέφονται, ως αχρεώστητα καταβληθείσες, με τη γνωστή ισχύουσα διαδικασία. |
|
4) Έκδοση αναγνωριστικής απόφασης χρόνου ασφάλισης για την χρονική περίοδο που συμψηφίστηκαν οι προηγούμενες επιπλέον καταβολές με τρέχουσες εισφορές. |