ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ | Αθήνα 10 Δεκεμβρίου 2007 |
---|
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ & ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ | Αρ.Πρωτ.: 1119513/6885/ΔΕΥ-Β΄ |
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΟΙΚΟΝ. ΕΠΙΘ/ΣΗΣ | ΠΟΛ. 1150 |
Δ/ΝΣΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ | |
ΤΜΗΜΑΤΑ Α΄, Β΄ | |
ΘΕΜΑ:
Εποπτεία Υπηρεσιών και παρακολούθηση του έργου και της αποτελεσματικότητας.
Για την αποτελεσματικότερη απόδοση των εποπτευομένων από εσάς υπηρεσιών και την επιτάχυνση των διαδικασιών απόδοσής τους, παρακαλούμε για τις κατωτέρω οριζόμενες ενέργειές σας.
Α. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΟΥ ΣΤΟΧΟΥ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ - ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ
Με την 1083814/6156/0016/22-9-05 Εγκύκλιο διαταγή, όπως και με σειρά προηγουμένων διαταγών, δόθηκαν οδηγίες στις Δ.Ο.Υ. και στα Τελωνεία τόσο για την ενιαία εφαρμογή των μέτρων είσπραξης ανά υπηρεσία όσο και για την άμεση λήψη μέτρων κατά των οφειλετών εκείνων που δεν συμμορφώνονται στην πληρωμή των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων τους. Σε εκτέλεση των διαταγών αυτών και αναφορικά με την επίτευξη των εκάστοτε τιθεμένων στόχων παρακαλείσθε:
1. Να συμβάλλετε ουσιαστικά στην προσπάθεια επίτευξης του στόχου μείωσης ληξιπροθέσμων οφειλών με τη στενή παρακολούθηση των ενεργειών των υπηρεσιών που εποπτεύετε και με τις τυχόν οδηγίες ή παρεμβάσεις σας, όπου αυτό χρειάζεται, για την πλήρη ενεργοποίηση του τομέα είσπραξης των εποπτευομένων υπηρεσιών.
2. Για την παρακολούθηση και την αποτελεσματικότητα των προαναφερθεισών ενεργειών, ο κάθε Οικοδομικός Επιθεωρητής μετά τη λήξη του μηνός και εντός του πρώτου δεκαήμερου του επομένου μηνός, θα υποβάλλει ενιαία πίνακα - στατιστικό δελτίο, ως το συνημμένο υπόδειγμα 1, για κάθε υπηρεσία που εποπτεύει, προς τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης. Οικονομικής Επιθεώρησης στην οποία αυτός υπάγεται.
3. Μετά τη συγκέντρωση των στοιχείων αυτών, ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Διεύθυνσης Οικονομικής Επιθεώρησης, με ιδία, ευθύνη θα συντάσσει κατάσταση - ως το συνημμένο υπόδειγμα 2 - την οποία θα υπογράφει και θα αποστέλλει με τηλεομοιοτυπία στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικής Επιθεώρησης - Διεύθυνση Επιθεώρησης Υπηρεσιών - Τμήμα Β΄ (αριθ. fax: 210 3801993) έως την 20η του επομένου μηνός, προκειμένου αυτή να ενημερώνει σχετικά την Πολιτική και Υπηρεσιακή Ηγεσία του Υπουργείου.
4. Στη συνέχεια οι Γραμματείς των Διευθύνσεων των Οικονομικών Επιθεωρήσεων θα αποστέλλουν, στην ίδια ως ανωτέρω (παρ. 3) υπηρεσία και ταχυδρομικά, συνοπτική κατάσταση συνοδευόμενη από μαγνητική δισκέττα, όπου θα εμφανίζονται τα στοιχεία των Υπηρεσιών που αφορούν αυτά (όπως έχουν περιληφθεί στους αντίστοιχους πίνακες των Οικονομικών Επιθεωρητών) ή αν είναι εφικτό με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail).
Τα πρώτα στατιστικά στοιχεία να αποσταλούν έως την 15η Δεκεμβρίου 2007.
Β ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΕΠΕΞΈΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΜΗ ΥΠΟΒΛΗΘΕΙΣΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ Φ.Π.Α., Φ.Ε., Φ.Μ.Υ. & ΛΟΙΠΩΝ ΠΑΡΑΚΡΑΤΟΥΜΕΝΩΝ ΦΟΡΩΝ - ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ
Στα πλαίσια συνεχούς προσπάθειας για την εντατικοποίηση των προσωρινών και προληπτικών έλεγχων, λαμβάνοντας υπόψη τις κατασταθείς ενεργών επιχειρήσεων, υποκείμενων στο Φ.Π.Α., που αποστέλλονται στις Δ.Ο.Υ. από τη Π.Γ.Π.Σ. (σχ. Έγγραφα 1057088/4555/ΔΕ-Β΄/19-6-06.... 1074689/4574/ΔΕ-Β΄/27-9-07, 1101016/5066/ΔΕ-Β΄/24-10-07, 1105460/5086/ΔΕ-Β/5-11-07 κ.ο.κ., που κοινοποιούνται και σε σας) και εντός των πλαισίων της αρμοδιότητας σας για τις Δ.Ο.Υ. και τα Ελεγκτικά Κέντρα εποπτεύετε, παρακαλούμε:
1. Με ιδιαίτερη επιμέλεια και προσοχή και με συνεχείς επιτόπιες επισκέψεις στις Δ.Ο.Υ. και τα Ελεγκτικά Κέντρα που εποπτεύατε, να παρακολουθείτε και να παρέχετε τις οδηγίες σας, γα την επίλυση τυχόν προβλημάτων που θα προκύπτουν κάθε φορά.
2. Στις περιπτώσεις της μη προσέλευσης των υπόχρεων για την υποβολή των σχετικών δηλώσεων (περιοδικών - εκκαθαριστικών δηλώσεων Φ.Π.Α., Φ.Μ.Υ., Φ.Ε, κ.λ.π.), να ακολουθούνται άμεσα και αποτελεσματικά οι διαδικασίες όπως αυτές ορίζονται με τις εκάστοτε οδηγίες της Διεύθυνσης Ελέγχου, για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης της κάθε Ελεγκτικής υπηρεσίας ως προς τον έλεγχο του Φ.Π.Α.. Φ.Μ.Υ., Φ.Ε. και λοιπών παρακρατούμενων φόρων.
3. Μετά τη λήξη κάθε μηνός, μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του επομένου μηνός, ο κάθε Οικονομικός Επιθεωρητής θα υποβάλλει πίνακα - στατιστικό δελτίο, με τις υπηρεσίες που εποπτεύει ως τα συνημμένα υποδείγματα 3 & 4, στον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Οικονομικής Επιθεώρησης που υπάγεται.
4. Μετά τη συγκέντρωση των στοιχείων αυτών, ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Διεύθυνσης Οικονομικής Επιθεώρησης. με ιδία ευθύνη, θα συντάσσει συνοπτική κατάσταση ως το συνημμένο υπόδειγμα 5 - την οπαία θα υπογράφει και θα την αποστέλλει με τηλεομοιοτυπία στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικής Επιθεώρησης - Διεύθυνση Επιθεώρησης Υπηρεσιών - Τμήμα Β΄, (αριθ. fax: 210 3X01993), έως την 20η του ιδίου Μηνός, προκειμένου στη συνέχεια αυτή να ενημερώσει σχετικά την Πολιτική και Υπηρεσιακή Ηγεσία του Υπουργείου.
5. Στη συνέχεια οι Γραμματείς των Διευθύνσεων των Οικονομικών Επιθεωρήσεων θα αποστέλλουν στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικής Επιθεώρησης - Δ.Ε.Υ./Β΄ και ταχυδρομικά, συνοπτική κατάσταση, η οποία θα συνοδεύεται με μαγνητική δισκέττα όπου θα εμφανίζονται αναλυτικά τα στοιχεία των υπηρεσιών που αφορούν (όπως έχουν συμπληρωθεί στους αντίστοιχους πίνακες από τους αρμόδιους Οικονομικούς Επιθεωρητές) ή αν αυτό είναι εφικτό με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail).
6. Κατά την πρώτη εφαρμογή της παρούσας, έχοντας προς επεξεργασία τις μέχρι, τώρα αποσταλλείσες καταστάσεις από τη Γ.Γ.Π.Σ., τα στατιστικά δελτία θα αποβληθούν μέσα στο α΄ εικοσαήμερο του Δεκεμβρίου) 2007 από τους Οικονομικούς Επιθεωρητές κα μέχρι τις 50 Δεκεμβρίου του 2007 στην Γ.Δ.Ο.Ε. - Διεύθυνση Επιθεώρησης Υπηρεσιών από τους Προϊστάμενους.
Γ. ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ
1. Στα πλαίσια της γενική εποπτείας σας παρακαλείσθε να παρακολουθείτε την απόδοση:
α) Του τμήματος Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και ειδικότερα να ελέγχετε την έγκαιρη έκδοση αποφάσεων καταλογισμών για παραβάσεις των διατάξεων του Κώδικα αυτού τόσο για κείνες που τους στέλνονται, από τις διωκτικές Αρχής, τα Συνεργεία Ελέγχου, άλλες Δ.Ο.Υ. όσο και για τις ίδιες διαπιστώσεις, την έγκαιρη κοινοποίηση των εκδοθεισών αποφάσεων και τη βεβαίωση των ποσών που προκύπτουν.
β) Του τμήματος Δικαστικού, αναφορικά με τη διαδικασία έγκαιρης αποστολής στην Επιτροπή διοικητικής επίλυσης της διαφοράς, των οικείων υποθέσεων, την μετά την κρίση της Επιτροπής αυτής διαδικασία, την αποστολή στα Διοικητικά Δικαστήρια των προσφύγων, την εκκαθάριση των οικείων φόρων τόσο των αποστελλομένων στα διοικητικά Δικαστήρια προσφυγών όσο και των προκυπτόντων από εκδοθείσες αποφάσεις των Δικαστηρίων.
Για τα αποτελέσματα των ενεργειών σας αυτών θα αναφέρετε σχετικά στη Γενική Δ/νση Οικ/κής Επιθ/σης - Δ/νση Επιθεώρησης Υπηρεσιών στο τέλος κάθε τριμήνου και μέχρι την 20η του επομένου μηνός.
2. Επιπλέον, οι Οικονομικοί Επιθεωρητές που εποπτεύουν Κτηματικές Υπηρεσίες και Χημικής Υπηρεσίας, παρακαλούνται όπως παρακολουθούν την βεβαίωση και είσπραξη των υπηρεσιών αυτών από καταλογισμούς, πρόστιμα κ.λ.π. και αναφέρουν σχετικά στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικής Επιθεώρησης στο τέλος κάθε τριμήνου και μέχρι την 20η του επομένου μηνός.
3. Τα τρίμηνα των προηγουμένων περιπτώσεων (1,2) αρχίζουν από την 1η Ιανουαρίου 2008.
Να προβαίνετε, όπως εκ του νόμου έχετε υποχρέωση, σε έκτακτες επιθεωρήσεις στις Υπηρεσίας που εποπτεύεται είτε στο σύνολο τους κάθε μιας είτε στα τμήματα αυτής, όπου εσείς το κρίνεται αναγκαία, σε ημερομηνία που εσείς θα επιλέξετε και κυρίως μέχρι και τον έβδομο (7°) μήνα κάθε έτους ή και οποτεδήποτε άλλοτε υφίσταται ανάγκη. Στις πορισματικές σας εκθέσεις για τις έκτακτες αυτές επιθεωρήσεις να αποστέλλετε απαραιτήτως μέσα στον μεθεπόμενο από τη διενέργεια της έκτακτης επιθεώρησης μήνα στη Γενική Δ/νσης Οικ/κής Επιθ/σης - Δ/νση Επιθεώρησης Υπηρεσιών.
Τέλος σας γνωρίζουμε ότι τι κατά τα ανωτέρω οριζόμενη διαδικασία θα εφαρμόζεται την έναρξη λειτουργίας του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ELENXIS), στα πλαίσια του οποίου, μέσω της προβλεπόμενης διαλειτουργικότητας και διασυνδεσιμότητας αυτού με τα άλλα πληροφοριακά συστήματα, οι Οικονομικοί Επιθεωρητές θα έχουν πρόσβαση στα τηρούμενα δεδομένα για την ευχερέστερη και αποτελεσματικότερη εποπτεία και παρακολούθηση όλων των αντικειμένων δραστηριότητας των εποπτευομένων υπηρεσιών.
Ακριβές Αντίγραφο | Ο Γενικός Γραμματέας |
Η Προϊσταμένη της Γραμματείας | Νικ. Ανδριανόπουλος |