Απόφ. 23530/2009 (19/11/2009)

Χορήγηση και ανάκληση άδειας λειτουργίας διαχειριστή συστήματος κεντρικού αντισυμβαλλομένου, εκκαθάρισης και διακανονισμού.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΕΦΑΛΑΙΑΓΟΡΑΣ
Ν.Π.Δ.Δ.

ΑΠΟΦΑΣΗ
23/530/19.11.2009
τoυ Διοικητικού Συμβουλίου

Θέμα:

Χορήγηση και ανάκληση άδειας λειτουργίας διαχειριστή συστήματος κεντρικού αντισυμβαλλομένου, εκκαθάρισης και διακανονισμού.

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΑΓΟΡΑΣ

Λαμβάνοντας υπόψη:

1. Την παράγραφο 3 του άρθρου 74 του Ν.3606/2007 (ΦΕΚ Α/195/17.8.2007) «Αγορές χρηματοπιστωτικών μέσων και άλλες διατάξεις».

2. Το άρθρο 90 του Π.Δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» (ΦΕΚ Α/98/22.4.2005).

ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ

Αρθρο 1
Αντικείμενο και Ορισμοί

1. Η απόφαση αυτή εξειδικεύει τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία και καθορίζει ειδικότερους όρους για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας διαχειριστή συστήματος κεντρικού αντισυμβαλλόμενου, εκκαθάρισης και διακανονισμού (εφεξής «Σύστημα»).

2. Για τους σκοπούς της απόφασης αυτής νοούνται ως:

(α) «Υπόχρεα Πρόσωπα»: τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου και τα πρόσωπα που πραγματικά διευθύνουν τη δραστηριότητα του διαχειριστή Συστήματος ή που είναι επιφορτισμένα με τη διοίκηση και διαχείριση του Συστήματος, καθώς και τα πρόσωπα που είναι σε θέση να ασκήσουν ουσιαστική επιρροή στη διοίκηση και στη διαχείριση του Συστήματος.

(β) «Μέτοχοι»: τα πρόσωπα που κατέχουν ειδική συμμετοχή, κατά την έννοια της περίπτωσης 20 του άρθρου 2 του Ν. 3606/2007, στο μετοχικό κεφάλαιο του διαχειριστή Συστήματος.

Αρθρο 2
Προϋποθέσεις για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας διαχειριστή Συστήματος

1. Για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας διαχειριστή Συστήματος η υποψήφια ανώνυμη εταιρία υποβάλλει στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς αίτηση η οποία συνοδεύεται από τα δικαιολογητικά που προβλέπονται στο Παράρτημα 1, καθώς και αίτηση για την παροχή άδειας λειτουργίας Συστήματος.

2. Για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας διαχειριστή Συστήματος η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς εξετάζει την πλήρωση των προϋποθέσεων του νόμου καθώς και της απόφασης αυτής.

Αρθρο 3
Οργανωτικές απαιτήσεις διαχειριστή Συστήματος

1. Ο διαχειριστής Συστήματος λαμβάνοντας υπόψη τη φύση, την κλίμακα και την πολυπλοκότητα των επιχειρηματικών του δραστηριοτήτων:

(α) θεσπίζει και εφαρμόζει διαδικασίες λήψης αποφάσεων, καθώς και οργανωτική διάρθρωση η οποία προσδιορίζει σαφώς και με τεκμηριωμένο τρόπο την ιεραρχική δομή και την κατανομή λειτουργιών και αρμοδιοτήτων,

(β) διασφαλίζει ότι τα Υπόχρεα Πρόσωπα γνωρίζουν τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθούνται για την ορθή άσκηση των αρμοδιοτήτων τους,

(γ) θεσπίζει και εφαρμόζει κατάλληλους μηχανισμούς εσωτερικού ελέγχου για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης με τις αποφάσεις και τις διαδικασίες σε όλα τα επίπεδα, σύμφωνα με το άρθρο 6,

(δ) χρησιμοποιεί προσωπικό με τις ικανότητες, τις γνώσεις και την εμπειρία που απαιτούνται για την άσκηση των αρμοδιοτήτων που του έχουν ανατεθεί,

(ε) θεσπίζει και εφαρμόζει αποτελεσματική διαδικασία αναφορών και επικοινωνίας σε όλα τα κατάλληλα επίπεδα,

(στ) διατηρεί κατάλληλα και τακτικά αρχεία των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και της εσωτερικής του οργάνωσης,

(ζ) διασφαλίζει ότι η τυχόν άσκηση διαφορετικών λειτουργιών από τα Υπόχρεα Πρόσωπα δεν εμποδίζει ούτε είναι πιθανό να εμποδίσει τα Υπόχρεα Πρόσωπα αυτά να ασκήσουν οποιαδήποτε λειτουργία με επιμέλεια, εντιμότητα και επαγγελματισμό.

(η) διασφαλίζει ότι διαθέτει κατάλληλες διαδικασίες επιλογής των προσώπων τα οποία πρόκειται να στελεχώσουν όργανα με αποφασιστικές αρμοδιότητες για την εφαρμογή του Κανονισμού του Συστήματος.

2. Ο διαχειριστής Συστήματος θεσπίζει και εφαρμόζει συστήματα και διαδικασίες κατάλληλες για την διαφύλαξη της ασφάλειας, της ακεραιότητας και της εμπιστευτικότητας των πληροφοριών, λαμβάνοντας υπόψη τη φύση των σχετικών πληροφοριών.

3. Ο διαχειριστής Συστήματος θεσπίζει και εφαρμόζει κατάλληλη πολιτική συνέχειας της επιχειρηματικής δραστηριότητάς του που διασφαλίζει, σε περίπτωση διακοπής των συστημάτων και διαδικασιών του, τη διαφύλαξη των σημαντικότερων δεδομένων και τη συνέχεια των λειτουργιών του.

4. Ο διαχειριστής Συστήματος θεσπίζει και εφαρμόζει διαδικασίες λογιστικής απεικόνισης οι οποίες του επιτρέπουν, όταν αυτό ζητείται από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, να υποβάλλει εγκαίρως οικονομικές εκθέσεις, σύμφωνες με όλα τα ισχύοντα λογιστικά πρότυπα και κανόνες, οι οποίες απεικονίζουν την πραγματική και ακριβή εικόνα της χρηματοοικονομικής κατάστασής του.

Αρθρο 4
Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

Ο διαχειριστής Συστήματος συντάσσει εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας στον οποίο περιλαμβάνονται ιδίως:

α) οι οργανωτικές απαιτήσεις του άρθρου 3

β) οι μηχανισμοί για τον εντοπισμό και τον περιορισμό των συγκρούσεων συμφερόντων. Ειδικότερα, περιγράφονται, με αναφορά στις συγκεκριμένες δραστηριότητες του διαχειριστή Συστήματος, οι περιπτώσεις εκείνες οι οποίες αποτελούν ή ενδέχεται να αποτελέσουν σύγκρουση συμφερόντων, καθώς και οι μηχανισμοί για την αντιμετώπισή τους.

Αρθρο 5
Διαχείριση κινδύνων

1. Ο διαχειριστής Συστήματος θεσπίζει και εφαρμόζει κατάλληλες πολιτικές και διαδικασίες διαχείρισης κινδύνων που επιτρέπουν τον εντοπισμό και τη διαχείριση των κινδύνων οι οποίοι συνδέονται με το Σύστημα που διαχειρίζεται, τις διαδικασίες και τα συστήματά του και, κατά περίπτωση, καθορίζει το ανεκτό επίπεδο κινδύνου.

2. Ο διαχειριστής Συστήματος παρακολουθεί σε συνεχή βάση:

(α) την καταλληλότητα και την αποτελεσματικότητα των πολιτικών και διαδικασιών διαχείρισης κινδύνων,

(β) το επίπεδο συμμόρφωσης του, καθώς και των Υπόχρεων Προσώπων, με τις ρυθμίσεις, τις διαδικασίες και τους μηχανισμούς που έχουν θεσπιστεί σύμφωνα με την παράγραφο 1,

(γ) την καταλληλότητα και την αποτελεσματικότητα των μέτρων που λαμβάνονται για την αντιμετώπιση τυχόν αδυναμιών των εν λόγω πολιτικών, διαδικασιών και μηχανισμών, περιλαμβανόμενης της μη συμμόρφωσης των Υπόχρεων Προσώπων με αυτές τις διαδικασίες.

3. Ο διαχειριστής Συστήματος θεσπίζει και διατηρεί υπηρεσία διαχείρισης κινδύνων ανεξάρτητη από τις άλλες λειτουργίες και δραστηριότητές του, η οποία είναι αρμόδια για την εφαρμογή της πολιτικής και των διαδικασιών διαχείρισης κινδύνων και η οποία υποβάλλει στο διοικητικό συμβούλιο του διαχειριστή Συστήματος, τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, αναλυτική γραπτή έκθεση σχετική με τη διαχείριση κινδύνων, στην οποία πρέπει να αναφέρονται μεταξύ άλλων τα διορθωτικά μέτρα που έχουν ληφθεί σε περίπτωση διαπίστωσης αδυναμιών.

Αρθρο 6
Εσωτερικός Έλεγχος

1. Ο διαχειριστής Συστήματος θεσπίζει και διατηρεί λειτουργία εσωτερικού ελέγχου η οποία είναι αρμόδια για:

(α) τη θέσπιση και εφαρμογή προγράμματος εσωτερικού ελέγχου για την εξέταση και αξιολόγηση της καταλληλότητας και αποτελεσματικότητας των συστημάτων και των μηχανισμών εσωτερικού ελέγχου,

(β) τη διατύπωση συστάσεων με βάση τα αποτελέσματα των εργασιών που πραγματοποιούνται σύμφωνα με την περίπτωση (α),

(γ) την εξακρίβωση της συμμόρφωσης με τις συστάσεις αυτές,

(δ) την υποβολή γραπτών εκθέσεων για θέματα εσωτερικού ελέγχου.

2. Ο διαχειριστής Συστήματος ορίζει υπεύθυνο εσωτερικού ελέγχου ο οποίος φέρει την ευθύνη για τη λειτουργία εσωτερικού ελέγχου και για την υποβολή των γραπτών εκθέσεων της περίπτωσης (δ) της προηγούμενης παραγράφου.

3. Ο διαχειριστής Συστήματος θεσπίζει και διατηρεί υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου ανεξάρτητη από τις άλλες λειτουργίες και δραστηριότητες του, η οποία υποβάλλει στο διοικητικό συμβούλιο του διαχειριστή Συστήματος, τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, αναλυτική γραπτή έκθεση σχετικά με τους εσωτερικούς ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν και στην οποία πρέπει να αναφέρονται μεταξύ άλλων τα διορθωτικά μέτρα που έχουν ληφθεί σε περίπτωση διαπίστωσης αδυναμιών.

Αρθρο 7
Κριτήρια καταλληλότητας των Τπόχρεων Προσώπων

1. Τα κριτήρια καταλληλότητας που εξετάζει η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, στο πλαίσιο αξιολόγησης της αξιοπιστίας και της πείρας των Υπόχρεων Προσώπων, τόσο κατά τη διαδικασία χορήγησης άδειας λειτουργίας διαχειριστή Συστήματος όσο και κατά τη διαδικασία έγκρισης από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς κάθε αλλαγής των προσώπων αυτών, είναι:

(α) η εντιμότητα, η ακεραιότητα και η φήμη,

(β) η επαγγελματική εμπειρία και η επάρκεια και

(γ) η φερεγγυότητα

2. Η απαρίθμηση των κριτηρίων καταλληλότητας είναι ενδεικτική και η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς λαμβάνει υπόψη οποιοδήποτε αντικειμενικό και εξακριβωμένο λόγο που της δημιουργεί επιφυλάξεις για την αξιοπιστία και την πείρα του Υπόχρεου Προσώπου ή της επιτρέπει να θεωρεί ότι το Υπόχρεο Πρόσωπο αποτελεί απειλή για την ορθή και συνετή διαχείριση του διαχειριστή Συστήματος.

3. Ως προϋπόθεση για την αξιολόγηση της καταλληλότητας του Υπόχρεου Προσώπου υποβάλλονται τα δικαιολογητικά που απαριθμούνται στο Παράρτημα 2.

4. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς εξετάζει, κατά περίπτωση, την πλήρωση των κριτηρίων καταλληλότητας ενώ μπορεί να καλέσει σε προσωπική συνέντευξη το Υπόχρεο Πρόσωπο, καθώς και να ζητήσει οποιοδήποτε πρόσθετο δικαιολογητικό που κρίνει απαραίτητο για την αξιολόγηση του Υπόχρεου Προσώπου.

Αρθρο 8
Αξιολόγηση καταλληλότητας Μετόχων

1. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς κατά την αξιολόγηση των Μετόχων εξετάζει την καταλληλότητά τους και τη χρηματοοικονομική τους ευρωστία, με βάση τα ακόλουθα κριτήρια:

(α) τη φήμη και την πείρα του προσώπου που έχει ή προτίθεται να αποκτήσει ειδική συμμετοχή,

(β) τη χρηματοοικονομική ευρωστία του προσώπου που έχει ή που προτίθεται να αποκτήσει ειδική συμμετοχή,

(δ) το κατά πόσον υπάρχουν βάσιμες υπόνοιες ότι, σε σχέση με την προτεινόμενη απόκτηση ειδικής συμμετοχής, είτε έχει διαπραχθεί ή διαπράττεται, είτε έχει επιχειρηθεί ή επιχειρείται να διαπραχθεί, νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες ή χρηματοδότηση της τρομοκρατίας, κατά την έννοια του άρθρου 1 της οδηγίας 2005/60/ΕΚ, ή ότι η προτεινόμενη απόκτηση ειδικής συμμετοχής πιθανώς να αυξήσει τον κίνδυνο αυτό.

2. Ως προϋπόθεση για την αξιολόγηση της καταλληλότητας των Μετόχων κατά τη διαδικασία χορήγησης άδειας λειτουργίας διαχειριστή Συστήματος υποβάλλονται τα δικαιολογητικά με αύξοντα αριθμό 1 έως και 11 του Παραρτήματος 3.

3. Στις περιπτώσεις μεταβίβασης μετοχών του διαχειριστή Συστήματος, κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο το οποίο μεμονωμένα ή σε συνεννόηση με άλλα πρόσωπα, προτίθεται να αποκτήσει ειδική συμμετοχή, συνεπεία της οποίας το ποσοστό συμμετοχής του φθάνει ή υπερβαίνει το 10%, 20%, 1/3, 50% ή 2/3 του μετοχικού κεφαλαίου του διαχειριστή Συστήματος, γνωστοποιεί προηγουμένως στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς υποβάλλοντας τα στοιχεία του Παραρτήματος 3, το ύψος της συμμετοχής που θα προκύψει από τη σκοπούμενη συναλλαγή.

4. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς μπορεί να αντιταχθεί στην προτεινόμενη απόκτηση συμμετοχής, μόνον εάν υπάρχουν βάσιμοι λόγοι με βάση τα κριτήρια της παραγράφου 1, ή εάν οι πληροφορίες που διαβιβάσθηκαν από το πρόσωπο που προτίθεται να αποκτήσει ειδική συμμετοχή δεν είναι πλήρεις.

5. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς διενεργεί την αξιολόγηση εντός τριάντα ημερών από την ημερομηνία παραλαβής της γνωστοποίησης της παραγράφου 3, υπό την προϋπόθεση ότι έχει υποβληθεί το σύνολο των δικαιολογητικών που απαιτούνται.

Αρθρο 9
Δημοσιοποίηση πληροφοριών σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς του διαχειριστή Συστήματος

1. Ο διαχειριστής Συστήματος δημοσιοποιεί στην ιστοσελίδα του πληροφορίες σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς και ιδίως την ταυτότητα και την έκταση των συμφερόντων των προσώπων που είναι σε θέση να ασκήσουν ουσιαστική επιρροή στη διοίκηση και διαχείριση του Συστήματος.

2. Οι μέτοχοι του διαχειριστή Συστήματος γνωστοποιούν σε αυτόν, εγγράφως, κάθε μεταβίβαση μετοχών του διαχειριστή Συστήματος συνέπεια της οποίας το ποσοστό συμμετοχής τους φθάνει ή υπερβαίνει το 10% του μετοχικού κεφαλαίου του διαχειριστή Συστήματος, το αργότερο εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών από την κατάρτιση των εν λόγω συναλλαγών. Ο διαχειριστής Συστήματος υποχρεούται να δημοσιοποιήσει στην ιστοσελίδα του τη γνωστοποίηση και να τη διαβιβάσει στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς το αργότερο εντός της επόμενης εργάσιμης ημέρας.

Αρθρο 10
Ενημέρωση Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς

1. Ο διαχειριστής Συστήματος γνωστοποιεί στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς χωρίς υπαίτια βραδύτητα κάθε περίπτωση μεταβολής των στοιχείων βάσει των οποίων του χορηγήθηκε άδεια λειτουργίας.

2. Ο διαχειριστής Συστήματος υποβάλλει στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς σχέδιο τροποποίησης του καταστατικού του μετά την έγκρισή του από το διοικητικό του συμβούλιο και τουλάχιστον είκοσι (20) ημέρες πριν από την έγκρισή του από τη γενική συνέλευση των μετόχων.

3. Ο διαχειριστής Συστήματος υποβάλλει στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, το αργότερο 10 ημέρες πριν από την ημερομηνία διεξαγωγής έκτακτης ή τακτικής γενικής συνέλευσης μετόχων, τη σχετική πρόσκληση, συνοδευόμενη από σημείωμα όπου θα παρουσιάζονται αναλυτικά τα θέματα που θα συζητηθούν.

4. Ο διαχειριστής Συστήματος υποβάλλει στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς τις ετήσιες οικονομικές του καταστάσεις το αργότερο 30 ημέρες μετά την έγκριση τους από τη γενική συνέλευση των μετόχων, συνοδευόμενες από τα ακόλουθα:

α) τα πρακτικά της γενικής συνέλευσης των μετόχων

β) έκθεση του διοικητικού του συμβουλίου σχετικά με την πορεία της εταιρίας τον προηγούμενο χρόνο

δ) αντίγραφα των οικονομικών καταστάσεων των θυγατρικών του εταιριών, εάν υπάρχουν τέτοιες

ε) τις γραπτές εκθέσεις για τα ζητήματα διαχείρισης κινδύνων και εσωτερικού ελέγχου των άρθρων 5 και 6 αντιστοίχως.

Αρθρο 11
Ανάκληση της άδειας λειτουργίας διαχειριστή Συστήματος

1. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς μπορεί να ανακαλέσει την άδεια λειτουργίας που χορήγησε σε διαχειριστή Συστήματος, εάν:

α) ο διαχειριστής δεν κάνει χρήση της άδειας λειτουργίας εντός 12 μηνών από τη χορήγησή της, παραιτηθεί ρητώς από αυτήν, ή το Σύστημα δεν έχει λειτουργήσει για συνεχόμενο διάστημα έξι (6) μηνών,

β) η άδεια λειτουργίας αποκτήθηκε με ψευδείς δηλώσεις ή με οποιονδήποτε άλλο παράνομο τρόπο,

γ) ο διαχειριστής δεν πληροί πλέον τους όρους υπό τους οποίους χορηγήθηκε η άδεια λειτουργίας,

δ) ο διαχειριστής έχει υποπέσει σε σοβαρές και επανειλημμένες παραβάσεις των διατάξεων της χρηματιστηριακής νομοθεσίας.

2. Πριν προχωρήσει στην ανάκληση της άδειας λειτουργίας διαχειριστή Συστήματος, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς γνωστοποιεί στο διαχειριστή Συστήματος τις διαπιστωθείσες ελλείψεις ή παραβάσεις, καθώς και την πρόθεσή της να προχωρήσει σε ανάκληση της άδειας λειτουργίας του, ορίζοντας προθεσμία τουλάχιστον δέκα (10) εργάσιμων ημερών από την παραπάνω γνωστοποίηση, μέσα στην οποία ο διαχειριστής του Συστήματος οφείλει να διατυπώσει τις απόψεις του και να λάβει, όταν συντρέχει περίπτωση, τα κατάλληλα μέτρα για την παύση των παραβιάσεων ή την άρση των συνεπειών τους. Μετά την πάροδο της προθεσμίας και αφού λάβει υπόψη της τις θέσεις του διαχειριστή του Συστήματος και αξιολογήσει τα μέτρα που έχουν ληφθεί, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς λαμβάνει την τελική της απόφαση.

Αρθρο 12
Τελικές διατάξεις

1. Η απόφαση αυτή ισχύει από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

2. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

3. Στην παρούσα απόφαση επισυνάπτονται Παραρτήματα τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της.

4. Από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.

Συν. 3: Παράρτημα 1: Δικαιολογητικά που υποβάλλονται για την παροχή άδεις λειτουργίας Διαχειριστή Συστήματος.

Παράρτημα 2: Στοιχεία που υποβάλλονται για την αξιολόγηση των υπόχρεων προσώπων που διευθύνουν τις δραστηριότητες του Διαχειριστή Συστήματος.

Παράρτημα 3: Στοιχεία που υποβάλλονται για την αξιολόγηση της καταλληλότητας μετόχων

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΠΟΥ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΑΔΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

1. Αίτηση (χωρίς περιορισμό ως προς τον τύπο) υπογεγραμμένη από το διαχειριστή του Συστήματος.

2. Το καταστατικό του διαχειριστή Συστήματος.

3. Οικονομικές καταστάσεις του διαχειριστή του Συστήματος για τουλάχιστον την οικονομική χρήση του προηγούμενου έτους, καθώς και τις οικονομικές καταστάσεις για δύο προηγούμενες χρήσεις εφόσον υφίστανται. Σε περίπτωση που ο διαχειριστής δεν έχει δημοσιοποιήσει οικονομικές καταστάσεις, τότε πρέπει να υποβληθούν οι αντίστοιχες οικονομικές καταστάσεις του ομίλου στον οποίο ανήκει.

4. Εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας.

5. Επιχειρηματικό σχέδιο για τα τρία (3) πρώτα χρόνια της λειτουργίας του.

6. Αναλυτικό οργανόγραμμα. του διαχειριστή Συστήματος.

7. Πληροφορίες σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς και ιδίως την ταυτότητα και την έκταση των συμφερόντων των προσώπων που είναι σε θέση να ασκήσουν ουσιαστική επιρροή στη διοίκηση και διαχείριση του Συστήματος.

8. Τα στοιχεία που καθορίζονται στο Παράρτημα 2, καθώς και τα στοιχεία 1 έως 11 του Παραρτήματος 3 της απόφασης αυτής.

9. Στην περίπτωση που ο διαχειριστής Συστήματος διαχειρίζεται ταυτόχρονα μητρώο άυλων ή ακινητοποιημένων τίτλων ενεργώντας ως κεντρικό αποθετήριο αξιών, πληροφορίες για τα μέσα και τους μηχανισμούς που διαθέτει ο διαχειριστής Συστήματος, ώστε να προστατεύει τα ιδιοκτησιακής φύσεως δικαιώματα των δικαιούχων των τίτλων από τους κινδύνους τους οποίους αναλαμβάνει και οι οποίοι σχετίζονται με την εκκαθάριση και το διακανονισμό των συναλλαγών. Επίσης πληροφορίες για τις οργανωτικές και λειτουργικές ρυθμίσεις που διασφαλίζουν την ανεξάρτητη διαχείριση του μητρώου, σε σχέση με τις λειτουργίες διαχείρισης του Συστήματος.

10. Οποιοδήποτε άλλο στοιχείο η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς κρίνει απαραίτητο.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 2
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΟΥΝ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

1. Πρακτικό Διοικητικού Συμβουλίου για την αντικατάσταση μέλους / μελών ή γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας για την εκλογή νέου Διοικητικού Συμβουλίου. Στη δεύτερη περίπτωση υποβάλλεται και πρακτικό συγκρότησης σε σώμα του νέου Δ.Σ.

2. Βιογραφικό Σημείωμα.

3. Τίτλοι Σπουδών.

4. Βεβαιώσεις προϋπηρεσίας από προηγούμενους εργοδότες.

5. Ερωτηματολόγιο.

6. Υπεύθυνη δήλωση για την ακρίβεια των στοιχείων του ερωτηματολογίου.

7. Εξουσιοδότηση προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για την αναζήτηση του αντίγραφου ποινικού μητρώου.

8. Εξουσιοδότηση προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για την αναζήτηση του πιστοποιητικού μη πτωχεύσεως.

9. Συστατική επιστολή από θεσμική ένωση, ή γενικότερα από πρόσωπο με αποδεδειγμένη επαγγελματική εμπειρία στο χώρο της κεφαλαιαγοράς (η επιστολή αυτή προσκομίζεται μόνο από τα πρόσωπα που πραγματικά διευθύνουν δραστηριότητες του διαχειριστή Συστήματος).

10. Φορολογική ενημερότητα.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 3
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΟΧΩΝ

1. Βιογραφικό Σημείωμα (εάν ο μέτοχος είναι φυσικό πρόσωπο).

2. Ερωτηματολόγιο (εάν ο μέτοχος είναι φυσικό πρόσωπο).

3. Εξουσιοδότηση προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για την αναζήτηση του αντίγραφου ποινικού μητρώου (εάν ο μέτοχος είναι φυσικό πρόσωπο).

4. Εξουσιοδότηση προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για την αναζήτηση του πιστοποχητικού μη πτωχεύσεως (εάν ο μέτοχος είναι φυσικό πρόσωπο).

5. Εκκαθαρισηκό σημείωμα από την οικεία ΔΟΥ, ή / και οποιοδήποτε άλλο έγγραφο είναι απαραίτητο για την απόδειξη της οχκονομικής ευρωστίας του φυσικού προσώπου που είναι μέτοχος ή που προτίθεται να αποκτήσει ειδική συμμετοχή.

6. Αντίγραφο καταστατικού του νομικού προσώπου το οποίο είναι μέτοχος ή που προτίθεται να αποκτήσει ειδική συμμετοχή.

7. Τελευταίος ελεγμένος ισολογισμός του νομικού προσώπου το οποίο είναι μέτοχος ή που προτίθεται να αποκτήσει ειδική συμμετοχή.

8. Εξουσιοδότηση προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για την αναζήτηση του πιστοποιητικού μη πτωχεύσεως (εάν ο μέτοχος είναι νομικό πρόσωπο).

9. Στοιχεία των μετόχων του νομικού προσώπου το οποίο είναι μέτοχος ή που προτίθεται να ασκήσει ειδική συμμετοχή.

10. Βιογραφικά Σημειώματα των προσώπων που διοικούν (μέλη Δ.Σ.) το νομικό πρόσωπο που είναι μέτοχος ή που προτίθεται να ασκήσει ειδική συμμετοχή.

11. Υπεύθυνη δήλωση για την ακρίβεια των στοιχείων που έχουν προσκομιστεί.

12. Επιστολή του μετόχου (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) που μεταβιβάζει μετοχές, έτσι ώστε η συμμετοχή του να μειωθεί σε λιγότερο από 10%, 20%, 1/3 ή 50%, στην οποία να αναφέρεται ο αριθμός των μετοχών προς μεταβίβαση, το ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου στο οποίο αντιστοιχούν και το πρόσωπο (φυσικό ή νομικό) το οποίο πρόκειται να τις αναλάβει.

13. Επιστολή του προσώπου (φυσικού ή νομικού) το οποίο πρόκειται να αναλάβει τις μετοχές, έτσι ώστε η συμμετοχή του να φθάσει ή να υπερβεί το 10%, 20%, 1/3 ή 50%, στην οποία να αναφέρεται ο αριθμός των μετοχών προς ανάληψη, το ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου στο οποίο αντιστοιχούν και το πρόσωπο (φυσικό ή νομικό) το οποίο πρόκειται να τις μεταβιβάσει.