ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ | Αθήνα, 7 Νοεμβρίου 2000 |
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ |
|
ΘΕΜΑ: Κοινοποίηση της αριθμ. Δ 257/139/23.2.2000 Α.Υ.Ο., περί καθορισμού του «Δελτίου Κίνησης» (TRANSITLOG) των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής.
Σας κοινοποιούμε την αριθμ. Δ 257/139/23-2-2000 Α.Υ.Ο. (Συνημμένο με την ένδειξη 1), που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 378/Β/24-3-2000, καθώς και στο ΦΕΚ 426/Β/31-3-2000 για διορθώσεις σφαλμάτων, με την οποία καθορίζεται ο τύπος του «Δελτίου Κίνησης» (TRANSIT LOG), με το οποίο πρέπει να εφοδιάζονται τα διακινούμενα στα ελληνικά χωρικά ύδατα ιδιωτικά πλοία αναψυχής, καθώς και οι προϋποθέσεις και η διαδικασία χορήγησης του Δελτίου αυτού.
Ακόμη, σας κοινοποιούμε υπόδειγμα του νέου εντύπου του «Δελτίου Κίνησης» (TRANSIT LOG) (Συνημμένο με την ένδειξη 2), το οποίο θα αντικαταστήσει το μέχρι σήμερα χρησιμοποιούμενο έντυπο που είχε καθοριστεί με την αριθμ. 41/61 ΕΔΥΟ, καθώς και το Ν 2743/1999 (ΦΕΚ 211/Α/13-10-1999) «Πλοία αναψυχής και άλλες διατάξεις» (Συνημμένο με την ένδειξη 3), και σας γνωρίζουμε τα παρακάτω, για ενιαία και ομοιόμορφη εφαρμογή των διατάξεων της κοινοποιούμενης απόφασης :
Ι. Με την κοινοποιούμενη απόφαση, προσαρμόζονται στις σημερινές συνθήκες οι προϋποθέσεις και η διαδικασία χορήγησης του «Δελτίου Κίνησης» (TRANSIT LOG), μετά τις .σημαντικές αλλαγές που έχουν επέλθει κατά καιρούς στον τομέα της διακίνησης των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής, \ καθώς και τη δημιουργία νέων δεδομένων στον τομέα αυτό.
Για τους λόγους αυτούς, στο κοινοποιούμενο με την παρούσα «Δελτίο Κίνησης» (TRANSIT LOG), υπάρχουν αρκετές αλλαγές και προσθήκες, σε σχέση με το έντυπο που χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα, με κυριότερες τις παρακάτω:
α) Το νέο έντυπο έχει τη μορφή φυλλαδίου με χοντρά εξώφυλλα σε μέγεθος Α4 για πρακτικούς λόγους και οι οδηγίες για τη συμπλήρωση του αναγράφονται στις εσωτερικές σελίδες των δύο εξώφυλλων του,
β) Έχει γίνει διάκριση του χώρου που προορίζεται για χρήση από την Τελωνειακή Αρχή (φύλλα 1/5 και 2/5), από το χώρο που προορίζεται για χρήση από τη Λιμενική Αρχή (φύλλα 3/5 , 4/5 και 5/5).
γ) Υπάρχει ειδικός χώρος, σε ευκρινές σημείο του πρώτου φύλλου (1/5), για την αναγραφή της διάρκειας ισχύος του «Δελτίου Κίνησης» (TRANSIT LOG).
δ) Προστέθηκαν οι ενδείξεις «κάτοχος - χρήστης» και «εκπρόσωπος πλοιοκτήτη» (φύλλο 1/5), καθώς και «εκτελωνισμός» και «άλλες εγγραφές» (φύλλο 2/5).
Το νέο «Δελτίο Κίνησης» (TRANSIT LOG), συμπληρώνεται από τον πλοίαρχο κυβερνήτη (φύλλα 1/5 και 2/5) εις τριπλούν και υπογράφεται από αυτόν και τον αρμόδιο υπάλληλο του Τελωνείου έκδοσης, στην ειδική προς τούτο θέση του φύλλου 2/5 και στα τρία αντίτυπα. Τίθεται, επίσης, και στα τρία αυτά αντίτυπα, η σφραγίδα του Τελωνείου έκδοσης.
Τα φύλλα 3/5. 4/5 και 5/5 του νέου «Δελτίου Κίνησης» (TRANSIT LOG), με τις ενδείξεις «ΣΤΕΛΕΧΟΣ 1» και «ΣΤΕΛΕΧΟΣ 2», συμπληρώνονται και θεωρούνται, κάθε φορά. από την αρμόδια Λιμενική Αρχή και σε καμία περίπτωση δεν αποσπώνται από αυτό. Σε περίπτωση που ο χώρος τους δεν επαρκεί, προσαρτώνται νέα. κενά φύλλα, στα οποία μπαίνουν οι ενδείξεις «ΣΤΕΛΕΧΟΣ 3», «ΣΤΕΛΕΧΟΣ 4» κ.ο.κ.
Το «Δελτίο Κίνησης» (TRANSIT LOG), παραμένει πάντα στο πλοίο και επιδεικνύεται κάθε φορά που αυτό ζητείται από Τελωνειακή ή Λιμενική Αρχή. Απομακρύνεται από το πλοίο μόνο στις περιπτώσεις που αναφέρονται στην παράγραφο 7 των οδηγιών, όταν και αν ζητηθεί αυτό. με ευθύνη του Λιμενάρχη. Στην περίπτωση αυτή, όμως, το «Δελτίο Κίνησης» (TRANSIT LOG) επιστρέφεται το συντομότερα δυνατό.
Όταν το «Δελτίο Κίνησης» (TRANSIT LOG) είναι ορισμένης ισχύος, παραδίδεται στην Τελωνειακή Αρχή του τελευταίου λιμανιού από το οποίο το πλοίο θα αποπλεύσει από τα ελληνικό χωρικά ύδατα. Αν για λόγους ανωτέρας βίας δεν προσεγγίσει στο τελευταίο ελληνικό λιμάνι προορισμού, ο πλοίαρχος / κυβερνήτης υποχρεούται να το ταχυδρομήσει στην Τελωνειακή Αρχή έκδοσης του.
Επίσης, το «Δελτίο Κίνησης» (TRANSIT LOG), κατατίθεται υποχρεωτικά, για φύλαξη, στην Τελωνειακή Αρχή του λιμανιού στο οποίο το πλοίο θα διαχειμάσει, στην περίπτωση που ο κάτοχος - χρήστης, στο όνομα του οποίου αυτό χορηγήθηκε ή δόθηκε η παράταση, επιθυμεί να αφήσει το πλοίο στη χώρα μας για ελλιμενισμό και διαχείμαση και επιστρέφεται στο ίδιο πρόσωπο, όταν αυτό έρχεται εκ νέου στη χώρα μας για τουρισμό ή σε άλλο εξουσιοδοτημένο πρόσωπο, .που είναι επίσης δικαιούχο πρόσωπο προσωρινής Εισαγωγής.
II. Πέρα από τα παραπάνω, επισημαίνουμε, όσον αφορά την κοινοποιούμενη απόφαση, τα ακόλουθα :
Η απόφαση αυτή αναφέρεται στο «Δελτίο Κίνησης» (TRANSIT LOG), που χορηγείται, τόσο στα ιδιωτικά πλοία αναψυχής που υπάγονται, σύμφωνα με τις κοινοτικές και εθνικές διατάξεις, στο τελωνειακό καθεστώς της προσωρινής εισαγωγής, όσο και στα ιδιωτικά πλοία αναψυχής που δεν υπάγονται στο παραπάνω καθεστώς, επειδή α κάτοχοι - χρήστες έχουν τη συνήθη κατοικία τους σε άλλο Κράτος - Μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή στη χώρα μας. αλλά επιθυμούν να πραγματοποιούν ταξίδια αναψυχής στα ελληνικά χωρικά ύδατα, διατηρώντας παράλληλα σημαία και νηολόγιο τρίτης χώρας.
Το καθεστώς προσωρινής εισαγωγής μεταφορικών μέσων, στα οποία συμπεριλαμβάνονται και τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής, διέπεται πλέον από τις διατάξεις των Καν. (ΕΟΚ) 2913/92 και 2454/93 και τις διατάξεις της Δ 247/88 Α.Υ.Ο., όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν.
Το παραπάνω «Δελτίο Κίνησης» (TRANSIT LOG), εκδίδεται μόνο για ιδιωτικά πλοίο αναψυχής που, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 1. παράγραφος 1, περιπτώσεις α) και ε), του Ν 2743/99 «Πλοία αναψυχής και άλλες διατάξεις», έχουν ολικό μήκος άνω των επτά (7) μέτρων, διαθέτουν ή όχι χώρους ενδιαίτησης, έχουν τη δυνατότητα, από τη γενική κατασκευή τους, να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής ή περιήγησης, και δεν χαρακτηρίζονται ως επαγγελματικά.
Για ιδιωτικά πλοία αναψυχής που έχουν ολικό μήκος από επτά (7) μέτρα και κάτω, που υπάγονται στο καθεστώς προσωρινής εισαγωγής. εξακολουθούν να εκδίδονται Δελτία Ελεύθερης Χρήσης (Δ.Ε.Χ.).
Ειδικότερα:
1. Επί του άρθρου:
α) Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου αυτού, «Δελτίο Κίνησης» (TRANSIT LOG) ορισμένης ισχύος, χορηγείται μόνον όταν συντρέχουν οι προϋποθέσεις της προσωρινής εισαγωγής. Δηλαδή μόνο σε ιδιωτικά πλοία αναψυχής που φέρουν σημαία τρίτης (μη Κοινοτικής) χώρας και μόνον όταν τα πρόσωπα που τα φέρνουν για να τα χρησιμοποιήσουν στη χώρα μας. έχουν τη συνήθη κατοικία τους. όπως αυτή ορίζεται στη Δ 247/ 88 Α.Υ.Ο,. σε τρίτη χώρα,
Η κυκλοφορία των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής στα ελληνικά χωρικά ύδατα, με το παραπάνω καθεστώς, καθορίζεται από τις ισχύουσες διατάξεις σε έξι (6) μήνες, συνεχείς ή όχι, ανά δωδεκάμηνο, με τη λήξη των οποίων το πλοίο πρέπει να επανεξάγεται ή να ελλιμενίζεται για διαχείμαση, καταθέτοντας στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή το «Δελτίο Κίνησης» (TRANSIT LOG). Εξυπακούεται ότι ο χρόνος της διαχείμασης δεν προσμετράται για τη συμπλήρωση των έξι (6) μηνών κυκλοφορίας.
Η παραπάνω αρχική προθεσμία των έξι (6) μηνών κυκλοφορίας, μπορεί να παρατείνεται για έξι (6) μήνες κατά ανώτατο όριο για κάθε επόμενο δωδεκάμηνο, μετά οπό αίτηση του ενδιαφερομένου δικαιούχου προσώπου, σε οποιαδήποτε Τελωνειακή Αρχή της χώρας.
Για τη χορηγηθείσα παράταση ενημερώνεται τόσο το Γενικό Αρχείο θαλαμηγών, που τηρείται στο Α' Τελωνείο Πειραιά, όσο και η Τελωνειακή Αρχή έκδοσης του «Δελτίου Κίνησης» (TRANSIT LOG), εφόσον η παράταση χορηγείται από άλλη Τελωνειακή Αρχή. με την αποστολή επικυρωμένου φωτοαντιγράφου του φύλλου 1/5 του Δελτίου αυτού.
Όταν ο αιτών είναι άλλο εξουσιοδοτημένο πρόσωπο (περίπτωση αλλαγής κατόχου-χρήστη), η παράταση χορηγείται μόνον εφόσον συντρέχουν και για το πρόσωπο αυτό οι προϋποθέσεις της προσωρινής εισαγωγής. Η παράταση της διάρκειας ισχύος αναγράφεται στον άδικο χώρο του φύλλου 1/5 και, εφόσον ο χώρος αυτός δεν επαρκεί, στη θέση 7 «ΑΛΛΕΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ», του φύλλου 2/5, Στον ίδιο αυτό χώρο, γίνεται σχετική πράξη και στις περιπτώσεις αλλαγής του πλοιάρχου / κυβερνήτη, του κατόχου - χρήστη ή του εκπροσώπου του πλοιοκτήτη.
Εξυπακούεται ότι. όταν το διακινούμενο στα ελληνικά χωρικά ύδατα ιδιωτικό πλοίο αναψυχής είναι εφοδιασμένο με «Δελτίο Κίνησης» (TRANSIT LOG) ορισμένης ισχύος, στο πλοίο αυτό πρέπει, πάντα να / επιβαίνει ο κάτοχος - χρήστης του πλοίου, γεγονός που ελέγχεται κάθε φορά, κατά τον απόπλου ή τον κατάπλου, από την Τελωνειακή ή τη Λιμενική Αρχή- Η Λιμενική Αρχή υποχρεούται να ενημερώνει άμεσα την αρμόδια Τελωνειακή Αρχή, όταν διαπιστώνει κατά τον εν λόγω έλεγχο, ότι ο αναγραφόμενος ως κάτοχος - χρήστης στο «Δελτίο Κίνησης» (TRANSIT LOG) ορισμένης ισχύος, δεν επιβαίνει στο πλοίο κατά τον απόπλου.
Όταν διαπιστώνονται παραβάσεις των διατάξεων που διέπουν το καθεστώς της προσωρινής εισαγωγής, επιβάλλονται, ανάλογα με την περίπτωση, τα πρόσθετα τέλη και οι κυρώσεις που προβλέπονται από τις παραγράφους 2, 5, 6, 7, 8, 10 και 12 του άρθρου 10 της αριθμ. Δ 247/88 Α.Υ.Ο., έτσι όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, οι οποίες αφορούν και τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής.
β) Σύμφωνα με την παράγραφο 2, σε περίπτωση που το πρόσωπο το οποίο φέρνει για να χρησιμοποιήσει στη χώρα μας ιδιωτικό πλοίο αναψυχής με σημαία τρίτης χώρας, ανεξάρτητα αν είναι ή όχι ο πλοιοκτήτης αυτού, έχει τη συνήθη κατοικία του σε άλλο κράτος - μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή στην Ελλάδα, επειδή δεν συντρέχουν στην περίπτωση του οι προϋποθέσεις της προσωρινής εισαγωγής, εφοδιάζεται με «Δελτίο Κίνησης» (TRANSIT LOG), ισχύος, κατ' ανώτατο όριο, ενός (1) μηνός από την ημερομηνία της έκδοσης του, για τη μέσα στο χρονικό αυτό διάστημα, διακίνηση του πλοίου και επανεξαγωγή. Η προθεσμία αυτή δεν παρατείνεται σε καμία περίπτωση, εκτός και αν συντρέχουν λόγοι ανωτέρας βίας (π.χ. κακοκαιρία, ατύχημα, ασθένεια πλοιάρχου / κυβερνήτη ), αρκεί το γεγονός αυτό να βεβαιώνεται επίσημα από Δημόσια Αρχή (π.χ. Λιμενική Υπηρεσία σε περίπτωση κακοκαιρίας και απαγόρευσης απόπλου, από Δημόσιο Νοσοκομείο σε περίπτωση ασθένειας και νοσηλείας του πλοίαρχου / κυβερνήτη )-
Ομοίως, η προθεσμία αυτή δεν παρατείνεται ούτε ανανεώνεται σε καμία περίπτωση. ακόμα και όταν αλλάζει, πριν ή μετά τη λήξη της. ο \ κάτοχος - χρήστης, ιδιαίτερα όταν πλοιοκτήτης είναι νομικό πρόσωπο (εταιρεία).
Στην περίπτωση που το πρόσωπο που φέρνει το πλοίο στη χώρα μας, επιθυμεί να παραμείνει το πλοίο στα ελληνικά χωρικά ύδατα για μεγαλύτερο του ενός (1) μηνός διάστημα, πρέπει να προβεί στον εκτελωνισμό του πλοίου και να καταβάλει τους αναλογούντες σ' αυτό δασμούς και φόρους. Στο κατατιθέμενο προς τούτο τελωνειακό παραστατικό, προσαρτάται το «Δελτίο Κίνησης» (TRANSIT LOG) διάρκειας ενός (1) μηνός και ενημερώνεται σχετικά το Τελωνείο έκδοσης του (εφόσον αυτό είναι άλλο από εκείνο στο οποίο γίνεται ο εκτελωνισμός), καθώς επίσης και το Γενικό Αρχείο θαλαμηγών.
Μετά τον εκτελωνισμό, και εφόσον το πλοίο εξακολουθεί να φέρει σημαία τρίτης χώρας, προκειμένου αυτό να διακινείται στα ελληνικά χωρικά ύδατα, εφοδιάζεται με «Δελτίο Κίνησης» (TRANSIT LOG) αορίστου ισχύος. Στη θέση 6 της σελίδας 2/5, αναγράφεται το τελωνειακό παραστατικό και το Τελωνείο στο οποίο έγινε ο εκτελωνισμός του.
Επιπλέον, εφόσον κάποιος από τους πλοιοκτήτη, πλοίαρχο/κυβερνήτη, κάτοχο - χρήστη ή εκπρόσωπο του πλοιοκτήτη, έχει τη συνήθη κατοικία του στην Ελλάδα, φωτοαντίγραφο του φύλλου 1/5 του «Δελτίου Κίνησης» (TRANSIT LOG) αορίστου ισχύος, αποστέλλεται στην αρμόδια, για τη φορολογία τους, Δ.Ο.Υ, για δικές της παραπέρα ενέργειες-
2. Επί του άρθρου 2.
α) Κάθε ιδιωτικό πλοίο αναψυχής με σημαία άλλου κράτους - μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και νηολογίου μη Κοινοτικού εδάφους σύμφωνα με το άρθρο 55σ και την παράγραφο 2 του Παραρτήματος II του Ν 1642/86, που κατάπλεε» σε Ελληνικά λιμάνια, προκειμένου να διακινείται στα ελληνικά χωρικά ύδατα, εφοδιάζεται από την αρμόδια Τελωνειακή Αρχή με «Δελτίο Κίνησης» (TRANSIT LOG), κατά τα οριζόμενα στην προηγούμενη παράγραφο 1, περιπτώσεις α) ή β) της παρούσας, ανάλογα με τον τόπο στον οποίο έχει τη συνήθη κατοικία του το πρόσωπο που το φέρνει για να το χρησιμοποιήσει στη χώρα μας.
Στο σημείο αυτό κρίνεται σκόπιμο να υπενθυμίσουμε το Κοινοτικά και τα μη Κοινοτικά, όσον αφορά το Φ,Π.Α., εδάφη, όπως αυτά αναφέρονται στις σχετικές διατάξεις της Οδηγίας 77/388/ΕΟΚ, του Ν 1642/1986 "περί ΦΠΑ" και των εγκυκλίων διαταγών που έχουν κοινοποιηθεί κατά καιρούς:
Κοινοτικά εδάφη
Το έδαφος της Ε. Κ., όσον αφορά το Φ.ΠΑ., αποτελείται, από 1.1.1995, από 15 κράτη - μέλη, δεδομένου ότι, μετά την ημερομηνία αυτή, εντάχθηκαν, ως γνωστό, σ' αυτήν η Σουηδία, η Αυστρία και η Φινλανδία, συμπεριλαμβανομένων και ορισμένων εδαφών τα οποία συνδέονται άμεσα με ορισμένα κράτη - μέλη, ως ακολούθως;
-Βέλγιο.
-Δανία,
-Γαλλία, συμπεριλαμβανομένου του Πριγκιπάτουτου Μονακό.
-Γερμανία.
-Ελλάδα,
-Δημοκρατία της Ιρλανδίας,
-Ιταλία,
-Λουξεμβούργο,
-Ολλανδία,
-Πορτογαλία, συμπεριλαμβανομένων των νησιών Αζόρες και Μαδέρα,
-Ισπανία, συμπεριλαμβανομένου του συμπλέγματος των νησιών Βαλεαρίδων,
-Ηνωμένο Βασίλειο, συμπεριλαμβανομένου του νησιού Μαν,
-Σουηδία,
-Αυστρία και
-Φινλανδία.
Μη Κοινοτικά Εδάφη
Υπάρχουν ορισμένα "ειδικά εδάφη", τα οποία παραμένουν, όσον αφορά το Φ,Π.Α., εκτός Ε. Κ. Τα εδάφη αυτά είναι:
-Μαρτινίκα, Γαλλική Γουιάνα, Γουαδελούπη, Ρεουνιόν. `Αγιος Πέτρος και
Μικελόν - οι υπερπόντιες κτήσεις της Γαλλίας.
-`Αγιο Όρος - ανήκει στην Ελληνική Δημοκρατία,
-Κανάρια νησιά, Θέουτα και Μελίλια - ανήκουν στην Ισπανία.
-Γιβραλτάρ και Νησιά Τσάνελ - ανήκουν στο Ηνωμένο Βασίλειο
-Νησί της Ελιγολόνδης κσι περιοχή του Μπύζιγκεν, της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας
-Λιβίνιο,Καμπιόνε ντ' Ιταλία και τα εθνικά ύδατα της λίμνης Λουγκάνο, της Ιταλικής Δημοκρατίας,
-Νήσοι`Ααλαντ της Φινλανδικής Δημοκρατίας.
Επισημαίνεται ότιη Ανδόρα και ο `Αγιος Μαρίνος δεν ανήκουν στην Ε.Κ , όσον αφορά το Φ.Π.Α.
Τα αγαθά που εισέρχονται στην Ελλάδα από τα μη Κοινοτικά εδάφη, καθώς και τα εξερχόμενα από την Ελλάδα προς τα εδάφη αυτά, για την εφαρμογή του Φ.ΠΑ, θεωρούνται ως εισαγόμενα ή εξαγόμενα, κατά περίπτωση.
β) Όπως προκύπτει από τα αναφερόμενα στα άρθρα 1 και 2 της κοινοποιούμενης απόφασης, δεν είναι απαραίτητος ο εφοδιασμός με «Δελτίο Κίνησης» (TRANSIT LOG), των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής τα οποία φέρουν σημαία άλλου κράτους - μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά έχουν οριστικό νηολόγιο Κοινοτικού εδάφους, δεδομένου ότι για τα πλοία αυτά τεκμαίρεται ότι έχουν καταβληθεί όλες οι φορολογικές επιβαρύνσεις σε άλλο κράτος - μέλος ή στη χώρα μας και κατά συνέπεια, δεν αποτελούν, ως προς αυτό. αντικείμενο ελέγχου της Τελωνειακής Υπηρεσίας. Τα πλοία αυτά, για την κυκλοφορία τους στα ελληνικά χωρικά ύδατα, εφοδιάζονται με τις σχετικές άδειες, Δελτίο Κίνησης, κ.λ.π. που εκδίδουν οι Λιμενικές Αρχές της χώρας, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 2743/1999.
Όταν όμως το παραπάνω Κοινοτικό νηολόγιο είναι προσωρινό, χορηγείται από την Τελωνειακή Αρχή «Δελτίο Κίνησης» (TRANSIT LOG) ανώτατης διάρκειας ενός (1) μηνός, προκειμένου να προσκομιστεί το οριστικό νηολόγιο και να εξετασθεί στη συνέχεια αν είναι ή όχι απαραίτητη η χορήγηση «Δελτίου Κίνησης» (TRANSIT LOG), κατά τα οριζόμενα στην προηγούμενη παράγραφο 1.
3. Επί του άρθρου 3:
α) Με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού, ορίζεται η διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται στις περιπτώσεις μεταβίβασης της κυριότητας, ευρισκομένων στα Ελληνικά χωρικά ύδατα, ιδιωτικών πλοίων αναψυχής.
Για κάθε ιδιωτικό πλοίο αναψυχής, που φέρει την Ελληνική σημαία και μεταβιβάζεται σε πρόσωπο που έχει τη συνήθη κατοικία του σε τρίτη χώρα, εφόσον υψώσει σημαία τρίτης χώρας, κατατίθεται διασάφηση εξαγωγής από τον πωλητή, ο οποίος είναι εγκατεστημένος στην Κοινότητα.
Στην περίπτωση κατά την οποία το πλοίο παραμείνει στα Ελληνικά χωρικά ύδατα, τότε, αφού τηρηθούν οι προαναφερόμενες διατυπώσεις εξαγωγής, εφαρμόζονται οι διατάξεις περί προσωρινής εισαγωγής, κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 1 της κοινοποιούμενης απόφασης και το τελωνειακό παραστατικό της εξαγωγής πιστώνεται με το εκδιδόμενο. κατά περίπτωση. «Δελτίο Κίνησης» (TRANSIT LOG), χωρίς να απαιτείται η εξαγωγή (φυσική έξοδος) του πλοίου από τα Ελληνικά χωρικά ύδατα.
Η ίδια παραπάνω διαδικασία ακολουθείται και στις περιπτώσεις που ιδιωτικά πλοία αναψυχής, με σημαία άλλου κράτους - μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μεταβιβάζονται σε πρόσωπα που έχουν τη συνήθη κατοικία τους στην Ελλάδα και στη συνέχεια υψώνεται σ' αυτά σημαία τρίτης χώρας, καθώς και στις περιπτώσεις που γίνεται μεταβίβαση στη χώρα μας ή έρχονται στη χώρα μας από άλλη Κοινοτική χώρα. καινούργια πλοία, τα οποία δεν είναι ακόμη νηολογημένα και στη συνέχεια υψώνεται και σ' αυτά σημαία τρίτης χώρας.
β) Με τις διατάξεις της παραγράφου 2, ορίζεται άτι όταν ιδιωτικά πλοία αναψυχής με Ελληνική σημαία, τα οποία ευρίσκονται σε άλλο κράτος -μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υψώσουν σημαία τρίτης χώρας, η διασάφηση εξαγωγής κατατίθεται εκ των υστέρων, κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 795 του Καν. ΕΟΚ 2454/1993 "περί των διατάξεων εφαρμογής του Κοινοτικού Τελωνειακού Κώδικα".
4. Επί του άρθρου 4:
α) Μέχρι να ολοκληρωθεί η εκτύπωση και η αποστολή στις αρμόδιες Τελωνειακές Αρχές του νέου εντύπου ταυ «Δελτίου Κίνησης» (TRANSIT LOG), χρησιμοποιείται το παλιό έντυπο, το οποίο προβλέπεται από την αριθμ. 41/1961 ΕΔΥΟ, επί του οποίου όμως θα συμπληρώνονται, απαραίτητα, το επιπλέον στοιχεία που αναφέρονται στο κοινοποιούμενο με την παρούσα, νέο έντυπο.
β) Τα «Δελτία Κίνησης» (TRANSIT LOG) αορίστου ισχύος, που έχουν εκδοθεί μέχρι τη λήψη της παρούσας ή θα εκδοθούν μέχρι την εκτύπωση και διάθεση του νέου εντύπου, αντικαθίστανται, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην κοινοποιούμενη απόφαση, μέχρι και την 31-12-2000.
Επισημαίνεται στο σημείο αυτό, ότι για τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής που βρίσκονται ήδη στη χώρα μας και είναι εφοδιασμένα με Δελτία, Κίνησης αορίστου ισχύος, τα οποία εκδόθηκαν κατ' εφαρμογή των σριθμ. Δ 181/3/2-2-83, Δ 1060/92/ΑΟ018/22-9-95 και Δ 1540/55/5-12-96 ΔΥΟ. δεν οφείλονται δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις, επειδή απαραίτητη προϋπόθεση για την έκδοση των Δελτίων αυτών, ήταν η καταβολή των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων πριν την έκδοση τους και κατά συνέπεια αυτές είχαν καταβληθεί είτε στη χώρα μας, είτε σε άλλο κράτος -μέλος πριν το χρόνο έκδοσης των Δελτίων Κίνησης. Για τους παραπάνω λόγους, μετά τη διάθεση των νέων εντύπων, θα γίνεται απλή αντικατάσταση των παλιών Δελτίων Κίνησης αορίστου ισχύος, με νέα «Δελτία Κίνησης» (TRANSIT LOG) αορίστου, επίσης, ισχύος.
γ) Στις περιπτώσεις που Δελτία Κίνησης ορισμένης ισχύος, που έχουν εκδοθεί για πλοία με σημαία τρίτης χώρας ή με σημαία άλλης Κοινοτικής χώρος και νηολογίου μη Κοινοτικού εδάφους, σύμφωνα με το άρθρο 55σ και το Παράρτημα II του Ν. 1642/86 και τα οποία έχουν κατατεθεί για φύλαξη στις Τελωνειακές Αρχές και οι κάτοχοι - χρήστες των πλοίων για τα οποία έχουν εκδοθεί, έχουν τη συνήθη κατοικία τους σε άλλο κράτος -μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή στην Ελλάδα, όταν τα Δελτία αυτά ζητούνται εκ νέου, για την πραγματοποίηση τουρισμού, από τα πρόσωπα στο όνομα των οποίων έχουν εκδοθεί ή από άλλα εξουσιοδοτημένα πρόσωπα, ακολουθείται η διαδικασία της παραγράφου 2 του άρθρου 1 της κοινοποιούμενης απόφασης.
δ) Όσον αφορά τις παρατάσεις ισχύος που έχουν χορηγηθεί μέχρι τη λήψη της παρούσας σε Δελτία Κίνησης ορισμένης ισχύος, που έχουν εκδοθεί για ιδιωτικά πλοία αναψυχής με σημαία τρίτης χώρας ή με σημαία άλλης Κοινοτικής χώρας και νηολογίου μη Κοινοτικού εδάφους σύμφωνα με το άρθρο 55α και το Παράρτημα II του Ν 1642/86, των οποίων οι κάτοχοι - χρήστες έχουν τη συνήθη κατοικία τους σε άλλο κράτος - μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή στην Ελλάδα, αυτές εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι τη λήξη τους, αλλά όταν ζητείται η χορήγηση νέας παράτασης, επειδή δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παραγράφου 1 του άρθρου 1 της κοινοποιούμενης απόφασης, εφαρμόζονται οι διατάξεις της παραγράφου 2 του ίδιου άρθρου,
ε) Εξυπακούεται, όπως προαναφέρθηκε και στην παράγραφο 2, ότι μετά τη λήψη της παρούσας, τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής με σημαία άλλου κράτους - μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οριστικού νηολογίου Κοινοτικού εδάφους, δεν πρέπει στο εξής να εφοδιάζονται με «Δελτίο, Κίνησης» (TRANSIT LOG), ορισμένης ή αορίστου ισχύος, προκειμένου να διακινούνται στα ελληνικά χωρικά ύδατα.
Στις περιπτώσεις αυτές πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να ενημερώνονται από τις Τελωνειακές Αρχές, ότι για τη διακίνηση τους στα ελληνικά χωρικά ύδατα, πρέπει πλέον να εφοδιάζονται με τα προβλεπόμενα κατά περίπτωση, από το Ν 2743/99 έγγραφα, τα οποία εκδίδονται από τις Λιμενικές Αρχές της χώρας.
Αν, παρά ταύτα, υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες έχουν χορηγηθεί στα πλοία αυτά, από τις Τελωνειακές Αρχές, Δελτία Κίνησης, τα Δελτία αυτά κατατίθενται σε οποιαδήποτε Τελωνειακή Αρχή. μαζί με ακριβή φωτοαντίγραφα των χορηγούμενων, κατά τα παραπάνω, από τη Λιμενική Αρχή εγγράφων (ΔΕΚΠΑ, κ.λ.π.), η οποία τα αποστέλλει στην Τελωνειακή Αρχή έκδοσης τους (εφόσον αυτή είναι διαφορετική), προκειμένου να εξοφληθούν και να αποσταλούν στη συνέχεια στο Γενικό Αρχείο θαλαμηγών, που τηρείται στο Α' Τελωνείο Πειραιά.
5. Επί του άρθρου 5:
α) Η έναρξη ισχύος της κοινοποιούμενης απόφασης είναι η ημερομηνία δημοσίευσης της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δηλαδή η 24-3-2000.
β) Από την έναρξη ισχύος της κοινοποιούμενης απόφασης και τη λήψη της παρούσας, παύει να ισχύει κάθε αντίθετη προς το περιεχόμενο της διάταξη ή διαδικασία.
ΙΙΙ. Όσον αφορά τη φορολογική μεταχείριση των επαγγελματικών -τουριστικών πλοίων ιδιωτικής χρήσης του Ν 438/76, που είχαν παραληφθεί με απαλλαγή από δασμούς και φόρους, και των οποίων ζητείται ο αποχαρακτηρισμός, σας γνωρίζουμε ότι, στις περιπτώσεις αυτές, επειδή παύουν να υφίστανται πλέον οι λόγοι για τους οποίους είχε χορηγηθεί αρχικά η απαλλαγή. οφείλονται οι δασμοί και οι φόροι από τους οποίους είχαν απαλλαγεί και καταβάλλονται, με την κατάθεση στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή του οικείου τελωνειακού παραστατικού. Αντίγραφο αυτού αποστέλλεται στην Τελωνειακή Αρχή στην οποία είχε χορηγηθεί αρχικά η απαλλαγή (εφόσον αυτή είναι διαφορετική), προκειμένου να τακτοποιηθεί η υφιστάμενη, εκεί, εκκρεμότητα.
Αντίθετα με τα παραπάνω, δεν καταβάλλονται οι δασμοί και οι φόροι. στην περίπτωση που για το αποχαρακτηριζόμενο πλοίο κατατίθεται διασάφηση εξαγωγής, προκειμένου να εξαχθεί σε τρίτη χώρα ή να υψωθεί σ' αυτό σημαία τρίτης χώρας. Στην περίπτωση αυτή ακολουθείται η διαδικασία του άρθρου 3 σε συνδυασμό με το άρθρο 1 της κοινοποιούμενης απόφασης.
Σε κάθε όμως περίπτωση, είναι υποχρεωτική η κατάθεση στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή, μαζί με το, κατά περίπτωση, τελωνειακό παραστατικό, και του Βιβλίου Υλικών και Ατέλειας του πλοίου, και γίνεται προς τούτο ιδιαίτερη πράξη επί του τελωνειακού παραστατικού.