Αρ.Πρωτ 33389/2004 (13/01/2004)

Πρόγραμμα επιχορήγησης ων για την απασχόληση ανέργων ηλικίας 18-64 ετών, έτους 2004
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αθήνα 13 Ιανουαρίου 2004
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ Αριθ. Πρωτ. 33389
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ
ΤΜΗΜΑ Ι΄

ΘΕΜΑ:

Πρόγραμμα επιχορήγησης ων για την απασχόληση ανέργων ηλικίας 18-64 ετών, έτους 2004.

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του άρθρου 29Α του Ν.1558/85 «Κυβέρνηση και Κυβερνητικά Όργανα» (ΦΕΚ 137/Α΄/85).

2. Τις διατάξεις του Π.Δ.368/89 «Οργανισμός του Υπουργείου Εργασίας» (ΦΕΚ 163/Α/16-6-98).

3. Τις διατάξεις του Ν. 2956/2001 «Αναδιάρθρωση του ΟΑΕΔ και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 258/Α/6-11-01).

4. Τις διατάξεις του Ν.Δ. 212/69 «Περί Οργανώσεως και Διοικήσεως του Οργανισμού Απασχολήσεως Εργατικού Δυναμικού» (ΦΕΚ 112/Α/69).

5. Τις διατάξεις του άρθρου 16, παράγραφος 2 του Ν.3144/2003.

6. Την ισχύουσα Εθνική και Κοινοτική Νομοθεσία που αφορά στην υλοποίηση και διαχείριση προγραμμάτων.

7. Το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Απασχόληση και Επαγγελματική Κατάρτιση», `Αξονας 1 Μέτρο 1-4 «Ενίσχυση και αναβάθμιση των Προγραμμάτων προώθησης της απασχόλησης ανέργων», στα πλαίσια του Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.

8. Τις διατάξεις του άρθρου 29 του Ν. 1262/82 «Για την παροχή κινήτρων ενίσχυσης της οικονομικής και περιφερειακής ανάπτυξης της χώρας και τροποποίηση συναφών διατάξεων» όπως τροποποιήθηκε με τα άρθρα 6 και 7 του Ν. 1836/89 και το άρθρο 6 του Ν. 2434/96.

9. Τις υπ΄ αριθμ 3124/4-11-03 & 3342/18-11-03 αποφάσεις του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ (αριθμ. συνεδριάσεων 51/4-11-2003 & 53/18-11-03) που μας υποβλήθηκαν με τα υπ΄ αριθμ. Β 128710/10-11-2003 & Β130001/20-11-03 έγγραφά του.

10. Την υπ΄ αριθμ. 469/ΔΕ 4/5-1-2004 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, με την οποία εγκρίθηκε η ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) 2004, στη ΣΑΕ 034/3, το Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση ανέργων ηλικίας 18-64 ετών (Ν.Θ.Ε.), έτους 2004.

11. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας Κοινής Υπουργικής Απόφασης προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και ως εκ τούτου εμπίπτει στις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 22 του Ν. 2362/95.

Αποφασίζουμε

Καταρτίζουμε πρόγραμμα επιχορήγησης ιδιωτικών επιχειρήσεων για την απασχόληση δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ανέργων ηλικίας 18-64 ετών σε νέες θέσεις εργασίας οι οποίες είναι πρόσθετες εκείνων που τυχόν δημιουργούνται στο πλαίσιο επενδυτικού σχεδίου ενταγμένου σε άλλο καθεστώς ενισχύσεων.

Το πρόγραμμα υλοποιείται μέσω της κατανομής των επιχορηγούμενων θέσεων στις κατά τόπους Υπηρεσίες Απασχόλησης του ΟΑΕΔ, η οποία θα γίνει με απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου, ύστερα από σχετική εισήγηση, με βάση:

α) την εγγεγραμμένη ανεργία σε επίπεδο νομού και Υπηρεσίας υπολογιζόμενη σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο και

β) έρευνα εργατικού δυναμικού της ΕΣΥΕ σε περιφερειακό επίπεδο.

Για την επίτευξη των στόχων του προγράμματος, ο ΟΑΕΔ έχει τη δυνατότητα ανακατανομής των θέσεων αυτών.

ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ

Προτεραιότητα στην κάλυψη των θέσεων έχουν οι άνεργοι που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση, ήτοι:

• άτομα κάτω των 25 ετών που δεν έχουν απασχοληθεί για 2 (δύο) έτη μετά την ολοκλήρωση της εκπαίδευσής τους.

• άνεργοι με μονογονεϊκή οικογένεια.

• άνεργοι άνω των 50 ετών.

• άτομα που είναι μακροχρόνια άνεργα (ήτοι για 12 από τους 16 προηγούμενους μήνες πριν την πρόσληψή τους).

• άνεργοι που ολοκλήρωσαν μόνο την υποχρεωτική εκπαίδευση.

Από τις ως άνω θέσεις:

• ποσοστό τουλάχιστον 65% του προγράμματος θα καλυφθεί στο πλαίσιο της πολιτικής πρόληψης της μακροχρόνιας ανεργίας και θα αφορά:

- Ανέργους νέους και νέες ηλικίας 18-25 ετών οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι άνεργοι έως 6 μήνες στα μητρώα ανέργων του Ο.Α.Ε.Δ.

- `Ανεργους -ες ηλικίας 26-64 ετών οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι άνεργοι έως 12 μήνες στα μητρώα ανέργων του Ο.Α.Ε.Δ.

• ποσοστό μέχρι 35% θα καλυφθεί στο πλαίσιο της πολιτικής καταστολής της μακροχρόνιας ανεργίας και θα αφορά:

- `Ανεργους νέους και νέες 18-25 ετών οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι άνεργοι τουλάχιστον 6 μήνες στα μητρώα ανέργων του Ο.Α.Ε.Δ.

- `Ανεργους-ες ηλικίας 26-64 ετών οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι άνεργοι τουλάχιστον 12 μήνες στα μητρώα ανέργων του Ο.Α.Ε.Δ.

• Θα τηρηθεί προτεραιότητα στην κάλυψη, σύμφωνα με την οποία, ποσοστό 60% των θέσεων θα καλυφθούν από γυναίκες

ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ

Δεν μπορούν να υπαχθούν στο πρόγραμμα:

α) Όλες οι επιχειρήσεις που διέπονται, όσον αφορά στην πρόσληψη του προσωπικού τους, από τις διατάξεις του Ν. 2190/94, εκτός των αμιγών και μικτών επιχειρήσεων των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού ,οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να ενταχθούν στο πρόγραμμα.

β) Οι επιχειρήσεις που λειτουργούν στους Νομούς Γρεβενών, Φθιώτιδας, `Αρτας, Θεσπρωτίας, Πρέβεζας, Καρδίτσας, Τρικάλων και Αχαΐας όπου υλοποιούνται Προγράμματα Ολοκληρωμένης Παρέμβασης.

γ) Ατομικές επιχειρήσεις για άτομα που είναι σύζυγοι ή συνδέονται με α΄ βαθμού συγγένειας εξ΄ αίματος ή εξ΄ αγχιστείας με τον επιχειρηματία.

Οι Ο.Ε., Ε.Ε., Α.Ε., και Ε.Π.Ε. για τους ομόρρυθμους εταίρους στις Ο.Ε. και Ε.Ε., για τα μέλη του Δ.Σ. στις Α.Ε., για τους εταίρους της Ε.Π.Ε.

Οι σύζυγοι και οι συγγενείς α΄ βαθμού εξ΄ αίματος ή εξ΄ αγχιστείας των ομορρύθμων εταίρων στις Ο.Ε. και Ε.Ε., των εταίρων της Ε.Π.Ε. και των μελών του Δ.Σ. στις Α.Ε.

δ) Οι πολιτικές οργανώσεις, τα κόμματα, τα νυχτερινά κέντρα, αίθουσες ψυχαγωγίας και εκμετάλλευσης ψυχαγωγικών και ηλεκτρονικών παιχνιδιών τυχερού χαρακτήρα, επιχειρήσεις που λειτουργούν αποκλειστικά και μόνο βραδινές ώρες (από 10:00 μ.μ. έως 6:00 π.μ.)

ε) Οι εταιρείες προσωρινής απασχόλησης ( άρθρο 20, Ν. 2956/2001), για μισθωτούς τους που παρέχουν εργασία σε άλλον εργοδότη (έμμεσος εργοδότης).

στ) Οι αγροτικοί συνεταιρισμοί για τα μέλη τους.

ζ) Οι τομείς ναυπηγείων, άνθρακα, κ.λ.π., σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ. 3 του Κανονισμού (Ε.Κ.) αριθμ. 2204/2002 της Επιτροπής.

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΥΠΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

α) Για την υπαγωγή μίας επιχείρησης στο πρόγραμμα θα πρέπει η δημιουργούμενη θέση εργασίας να αντιπροσωπεύει καθαρή αύξηση του αριθμού των εργαζομένων της, σε σχέση με το μέσο όρο των δώδεκα (12) τελευταίων μηνών, που προηγούνται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησής της.

Η μερική και η εποχική απασχόληση υπολογίζονται στην καθαρή αύξηση και ισοδυναμούν με κλάσμα ετησίων μονάδων εργασίας.

Στην περίπτωση που η πρόσληψη δεν αντιπροσωπεύει καθαρή αύξηση του αριθμού των εργαζομένων της επιχείρησης, αλλά αφορά σε πλήρωση κενής θέσης που δημιουργήθηκε μετά από:

• οικειοθελή αποχώρηση

• συνταξιοδότηση λόγω ηλικίας

• οικειοθελή μείωση του χρόνου εργασίας

• καταγγελία της σύμβασης εργασίας μετά από μήνυση για αξιόποινη πράξη είναι δυνατή η υπαγωγή στο πρόγραμμα εφόσον προσληφθεί άνεργος σε μειονεκτική θέση.

ΑΝΕΡΓΟΙ

β) Τα άτομα που θα προσληφθούν από τις επιχειρήσεις που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα πρέπει:

να έχουν την ιδιότητα του άνεργου και να διαθέτουν δελτίο ανεργίας σε ισχύ

να έχουν την ελληνική υπηκοότητα ή την υπηκοότητα άλλου κράτους μέλους της ΕΕ ή να είναι ομογενείς που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στη χώρα μας.

να έχουν συμπληρώσει το τυποποιημένο έντυπο εξατομικευμένης παρέμβασης και να έχουν συμφωνήσει σε ατομικό σχέδιο δράσης.

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΗ Η ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

α) Για τα άτομα που κατά το τελευταίο 12μηνο πριν από την ημερομηνία υπαγωγής τους στο πρόγραμμα είχαν απασχοληθεί καθ΄ οιονδήποτε τρόπο στην ίδια επιχείρηση.

β) Για άτομα που τοποθετούνται αναγκαστικά με τις διατάξεις Ν. 2643/98.

γ) Επιχειρήσεις που μεταβιβάστηκαν ή αλλάζουν νομική μορφή ή διαλύονται και επαναλειτουργούν στον ίδιο ή σ΄ άλλο χώρο με το αυτό αντικείμενο δραστηριότητας, επιχορηγούνται μόνο για όσο επιπλέον προσωπικό προσλάβουν πέραν αυτού που κατά μέσο όρο απασχολήθηκε στην προηγούμενη επιχείρηση κατά το τελευταίο 12μηνο που προηγείται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΑΓΩΓΗΣ - ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

α) Οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα, εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις, υποβάλλουν, εντός προθεσμίας η οποία θα καθοριστεί από σχετική εγκύκλιο του ΟΑΕΔ, αίτηση υπαγωγής στις κατά τόπους αρμόδιες Υπηρεσίες του Οργανισμού όπου και θα απασχολήσουν τους μισθωτούς που θα προσλάβουν.

Τα δικαιολογητικά που θα υποβάλλουν οι επιχειρήσεις είναι:

• Έντυπη αίτηση, στην οποία θα αναφέρονται ανά ειδικότητα οι θέσεις για τις οποίες ζητούν να επιχορηγηθούν.

• Καταστατικό ή Φ.Ε.Κ. (όπου δημοσιεύτηκε το καταστατικό) ή έναρξη επιτηδεύματος.

• Αριθμητική κατάσταση υπογεγραμμένη με το προσωπικό που απασχολούν ανά κατηγορία και ανά μήνα κατά τους δώδεκα μήνες που προηγούνται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησής τους συνοδευόμενη από υπεύθυνη δήλωση.

β) Για την ύπαρξη των προϋποθέσεων υπαγωγής των επιχειρήσεων στις διατάξεις της Υπουργικής αυτής απόφασης κρίνουν οι κατά τόπους αρμόδιοι Προϊστάμενοι των Τ.Υ., Τ.Υ. Γ.Ε. και Κ.Π.Α. του Ο.Α.Ε.Δ.

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

α) Οι επιχειρήσεις που πληρούν τις προϋποθέσεις δύνανται να ενταχθούν στο πρόγραμμα ως εξής :

αα) Οι ατομικές επιχειρήσεις που δεν απασχολούν προσωπικό εντάσσονται για δύο (2) θέσεις .

ββ) όσες απασχολούν μέχρι πενήντα (50) άτομα , εντάσσονται για τόσες θέσεις όσες αντιστοιχούν στο διπλάσιο του μέσου όρου των απασχολουμένων τους κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο πριν την ένταξή τους στο πρόγραμμα.

γγ) όσες απασχολούν πάνω από πενήντα (50) μισθωτούς εντάσσονται για όσες θέσεις εργασίας αιτηθούν

β) Οι επιχειρήσεις εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις ένταξής τους στο πρόγραμμα ενημερώνονται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΟΑΕΔ ότι μπορούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα (προέγκριση υπαγωγής στο πρόγραμμα).

γ) Η υπόδειξη των ανέργων στις επιχειρήσεις θα πραγματοποιηθεί από τις Υπηρεσίες Απασχόλησης του ΟΑΕΔ στα πλαίσια της εξατομικευμένης παρέμβασης και σύμφωνα με τις προτάσεις που περιέχονται στα ατομικά σχέδια δράσης.

δ) Μετά την εξατομικευμένη παρέμβαση των ανέργων, την υπόδειξή τους στις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις και την πρόσληψή τους εκδίδεται εγκριτική απόφαση υπαγωγής στο πρόγραμμα από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Απασχόλησης του Οργανισμού.

ε) Η εγκριτική απόφαση εκδίδεται μετά την πρόσληψη του τελευταίου επιχορηγούμενου μισθωτού, η οποία πρέπει να γίνει το αργότερο μέσα σε ένα μήνα από την προέγκριση υπαγωγής της επιχείρησης στο πρόγραμμα.

στ) Για την έκδοση των σχετικών εγκριτικών αποφάσεων οι επιχειρήσεις υποβάλλουν, το αργότερο μέσα σε 15 ημέρες μετά την ημερομηνία πρόσληψης, δελτία ανεργίας και φωτοτυπημένα αντίγραφα των αναγγελιών πρόσληψης που έκαναν στο πλαίσιο του προγράμματος.

ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΕΙΑ

Το ποσό της επιχορήγησης για κάθε ημέρα πλήρους απασχόλησης για τους άνεργους που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση ανέρχεται στο ποσό των 18 €.

Για τις υπόλοιπες κατηγορίες των ανέργων που θα προσληφθούν με το πρόγραμμα, η επιχορήγηση ανέρχεται στο ποσό των 14 € / ημέρα.

Η διάρκεια της επιχορήγησης:

α) για τις Μ.Μ.Ε. που εντάσσονται στο πρόγραμμα ορίζεται σε δεκαοκτώ (18) μήνες

β) για τις μεγάλες επιχειρήσεις στους 24 μήνες

Μετά τη λήξη της επιχορήγησης οι Μ.Μ.Ε. δεσμεύονται να διατηρήσουν το προσωπικό για έξι (6) μήνες ακόμα και οι μεγάλες για δώδεκα (12) μήνες.

Σε περίπτωση που μισθωτός απασχολείται με καθεστώς μερικής απασχόλησης από 4 ώρες και άνω/ημέρα, το ποσό επιχορήγησης ανέρχεται στο ήμισυ του ποσού που αντιστοιχεί σε κάθε ημέρα πλήρους απασχόλησης.

ΕΝΑΡΞΗ ΚΑΙ ΟΡΟΙ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ

• Κάθε άτομο που υπάγεται στο πρόγραμμα επιχορηγείται από την ημερομηνία πρόσληψής του.

• Η επιχορήγηση θα υπολογίζεται για κάθε εργάσιμη ημέρα πλήρους απασχόλησης και μέχρι 25 ημέρες κατ΄ ανώτατο όριο για κάθε μήνα εφόσον όμως υπάρχουν 20 τουλάχιστον ημερομίσθια το μήνα για κάθε επιχορηγούμενο εργαζόμενο.

• Εφόσον προηγούμενο προσωπικό της επιχείρησης εργαζόταν λιγότερο από (20) ημέρες το μήνα και εξακολουθήσει να εφαρμόζεται το ίδιο καθεστώς απασχόλησής του και μετά την υπαγωγή της επιχείρησης στο πρόγραμμα, τότε θα συνεχίζεται κανονικά η επιχορήγηση.

Σε αντίθετη όμως περίπτωση (πλήρης απασχόληση του μη επιχορηγούμενου προσωπικού) η επιχείρηση υποχρεούται να το απασχολεί τουλάχιστον για (20) ημερομίσθια κατά μήνα.

• Κατά τη διάρκεια του προγράμματος είναι δυνατόν επιχορηγούμενος ή μη μισθωτός να πραγματοποιήσει μόνο για έξι (6) μήνες κάτω των είκοσι (20) ημερομισθίων.

9. ΧΡΟΝΟΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ - ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ

α) Οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας (παλαιές και νέες) καθ΄ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, 24 μήνες οι Μ.Μ.Ε. και 36 μήνες οι μεγάλες.

Σε περίπτωση που η επιχείρηση μειώσει το προσωπικό της και εφόσον δεν το αντικαταστήσει μέσα σε τριάντα (30) ημέρες, το πρόγραμμα θα διακόπτεται κατά τόσες θέσεις εργασίας όσες μειώθηκε το προσωπικό και θα επιστρέφεται το αναλογούν ποσό επιχορήγησης, σύμφωνα με τους όρους της παρούσας Υ.Α.. Σε περίπτωση μη αντικατάστασης λόγω έλλειψης ειδικότητας (που θα διαπιστώνεται από την Υπηρεσία) σε επιχορηγούμενη θέση θα διακόπτεται η επιχορήγηση μόνο για τη θέση αυτή, χωρίς άλλες επιπτώσεις για τον εργοδότη.

β) Επιχειρήσεις δεν δεσμεύονται από τις παραπάνω διατάξεις για τα άτομα που τυχόν προσλάβουν στο χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την ημερομηνία κατάθεσης της αίτησής τους και μέχρι την έκδοση της εγκριτικής απόφασης.

γ) Οι επιχειρήσεις δεν δεσμεύονται από την παραπάνω διάταξη για άτομα που έχουν προσλάβει σύμφωνα με προγράμματα Ειδικών Κοινωνικών Ομάδων, σε περίπτωση που αυτά αποχώρησαν οικειοθελώς κατά τη διάρκεια του προγράμματος.

δ) Δεν δεσμεύονται για άτομα που θα προσλάβουν μετά την τελευταία, με το πρόγραμμα, πρόσληψη.

10. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ

Η αρμόδια Υπηρεσία θα προβαίνει στην καταβολή της επιχορήγησης αφού ελέγξει τα πιο κάτω δικαιολογητικά που η επιχορηγούμενη επιχείρηση υποβάλλει:

α) Έντυπη κατάσταση που θα περιλαμβάνει το ονοματεπώνυμο των προσληφθέντων βάσει του προγράμματος, τη χρονολογία πρόσληψης, τα ημερομίσθια που πραγματοποιήθηκαν κατά μήνα, το ποσό της ημερησίας επιχορήγησης, το ποσό με το οποίο βαρύνεται ο Ο.Α.Ε.Δ. σύμφωνα με το πρόγραμμα, το συνολικό ακαθάριστο ποσό που δικαιούται ο εργαζόμενος το οποίο δεν θα είναι κατώτερο του προβλεπόμενου από τις οικείες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίες (Σ.Σ.Ε.) και στη στήλη της υπεύθυνης δήλωσης, τις υπογραφές των προσληφθέντων μισθωτών, ότι απασχολήθηκαν και πληρώθηκαν το χρονικό διάστημα για το οποίο ζητείται η επιχορήγηση.

β) Μισθολογικές καταστάσεις ή αναλυτικές περιοδικές δηλώσεις (Α.Π.Δ.),οι οποίες μπορούν να υποβληθούν και σε ηλεκτρονική μορφή, συνοδευόμενες με υπεύθυνη δήλωση .

γ) Γραμμάτιο είσπραξης ή βεβαίωση απόδοσης ασφαλιστικών εισφορών

δ) Κατάσταση προσωπικού και ωρών εργασίας θεωρημένη από το Σ.Ε.Π.Ε.

ε) Βεβαίωση ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας, όπου απαιτείται.

11. ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ

α) Αξιώσεις εργοδοτών για είσπραξη της επιχορήγησης για άτομα που θα υπαχθούν στο πρόγραμμα ασκούνται εντός δύο (2) μηνών από τη λήξη κάθε 3μήνου απασχόλησης.

β) Σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής δικαιολογητικών είναι δυνατή κατά ένα (1) μήνα η επιμήκυνση της ως άνω προθεσμίας μετά από αιτιολογημένη απόφαση του Προϊσταμένου της Τ.Υ. ή Γ.Ε. ή ΚΠΑ του Οργανισμού.

ΕΠΙΜΗΚΥΝΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

• Είναι δυνατή η επιμήκυνση του χρόνου επιχορήγησης κατά τριάντα (30) το πολύ ημερολογιακές ημέρες με ισόχρονη δέσμευση της επιχείρησης, για μη απόλυση προσωπικού, σε περίπτωση: α) κανονικής άδειας, β) δικαιολογημένης ασθένειας εργαζομένου, γ) μη λειτουργίας της επιχείρησης λόγω θερινών διακοπών, δ) άδειας άνευ αποδοχών που χορηγείται μετά από αίτηση του εργαζομένου. Η επιμήκυνση γίνεται μετά από αίτηση της επιχείρησης και απόφαση του Προϊσταμένου της κατά τόπον αρμόδιας Υπηρεσίας του Ο.Α.Ε.Δ.

• Επίσης σε περίπτωση αντικατάστασης μισθωτού μέσα στην προθεσμία των τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών είναι δυνατή η επιμήκυνση του χρόνου επιχορήγησης και δέσμευσης του εργοδότη κατά (30) ημερολογιακές ημέρες για κάθε άτομο που αντικαταστάθηκε, μετά από αίτηση του εργοδότη και απόφαση του αρμόδιου Προϊσταμένου της Υπηρεσίας Απασχόλησης.

13. ΔΙΑΚΟΠΗ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί παράβαση όρων ή προϋποθέσεων, μετά από οποιαδήποτε πληρωμή ποσού της επιχορήγησης εφαρμόζονται οι διατάξεις των παρ. 7 και 8 του άρθρου 29 του Ν.1262/82, όπως συμπληρώθηκε από τα άρθρα 6 και 7 του Ν. 1836/89 και η επιχορήγηση διακόπτεται με επιστροφή του αναλογούντος ποσού, σύμφωνα και με την υπ΄ αριθμ. 2007892/461/1998 Κοινή Απόφαση περί « Ανακτήσεως Αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντων ποσών από εθνικούς πόρους ή πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα πλαίσια της υλοποίησης κοινοτικών πολιτικών».

Ειδικότερα, ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Υπηρεσίας Απασχόλησης του Οργανισμού, στις περιπτώσεις αυτές αποφαίνεται με αιτιολογημένη απόφασή του για τη διακοπή της επιχορήγησης που η επιχείρηση έχει λάβει από τον Ο.Α.Ε.Δ. και την επιστροφή:

- τμήματος του καταβληθέντος ποσού, κατ΄ αναλογία του χρονικού διαστήματος που απομένει από την ημερομηνία μη τήρησης των όρων ή των προϋποθέσεων του προγράμματος μέχρι τη συμπλήρωση του συνολικού χρόνου δέσμευσης.

- ολόκληρου του ποσού σε περίπτωση που διαπιστώνεται μη τήρηση εξ αρχής των όρων και των προϋποθέσεων του προγράμματος.

Η επιστροφή του ανωτέρω ποσού πρέπει να γίνει με εφάπαξ καταβολή του εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης στην επιχείρηση.

Εφόσον δεν επιστραφεί εμπρόθεσμα το ποσό που αναζητείται, συντάσσεται μετά από απόφαση του Δ.Σ. του Οργανισμού, Πράξη Βεβαίωσης Οφειλής και αποστέλλεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. για βεβαίωση και είσπραξη του.

14. ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΥΠΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Εάν μετά την υπαγωγή της επιχείρησης στο πρόγραμμα, διαπιστωθεί ότι δεν πληροί τους όρους ή τις προϋποθέσεις του, ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Υπηρεσίας Απασχόλησης με απόφασή του θα ανακαλεί την υπαγωγή της στο πρόγραμμα.

15. ΕΠΙΛΥΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει μεταξύ των ενταγμένων στο πρόγραμμα και των Υπηρεσιών Απασχόλησης του ΟΑΕΔ, θα επιλύεται με απόφαση της Ειδικής Επιτροπής που συγκροτήθηκε με την υπ΄ αριθμ. 94084/23-6-03 απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

Οι ενστάσεις θα υποβάλλονται στη Διοίκηση του ΟΑΕΔ μέσω της Υπηρεσίας στην οποία έχει κατατεθεί η αίτηση για ένταξη της επιχείρησης στο πρόγραμμα μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από την κοινοποίηση της απόρριψης του αιτήματος από την Υπηρεσία ή της απορριπτικής απόφασης.

16. ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ, ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Α. Η αρμόδια Υπηρεσία του ΟΑΕΔ υποχρεούται να πραγματοποιεί επιτόπιους ελέγχους απαραίτητα πριν την καταβολή της πρώτης επιχορήγησης, καθώς και μία φορά τουλάχιστον ανά εξάμηνο για τη διαπίστωση της τήρησης των όρων του προγράμματος. Για τους επιτόπιους ελέγχους που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος, η αρμόδια Υπηρεσία του ΟΑΕΔ συντάσσει σχετικές εκθέσεις τις οποίες διατηρεί στο φάκελο της επιχείρησης και στις οποίες καταγράφονται με λεπτομέρεια αν τηρούνται οι όροι ένταξης στο πρόγραμμα. Αντίγραφο της έκθεσης παραδίδεται στην επιχείρηση.

Προκειμένου να εξασφαλισθεί η αποτελεσματικότητα των ενεργειών, λαμβάνονται όλα τα αναγκαία μέτρα για:

• Την πιστή τήρηση των Εθνικών και Κοινοτικών Κανόνων στα πλαίσια των οποίων λειτουργεί το πρόγραμμα.

• Την πρόληψη ή την εξακρίβωση τυχόν παραβάσεων, καθώς και την επιβολή κυρώσεων.

Β. Οι ελεγχόμενες επιχειρήσεις υποχρεούνται:

• Να παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια, κατά τον έλεγχο, στους ελεγκτές υπαλλήλους.

• Να τηρούν τα αποδεικτικά στοιχεία και σχετικά έγγραφα με την υπαγωγή τους στο πρόγραμμα τουλάχιστον για τρία (3) χρόνια από την αποπληρωμή του προγράμματος.

Γ. Για τον έλεγχο των όρων υλοποίησης και την επίτευξη των στόχων του προγράμματος, ο ΟΑΕΔ:

Τηρεί ξεχωριστό φάκελο για κάθε επιχείρηση που εντάσσεται στο πρόγραμμα. Ο φάκελος αυτός διατηρείται στις Υπηρεσίες Απασχόλησης του ΟΑΕΔ και περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που αφορούν τη σχέση της επιχείρησης με το πρόγραμμα, ξεκινώντας από την αίτηση και μέχρι τη λήξη του χρόνου διατήρησης του προσωπικού (δικαιολογητικά υπαγωγής και καταβολής της επιχορήγησης, παραστατικά δαπανών τόσο της αναδόχου επιχείρησης όσο και της Υπηρεσίας που καταβάλλει την επιχορήγηση, διοικητικές πράξεις της Υπηρεσίας όπως εγκριτικές αποφάσεις, αποφάσεις έναντι πιθανών ενστάσεων, εκθέσεις ελέγχων κ.λ.π.)

Αναπτύσσει και τηρεί Μητρώο επιχορηγουμένων επιχειρήσεων του οποίου οι ελάχιστες απαιτήσεις αφορούν στην αποτύπωση των κάτωθι χαρακτηριστικών ανά επιχορηγούμενη επιχείρηση:

• Την Υπουργική Απόφαση στο πλαίσιο της οποίας επιχορηγείται,

• επωνυμία, διεύθυνση, ΑΦΜ και ΔΟΥ,

• μέγεθος (πλήθος απασχολούμενων) και οικονομική δραστηριότητα,

• πλήθος θέσεων για τις οποίες επιχορηγείται βάσει του προγράμματος και ανάλυση των ωφελούμενων άνεργων που προσέλαβε στο πλαίσιο αυτό κατά φύλο, ηλικία, διάρκεια ανεργίας και ειδικότητα με την οποία απασχολούνται,

• μηνιαίες μισθοδοτικές καταστάσεις με επιμερισμό των μισθωτών για τους οποίους επιχορηγούνται βάσει του προγράμματος,

• συνολικό ποσό με το οποίο επιχορηγούνται στο πλαίσιο του προγράμματος, καθώς και ανάλυση των δόσεων με τις οποίες καταβάλλεται η επιχορήγηση κατά ημερομηνία,

• εκθέσεις πραγματοποιηθέντων ελέγχων.

Δ. Η οικονομική διαχείριση του προγράμματος διενεργείται, στην Υπηρεσία υλοποίησης του προγράμματος, μέσω ξεχωριστής λογιστικής μερίδας στην οποία καταχωρούνται, διακριτά για κάθε επιχορηγούμενη επιχείρηση, όλες οι πληρωμές που πραγματοποιούνται με τα διακριτικά χαρακτηριστικά των αντίστοιχων παραστατικών τους (ημερομηνία, είδος και αριθμός παραστατικού, κατηγορία, ποσό και αιτιολογία δαπάνης).

17. ΕΛΕΓΚΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ

Έλεγχοι στα διάφορα στάδια υλοποίησης του προγράμματος πραγματοποιούνται από:

• Υπαλλήλους του ΟΑΕΔ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Κοινή Υπουργική Απόφαση υπ. αριθμ. 2/34255/0022/6-6-2001, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

• Ελεγκτικά Όργανα που αναφέρονται, κατ΄ εφαρμογή του Ν. 2860/14.11.2000, στο Ε.Π. «Απασχόληση και Επαγγελματική Κατάρτιση».

• Αρμόδιους υπαλλήλους της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Επιχειρησιακού προγράμματος «Απασχόληση και Επαγγελματική Κατάρτιση», σύμφωνα με την υπ΄ αρ. 8267/14-12-2000 ΚΥΑ.

• Όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και Υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών (Ε.Δ.Ε.Λ.).

18. ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Για το πρόγραμμα Ν.Θ.Ε. έχει προβλεφθεί πίστωση 90.000.000,00 € σε βάρος του προϋπολογισμού του ΟΑΕΔ, η οποία επιμερίζεται ως εξής :

- Για το έτος 2004 50.000.000,00 €.

- Για το έτος 2005 20.000.000,00 €.

- Για το έτος 2006 20.000.000,00 €.

Για την ανωτέρω δαπάνη θα υπολογισθεί πίστωση στον υπό κατάρτιση προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ έτους 2004 με τα στοιχεία ΚΑΕ 2493 Β και του φορέα 250.

Όλες οι προαναφερόμενες δαπάνες προβλέπεται να συγχρηματοδοτηθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στα πλαίσια του Ε.Π. «Απασχόληση και Επαγγελματική Κατάρτιση» του Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης για την Ελλάδα, με τα ποσοστά συγχρηματοδότησης που ισχύουν για τα Διαρθρωτικά Ταμεία ως εξής:

α) 68.199.483,00 € περίπου από τη χρηματοδότηση του Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Απασχόληση και Επαγγελματική Κατάρτιση», `Αξονας 1, Μέτρο 1-4 «Ενίσχυση και αναβάθμιση των Προγραμμάτων προώθησης της απασχόλησης ανέργων».

β) 21.800.517,00 € περίπου από τον προϋπολογισμό του Ο.Α.Ε.Δ. έως την κάλυψη τη δαπάνης από το Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Απασχόληση και Επαγγελματική Κατάρτιση», `Αξονας 1 Μέτρο 1-4 «Ενίσχυση και αναβάθμιση των Προγραμμάτων προώθησης της απασχόλησης ανέργων», μετά την απόδοση από το Αποθεματικό Επίδοσης στη Διαχειριστική Αρχή..

Οι χρηματορροές του προγράμματος γίνονται σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται, βάσει του Ν. 2860/14.11.2000, στο Ε.Π. «Απασχόληση και Επαγγελματική Κατάρτιση».

19. ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Οι λεπτομέρειες εφαρμογής του προγράμματος θα ορισθούν με εγκύκλιο του ΟΑΕΔ, η οποία θα τύχει δημοσιότητας.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν. 301/76.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

& ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΕΡΓΑΣΙΑΣ

& ΚΟΙΝΩΝ. ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ