ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ | Αθήνα, 11 Απριλίου 2000 |
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ |
Αρ.Πρωτ.: 1037723/469/Τ.&Ε.Φ. |
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΛΩΝ & ΕΙΔ. ΦΟΡΟΛΟΓΙΩΝ |
ΠΟΛ. 1141 |
ΘΕΜΑ:
Υπολογισμός εισφοράς Τ.Σ.Α. των Φ.Δ.Χ. αυτοκινήτων.
Σε συνέχεια της 1131853/1501/ ΠΟΛ. 1324/17-12-97 και 1046345/455/ ΠΟΛ. 1110/11-5-99 εγκυκλίων διαταγών μας, σχετικά με το ανωτέρω θέμα, επειδή παρατηρήθηκε και πάλι λανθασμένος υπολογισμός της εισφοράς Τ.Σ.Α. των Φ.Δ.Χ. αυτοκινήτων, διευκρινίζοντας τα εξής:
1. Με τις διατάξεις της παραγράφου 1α (περ. 6η ) του άρθρου 10 του Ν. 2556/97 (ΦΕΚ Α 270/24-12-97) για τα ΦΔΧ αυτοκίνητα των οποίων τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση την ιπποδύναμη και το ωφέλιμο φορτίο, η εισφορά υπέρ Τ.Σ.Α. υπολογίζεται μόνο με βάση την ιπποδύναμη, δηλαδή στην περίπτωση αυτή το ποσό της εισφοράς ανέρχεται για κάθε ίππο ισχύος του κινητήρα σε 60 δραχμές ανά μήνα και σε ετήσια βάση (60 Χ 12) σε 720 δραχμές.
2. Παρά τις διευκρινήσεις που δόθηκαν με τις εγκυκλίους διαταγές μας (ΠΟΛ. 1324/17-12-97, ΠΟΛ. 1110/11-5-99) διαπιστώθηκε ότι για τα φορτηγά Δ.Χ. αυτοκίνητα που αποτελούνται από ρυμουλκό (τράκτορ) και επικαθήμενο, η εισφορά Τ.Σ.Α. του Ν. 2556/97, υπολογίστηκε και πάλι με τους ίππους και με το ωφέλιμο φορτίο αντί του ορθού τρόπου υπολογισμού μόνο με βάση τους φορολογούμενους ίππους.
Για το λόγο αυτό παραθέτουμε κατωτέρω παράδειγμα ορθού υπολογισμού των ετήσιων τελών κυκλοφορίας και των εισφορών Τ.Σ.Α. που αφορά φορτηγό Δ.Χ. αυτοκίνητο με ρυμουλκό (τράκτορ) 72 φορολογήσιμων ίππων και επικαθήμενο μέγιστου ωφέλιμου φορτίου 24.520 κιλών:
Για το ρυμουλκό (τράκτορ)
Τέλη κυκλοφορίας (ίπποι Χ 81 δρχ.) 72Χ81 = 5.832 δρχ.
Εισφορά Τ.Σ.Α. Ν. 1759/88 (τέλη κυκλ. Χ 25%) 5.832 Χ 25% = 1.458 δρχ.
Εισφορά Τ.Σ.Α. Ν. 2556/97 (ίπποι Χ 720 δρχ.) 72Χ 720 = 51.840 δρχ.
Σύνολο 59.130 δρχ.
Για το επικαθήμενο
Τέλη κυκλοφορίας (ωφελ. φορτίο Χ 5 δρχ.) 24.520Χ 5 = 122.600 δρχ.
Εισφορά Τ.Σ.Α. Ν.1759/88 (τέλη κυκλ. Χ 25%) 122.600 Χ 25% = 30.650 δρχ.
Σύνολο 153.250 δρχ.
Γενικό Σύνολο 59.130 + 153.250 = 212.380 δρχ.
3. Στις περιπτώσεις εκείνες που η εισφορά Τ.Σ.Α έχει υπολογιστεί διαφορετικά (με βάση και το ωφέλιμο φορτίο) στα ανωτέρω Φ.Δ.Χ. αυτοκίνητα, η επί πλέον διαφορά θα διαγράφεται ή επιστρέφεται κατά περίπτωση, με βάση και τις υποβαλλόμενες σχετικές αιτήσεις των ενδιαφερομένων.
4. Το Κ.Ε.Π.Υ.Ο. στο οποίο κοινοποιείται η εγκύκλιός μας αυτή, θα πρέπει, κατά τη μηχανογραφική επεξεργασία των τελών κυκλοφορίας των ανωτέρω αυτοκινήτων Φ.Δ.Χ., να υπολογίζει την εισφορά Τ.Σ.Α του Ν. 2556/97, μόνο με βάση την ιπποδύναμη.
Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ |
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ |