Απόφ. 44564/2020 (18/09/2020)

Παράταση ισχύος μέτρων διευκόλυνσης ηλεκτρονικής έκδοσης και παραλαβής Πιστοποιητικών - Αναστολή εφαρμογής διατάξεων για την υποχρεωτική εισφορά υπέρ ΤΑΧΔΙΚ (μεγαρόσημο) σε πιστοποιητικά που εκδίδονται από Υπηρεσίες Δικαστικών Αρχών από 21.9.2020 έως και 31.12.2020.

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
18 Σεπτεμβρίου 2020

ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
Αρ. Φύλλου 4012

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
Αριθμ. 44564

Παράταση ισχύος μέτρων διευκόλυνσης ηλεκτρονικής έκδοσης και παραλαβής Πιστοποιητικών - Αναστολή εφαρμογής διατάξεων για την υποχρεωτική εισφορά υπέρ ΤΑΧΔΙΚ (μεγαρόσημο) σε πιστοποιητικά που εκδίδονται από Υπηρεσίες Δικαστικών Αρχών από 21.9.2020 έως και 31.12.2020.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ -ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) Του Ν. 4623/2019 «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, διατάξεις για την ψηφιακή διακυβέρνηση, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις και άλλα επείγοντα ζητήματα» (Α΄ 134),

β) του άρθρου 10 του ν.δ. 1017/1971 «Περί συστάσεως Ταμείου Χρηματοδοτήσεως Δικαστικών Κτιρίων» (Α΄ 209),

γ) του άρθρου 76 του Ν. 4722/2020 "Κύρωση: α) της από 10.8.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Επείγουσες ρυθμίσεις αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών του Εθνικού Συστήματος Υγείας, προστασίας από τη διασπορά του κορωνοϊού COVID-19, στήριξης της αγοράς εργασίας και διευκόλυνσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας» (Α΄ 157) και β) της από 22.8.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Έκτακτα μέτρα για την 2 ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών, την προμήθεια μέσων ατομικής προστασίας και την πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας των σχολικών μονάδων, τη στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων και της αγοράς εργασίας και την ενίσχυση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας προς αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID- 19, καθώς και τη στήριξη των πλημμυροπαθών της Εύβοιας που επλήγησαν κατά τις πλημμύρες της 8ης και 9ης Αυγούστου 2020» (Α΄ 161) και άλλες διατάξεις για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλων επειγόντων ζητημάτων" (Α΄ 177),

δ) της παρ. 4 του άρθρου 5 του π.δ. 25/2012 «Ηλεκτρονική κατάθεση δικογράφων, χορήγηση πιστοποιητικών και λοιπών εγγράφων από τα Δικαστήρια της χώρας» (Α΄ 53),

ε) του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α΄ 119),

στ) του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 121 και Α΄ 126 διορθώσεις σφαλμάτων),

ζ) του π.δ. 62/2020 «Διορισμός Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 155).

2. Την υπό στοιχεία Υ6/2019 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υπουργό Επικρατείας» (Β΄ 2902).

3. Την υπό στοιχεία Υ44/2020 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β΄ 3299).

4. Το γεγονός ότι εξακολουθεί να υφίσταται ανάγκη άμεσης λήψης μέτρων, λόγω της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, προς τον σκοπό της παραλαβής πιστοποιητικών από τις Υπηρεσίες των Δικαστικών Αρχών, χωρίς τη φυσική παρουσία των πολιτών αλλά και της ανάγκης για ψηφιοποίηση και επιτάχυνση των διαδικασιών απονομής δικαιοσύνης σχετικά με τη δυνατότητα ηλεκτρονικής αποστολής των δικαστικών αποφάσεων από τα δικαστήρια στο δικηγόρο και της εκτύπωσής τους με ισχύ επισήμου αντιγράφου για τις περαιτέρω νόμιμες ενέργειες, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία του δικηγόρου στη Γραμματεία του Δικαστικού Καταστήματος.

5. Την υπό στοιχεία Β1.Φ1.20/43063/16.9.2020 εισήγηση της περ. ε΄ της παρ. 5 του άρθρου 24 του Ν. 4270/2014 , της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών, Διοικητικής Υποστήριξης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Δικαιοσύνης, σύμφωνα με την οποία από την εφαρμογή της παρούσας μπορεί να προκληθεί απώλεια εσόδων του ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ., ύψους περίπου 1.800.000,00 ευρώ για το χρονικό διάστημα από 21.09.2020 μέχρι 31.12.2020, αποφασίζουμε:

Για το χρονικό διάστημα από 21.9.2020 έως και 31.12.2020 ισχύουν τα ακόλουθα:

i. Στα πιστοποιητικά, τις βεβαιώσεις και άλλα έγγραφα της παρ. 4 του άρθρου 5 του π.δ. 25/2012 (Α΄ 53), καθώς και στις αιτήσεις αυτών, αναστέλλεται η υποχρέωση καταβολής:

α) της εισφοράς ύψους τριών (3) ευρώ, που ορίζεται στην περ. ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 10 του ν.δ. 1017/1971 (Α΄ 209),

β) της εισφοράς ύψους δύο (2) ευρώ, που ορίζεται στην περ. ζ΄ της παρ. 1 του άρθρου 10 του ν.δ. 1017/1971 (Α΄ 209).

ii. Η υποχρέωση καταβολής της εισφοράς ύψους δύο (2) ευρώ, που ορίζεται στην περ. ζ΄ της παρ. 1 του άρθρου 10 του ν.δ. 1017/1971 αναστέλλεται και για τα ακριβή αντίγραφα των δικαστικών αποφάσεων που είτε παραλαμβάνονται σε έντυπη μορφή από τη γραμματεία του αρμοδίου δικαστηρίου είτε αποστέλλονται από αυτήν με χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) ως ηλεκτρονικά έγγραφα που φέρουν προηγμένη ή εγκεκριμένη ηλεκτρονική υπογραφή του αρμοδίου δικαστικού υπαλλήλου ή εγκεκριμένη ηλεκτρονική σφραγίδα του Δικαστηρίου (Α΄ 209).

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 18 Σεπτεμβρίου 2020