ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
|
Αθήνα 16 Φεβρουαρίου 2015
|
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ & ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ
|
Αρ.Πρωτ.: 6327
|
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚ. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
|
|
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Τ.Α.
|
|
ΤΜΗΜΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ & ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ Τ.Α.
|
|
ΘΕΜΑ:
Καθορισμός οικονομικών στοιχείων έτους 2015 των Περιφερειών και των ΝΠΔΔ αυτών, που υποβάλλονται στη βάση δεδομένων Οικονομικών Στοιχείων ΟΤΑ μέσω των στατιστικών δελτίων.
ΣΧΕΤ: α) Η υπ΄ αριθμ. 74713/29-12-2010 (ΦΕΚ 2043 Β΄ 30-12-2010) Απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Απ&ΗΔ, «Καθορισμός του τύπου, του περιεχομένου των στοιχείων, του χρόνου και του τρόπου ενημέρωσης της βάση δεδομένων «Οικονομικά στοιχεία περιφερειών», των αριθμοδεικτών αξιολόγησης καθώς και κάθε άλλης αναγκαίας λεπτομέρειας», όπως τροποποιήθηκε με την υπ΄ αριθμ. 12027/28-3-2012 (ΦΕΚ 1101 Β΄ 10-4-2012) Απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών.
β) 4. Η υπ΄ αριθμ. 29531/29-07-2014 (Β΄ 2060) Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών «Παροχή οδηγιών για την κατάρτιση του προϋπολογισμού των Περιφερειών, οικονομικού έτους 2015».
Προκειμένου τα οικονομικά στοιχεία έτους 2015 των Περιφερειών και των ΝΠΔΔ τους, που υποβάλλονται στη βάση δεδομένων του ΥΠΕΣΔΑ που τηρείται στην ΕΕΤΑΑ, να είναι εναρμονισμένα με την ως άνω (β΄) σχετική ΚΥΑ οδηγιών κατάρτισης προϋπολογισμού του ιδίου έτους, οι ανωτέρω φορείς, μέσω των μηνιαίων στατιστικών δελτίων θα πρέπει να καταχωρούν στη βάση τα επιπλέον κάτωθι στοιχεία:
Κ.Α. ΕΣΟΔΩΝ
(Υποσύνολα του 1250 - Έσοδα από Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους)
|
1251
|
Έσοδα από ΚΑΠ για επενδύσεις χρηματοδοτούμενες αποκλειστικά από εθνικούς πόρους
|
1252
|
Έσοδα από ΚΑΠ για λειτουργικές και λοιπές γενικές δαπάνες
|
1253
|
Έσοδα από Κ.Α.Π. για δαπάνες βελτίωσης, συντήρησης και αποκατάστασης του οδικού δικτύου των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων
|
Ισχύει: 1250 = 1251 + 1252 + 1253
|
(Υποσύνολα του Τ100 - Ταμειακό υπόλοιπο)
|
Τ110
|
Ταμειακό υπόλοιπο για την κάλυψη έργων του Π.Δ.Ε.
|
Τ120
|
Ταμειακό υπόλοιπο για την κάλυψη υποχρεώσεων Π.Ο.Ε.
|
Τ130
|
Ταμειακό υπόλοιπο προερχόμενο από έσοδα για την κάλυψη ειδικευμένων δαπανών
|
Τ140
|
Ταμειακό υπόλοιπο εναπομείναν για την κάλυψη εν γένει δαπανών
|
Ισχύει: Τ100 = Τ110 + Τ120 + Τ130 + Τ140
|
Κ.Α. ΕΞΟΔΩΝ
• 0800
|
Πληρωμές για λοιπές υπηρεσίες
|
• 0821
|
Μεταφορές μαθητών
|
Σε διακριτή ενότητα στον πίνακα των εξόδων θα καταχωρούνται οι πληρωμές υποχρεώσεων παρελθόντων οικονομικών ετών. Ο τύπος και η κατηγοριοποίηση του πίνακα εξόδων αποτυπώνεται στο παράρτημα.
Επιπλέον, μέσω των στατιστικών δελτίων, θα υποβάλλεται στην καρτέλα «Στοιχεία Ισολογισμού» της βάσης δεδομένων οικονομικών στοιχείων του ΥΠΕΣ, η εξής πρόσθετη πληροφόρηση σχετικά με τις υποχρεώσεις των φορέων:
5ypa1
|
Υποχρεώσεις σε φορείς εκτός Γεν. Κυβέρ. από αναδοχή οφειλών
|
5vpa2
|
Υποχρεώσεις σε φορείς εκτός Γεν. Κυβέρ. από δικαστικές αποφάσεις
|
5ypa3
|
Υποχρεώσεις σε φορείς εκτός Γεν. Κυβέρ. από μη νόμιμες - κανονικές δαπάνες
|
5ypa4
|
Υποχρεώσεις σε φορείς εκτός Γεν. Κυβέρ. που έχουν υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης
|
5ypa5
|
Υποχρεώσεις σε φορείς εκτός Γεν. Κυβέρ. που δεν εντάσσονται στις παραπάνω περιπτώσεις
|
5ypb1
|
Υποχρεώσεις σε φορείς της Γενικής Κυβέρνησης από αναδοχή οφειλών
|
5ypb2
|
Υποχρεώσεις σε φορείς της Γενικής Κυβέρνησης από δικαστικές αποφάσεις
|
5ypb3
|
Υποχρεώσεις σε φορείς της Γενικής Κυβέρνησης από μη νόμιμες - κανονικές δαπάνες
|
5ypb4
|
Υποχρεώσεις σε φορείς της Γενικής Κυβέρνησης που έχουν υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης.
|
5ypb5
|
Υποχρεώσεις σε φορείς της Γενικής Κυβέρνησης που δεν εντάσσονται στις παραπάνω περιπτώσεις
|
Ισχύει 5ypa = 5vpa1+5vpa2+5vpa3+5vpa4+5vpa5 και 5ypb = 5vpb1+5vpb2+5vpb3+5vpb4+5vpb5
|
Η σκοπιμότητα της ως άνω προσθήκης έγκειται στην ανάγκη για καλύτερη παρακολούθηση των συγκεκριμένων υποχρεώσεων καθότι για αυτές απαιτείται ιδιαίτερος χειρισμός ως προς τη γενική λογιστική, τον ετήσιο προϋπολογισμό και το μητρώο δεσμεύσεων.
Για τα επιπλέον στοιχεία υποχρεώσεων που ζητούνται δίνονται οι κάτωθι διευκρινίσεις:
1. 5ypa1 & 5ypb1: Υποχρεώσεις από αναδοχή οφειλών: Περιλαμβάνουν τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει ο φορέας από Ν.Π.Δ.Δ., συνδέσμους ή ιδρύματα που έχουν καταργηθεί ή από επιχειρήσεις (ΝΠΙΔ) στις οποίες συμμετέχουν ή έχουν συστήσει και (π.χ. δυνάμει του άρθρου 10§1 του Ν.4071/2012 και του άρθρου 109§7 του Ν.3852/2010 ). Ο λογιστικός χειρισμός των υποχρεώσεων από αναδοχή οφειλών απαιτεί:
i. καθολική και άμεση αναγνώρισή τους στη γενική λογιστική,
ii. εγγραφή ισόποσης πίστωσης στον ετήσιο προϋπολογισμό του φορέα και
iii. ανάληψη υποχρέωσης στο μητρώο δεσμεύσεων του φορέα. Στην περίπτωση που κατά τον χρόνο της αναδοχής της οφειλής, οι πιστώσεις του εγκεκριμένου προϋπολογισμού δεν επαρκούν για την ανάληψη υποχρέωσης, ο φορέας υποχρεούται να εμφανίζει τα εν λόγω ποσά στην προβλεπόμενη σύνοψη ως «Νόμιμες δαπάνες καθ΄ υπέρβαση πιστώσεων». Μετά την εξασφάλιση από τον φορέα των επιπλέον πιστώσεων και τη συνακόλουθη διενέργεια ανάληψης, οι συγκεκριμένες δαπάνες θα φαίνονται πλέον στις κανονικές γραμμές του μητρώου δεσμεύσεων.
2. 5ypa2 & 5ypb2: Υποχρεώσεις από δικαστικές αποφάσεις: Περιλαμβάνουν τις υποχρεώσεις που έχουν προκύψει κατόπιν τελεσίδικης δικαστικής απόφασης. Σε αυτή την ομάδα υποχρεώσεων περιλαμβάνονται και οι δικαστικές αποφάσεις οι οποίες έχουν προστεθεί στο παθητικό του φορέα μετά από αναδοχή οφειλής. Για τις υποχρεώσεις από δικαστικές αποφάσεις εφαρμόζεται ο ίδιος λογιστικός χειρισμός με εκείνον των υποχρεώσεων από αναδοχή οφειλών. Επιπρόσθετα επισημαίνονται τα εξής:
i. Όσον αφορά στις απαλλοτριώσεις, η υποχρέωση τόσο στη γενική λογιστική όσο και στο μητρώο δεσμεύσεων αναγνωρίζεται αμέσως μετά την έκδοση απόφασης για τον προσωρινό προσδιορισμό της αποζημίωσης.
ii. Όσον αφορά στις δικαστικές αποφάσεις σχετικά με την καταβολή σε τρίτους ποσών που αφορούν σε δεδουλευμένες δαπάνες, οι οποίες κατά τον δημοσιονομικό έλεγχο είχαν απορριφθεί λόγω μη νομιμότητας ή κανονικότητας, η υποχρέωση στη γενική λογιστική έχει αναγνωριστεί κατά τον χρόνο πραγματοποίησης της δαπάνης, σύμφωνα και με τα αναφερόμενα στην επόμενη ενότητα.
3. 5ypa3 & 5ypb3: Υποχρεώσεις από μη νόμιμες - κανονικές δαπάνες: Περιλαμβάνουν τις υποχρεώσεις του φορέα από δαπάνες που έχουν απορριφθεί κατά τον προληπτικό έλεγχο ως μη κανονικές ή ως μη νόμιμες. Συνήθως οι προμηθευτές και οι ανάδοχοι των συγκεκριμένων έργων / υπηρεσιών διεκδικούν δικαστικά τις απαιτήσεις τους από τον φορέα. Ο λογιστικός χειρισμός αυτών των περιπτώσεων απαιτεί:
i. καθολική και άμεση αναγνώριση της υποχρέωσης στη γενική λογιστική και εγγραφή ισόποσης πίστωσης στον ετήσιο προϋπολογισμό του φορέα. Στο πλαίσιο δε της χρηστής οικονομικής διαχείρισης και μέχρι την οριστική εκδίκαση των συγκεκριμένων υποθέσεων, οι φορείς οφείλουν να αναγνωρίζουν σε ετήσια βάση τους αντίστοιχους τόκους υπερημερίας ως δαπάνη και ως υποχρέωση και να προβλέπουν τις αντίστοιχες πιστώσεις στον προϋπολογισμό τους. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται ότι κατά τον χρόνο έκδοσης της τελεσίδικης απόφασης για καταβολή δεδουλευμένων πλέον των αντίστοιχων τόκων υπερημερίας και των δικαστικών εξόδων, θα υπάρχουν οι απαιτούμενες πιστώσεις στον προϋπολογισμό.
ii. τη διαγραφή των εν λόγω υποχρεώσεων από το μητρώο δεσμεύσεων και τη μη ανάληψη υποχρέωσης μέχρι την έκδοση τελεσίδικης δικαστικής απόφασης (οπότε ισχύουν τα αναφερόμενα στην ενότητα σχετικά με τις υποχρεώσεις από δικαστικές αποφάσεις).
4. 5ypa4 & 5ypb4: Υποχρεώσεις που έχουν ενταχθεί σε καθεστώς ρύθμισης: Σε αυτή την ομάδα υποχρεώσεων περιλαμβάνονται οι οφειλές (συμπεριλαμβανομένων και αυτών που έχουν προέλθει από αναδοχή οφειλών) τις οποίες ο φορέας έχει ρυθμίσει είτε κατόπιν συμφωνίας με τον αντισυμβαλλόμενο είτε σε εφαρμογή σχετικών διατάξεων. Ο λογιστικός χειρισμός της συγκεκριμένης ομάδας υποχρεώσεων απαιτεί:
i. συνέχιση αναγνώρισης της συνολικής υποχρέωσης στη γενική λογιστική
ii. εγγραφή στον ετήσιο προϋπολογισμό του φορέα και, συνακόλουθα, ανάληψη υποχρέωσης μόνο για το ποσό της οφειλής που πρέπει να εξοφληθεί μέσα στο οικονομικό έτος.
5. 5ypa5 & 5ypb5: Υποχρεώσεις που δεν εντάσσονται στις παραπάνω περιπτώσεις: Σε αυτή την ομάδα υποχρεώσεων περιλαμβάνονται οι οφειλές που δεν εντάσσονται στις ομάδες υποχρεώσεων από 5ypa/b1 έως 5ypa/b4.
Η πλήρης μορφή του Στατιστικού Δελτίου που θα χρησιμοποιείται για την καταχώρηση των οικονομικών στοιχείων των Περιφερειών και των ΝΠΔΔ τους στη βάση δεδομένων οικονομικών στοιχείων του ΥΠΕΣ, επισυνάπτεται ως παράρτημα. Όλοι οι υπόχρεοι φορείς υποχρεούνται να προβούν στην καταχώρηση στη βάση δεδομένων του ΥΠΕΣ, όλων των στοιχείων που περιλαμβάνονται σε αυτό, ξεκινώντας από το Μήνα Αναφοράς Ιανουάριο 2015.
Επιπροσθέτως, με την ευκαιρία του παρόντος εγγράφου, σας ενημερώνουμε ότι η ΕΛΣΤΑΤ, με το από 31-12-2014 Δελτίο Τύπου της, ανακοίνωσε την επικαιροποίηση του Υποτομέα S.1313 «Τοπική Αυτοδιοίκηση» του Μητρώου Φορέων Γενικής Κυβέρνησης (ΜΦΓΚ). Το τρέχον ΜΦΓΚ βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα της ΕΛΣΤΑΤ, στην Ηλεκτρονική Διεύθυνση:
Σας επισημαίνουμε δε ότι τα ΝΠ της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που περιλαμβάνονται στον υποτομέα S.1313 του τρέχοντος ΜΦΓΚ έχουν την υποχρέωση υποβολής Μηνιαίων Στατιστικών Δελτίων καθώς και Μηνιαίων Στοιχείων Μητρώου Δεσμεύσεων.
Το παρόν έγγραφο έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΣ www.ypes.gr (διαδρομή «Το Υπουργείο» => «Εγγραφα»). Τα Στατιστικά Δελτία είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα που είναι προσβάσιμη η βάση δεδομένων του ΥΠΕΣΔΑ (http://www.eetaa.gr/modota.htm).
Ο ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ & ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
Κ. ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ