Διαιτητική Απόφαση 50/2005 (04/10/2005)

Για τη ρύθμιση των όρων αμοιβής και εργασίας των καθηγητών που απασχολούνται στα φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης Νομού Αττικής.

Αθήνα, 4 Οκτωβρίου 2005
Αρ.Πρωτ.: 2277

Προς:

1. Σύλλογο Εργαζομένων στα Φροντιστήρια Καθηγητών (Σ.Ε.Φ.Κ.), Χαλκοκονδύλη 13 (6ος όροφος), 10432 Αθήνα

2. Επαγγελματικό Σωματείο Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης Αττικής (Ε.Σ.Ι.Φ.ΜΕ.Α.), Ηρακλείου 250, 142 31 Νέα Λεωφ. Ιωνία

ΔΙΑΙΤΗΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ
50/2005

Για τη ρύθμιση των όρων αμοιβής και εργασίας των καθηγητών που απασχολούνται στα φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης Νομού Αττικής.

ΔΙΑΙΤΗΤΗΣ:Ανδρέας Γ. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

1. Με αίτηση του προς τον Ο.ΜΕ.Δ. ο «Σύλλογος Εργαζομένων στα Φροντιστήρια Καθηγητών» (Σ.Ε.Φ.Κ.) ζήτησε την 13.09.2005 την παροχή υπηρεσιών μεσολάβησης, επειδή αποδέχθηκε την υπ΄ αρ. πρωτ. 2116/13.09.2005 πρόταση Μεσολάβησης, η οποία απορρίφθηκε από την εργοδοτική οργάνωση «Επαγγελματικό Σωματείο Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης Αττικής» (ΕΣΙΦΜΕΑ), ώστε να υπάρξει και για το 2005 συλλογική ρύθμιση εργασίας για τους όρους αμοιβής και εργασίας των καθηγητών που εργάζονται στα φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης Νομού Αττικής.

2. Την 19.09.2005 και σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 16 του Ν. 1876/1990 και από τον Κανονισμό Καταστάσεως Μεσολαβητών - Διαιτητών επιλέχθηκα με 2η κλήρωση ενώπιον των εξουσιοδοτημένων προς τούτο εκπροσώπων των μερών Διαιτητής, για να επιλύσω την ανωτέρω συλλογική διαφορά εργασίας.

3. Την 22.09.2005 ανέλαβα τα καθήκοντα μου ως Διαιτητής και απέστειλα πρόσκληση προς τα μέρη. Ως ημέρα και ώρα συνάντησης ορίσθηκε η 26.9. και ώρα 12.00. Η εργοδοτική πλευρά δήλωσε αδυναμία προσέλευσης στη συγκεκριμένη συνάντηση και γι΄ αυτόν το λόγο ορίσθηκε συνάντηση μαζί της η 29.9.2005 και ώρα 21.00. Σ΄ αυτήν την συνάντηση αδυνατούσε να προσέλθει η εργατική πλευρά. Κατ αυτόν τρόπο πραγματοποιήθηκαν δύο κατ΄ ιδίαν συναντήσεις με τα μέρη. Η πρώτη συνάντηση διήρκεσε μιάμιση και η δεύτερη μία ώρα.

Από την πρώτη συνάντηση με την εργατική πλευρά έγινε σαφές ότι ήταν δύσκολη η προσέγγιση των δύο πλευρών. Αυτό αποδεικνύεται από την προσφυγή της εργοδοτικής πλευράς στην επιτροπή του άρθρου 15 με την οποία ζητούσε να χαρακτηρισθεί ο Σ.Ε.Φ.Κ. μη αντιπροσωπευτικός. Κατ΄ αυτήν τη συνάντηση, όταν η πλευρά των εργαζομένων κλήθηκε να εκφράσει άποψη για την πρόταση του Μεσολαβητή, εξέφρασε τις ακόλουθες παρατηρήσεις, οι οποίες περιλαμβάνονται και στο σχετικό πρακτικό:

(α) τη βελτίωση του ποσοστού που πρότεινε ο Μεσολαβητής για αύξηση αποδοχών

(β) τη βελτίωση του άρθρου 7 παρ. 1 της Δ.Α. 33/21.9.2004 και συγκεκριμένα τη θεώρηση των προβλεπομένων ενημερώσεων προς τους γονείς των μαθητών (2-3 φορές ετησίως) ως χρόνου εργασίας για τους Καθηγητές.

(γ) τη βελτίωση του ποσοστού χρόνου εργασίας που έχει ορισθεί για την επαναπροσλαμβανόμενη καθηγήτρια που προέρχεται από εγκυμοσύνη (βλ. Δ.Α. 33/2004, άρθρο 10 παρ. 4. Συγκεκριμένα, ζητήθηκε τα ισχύοντα 3/5 του ωραρίου απασχόλησής της να αυξηθούν στα 4/5.

5. Κατά τη δεύτερη συνάντηση, στην οποία συμμετείχε μόνο η εργοδοτική πλευρά, αναφέρθηκε κατ αρχάς το γεγονός, ότι οι συλλογικές ρυθμίσεις για τους Καθηγητές όλης της χώρας και του Νομού Αττικής παρουσιάζουν στον τομέα των αποδοχών σημαντική απόκλιση. Βάσει αυτού, η εργοδοτική πλευρά θεωρεί ότι το προτεινόμενο ποσοστό αύξησης αποδοχών από τον Μεσολαβητή είναι ιδιαίτερα υψηλό. Επιπροσθέτως, η εργοδοτική πλευρά δεσμεύθηκε να αποστείλει εγκαίρως αναλυτικό υπόμνημα, στο οποίο να εκφράζονται οι απόψεις της σε θεσμικά αιτήματα. Μετά τη μελέτη του εν λόγω υπομνήματος

Το Σάββατο 1.10.2005 παρέλαβα το υπόμνημα της εργοδοτικής πλευράς, το οποίο, εκτός από δημοσιευθέντα κείμενα στο τριμηνιαίο περιοδικό της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας και στην εφημερίδα ΕΘΝΟΣ της 16.2.2005, σελ. 12 και 13, περιλαμβάνει τα εξής:

(α) Έναν ενδεικτικό προϋπολογισμό φροντιστηρίου με 84 μαθητές, από τον οποίο προκύπτουν έσοδα 210.000 € και έξοδα 257.000 €. Κατόπιν αυτών παρατηρείται, ότι εφόσον στο φροντιστήριο υπάρχουν λιγότεροι των τεσσάρων ιδιοκτητών, τότε αυτό το φροντιστήριο θα άρει τη λειτουργία του.

(β) Ένα κείμενο τεσσάρων σημείων. Στο πρώτο σημείο εκφράζεται η άποψη ότι η πλειοψηφία των καθηγητών που συνεργάζονται με φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης παρέχουν ανεξάρτητη (και όχι μισθωτή) εργασία. Εξ΄ αυτού, το υφιστάμενο καθεστώς επιβαρύνει τον εργοδότη με απαράδεκτες εργοδοτικές εισφορές. Στο δεύτερο σημείο γίνεται αναφορά στην εκτεταμένη εκπαιδευτική παραοικονομία, η οποία ανέρχεται σε 71,4% του συνόλου των δαπανών που προκύπτουν για φροντιστηριακά μαθήματα. Η συνέπεια της εκτεταμένης παραοικονομίας δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό για τα φροντιστήρια που λειτουργούν νόμιμα και επιβαρύνονται αναλόγως (φόροι, εργοδοτικές εισφορές, κ.λπ.). Σ΄ αυτό το πλαίσιο υποβάλλονται προτάσεις για την ελαχιστοποίηση αυτών των προβλημάτων. Μεταξύ αυτών των προτάσεων περιλαμβάνεται και η δημιουργία μητρώου πιστοποιημένων καθηγητών, οι οποίοι παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα της ειδικότητάς του ως ασφαλισμένοι και διαπιστευμένοι ελεύθεροι επαγγελματίες. Το τρίτο σημείο του κειμένου θέτει το αίτημα της προσαρμογής των επιβαρύνσεων στα δεδομένα και ιδιαίτερα στο μέγεθος του φροντιστηρίου. Το επιχείρημα που εκφράζεται είναι ότι από τα 800 φροντιστήρια στην Αττική, τα 500 έχουν πολύ μικρό αριθμό μαθητών ανά τμήμα και κατ αυτόν τον τρόπο δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις της σύμβασης. Το τέταρτο σημείο εκφράζει τη θέση, ότι θα πρέπει να πραγματοποιηθεί μία αναθεώρηση των σχέσεων των μερών και ειδικότερα σε ότι αφορά τις ευθύνες των καθηγητών απέναντι στους εργοδότες τους. Συγκεκριμένα τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα: (α) Ποια αποζημίωση πρέπει να καταβάλει ο καθηγητής που εγκαταλείπει το φροντιστήριο και συμβάλλεται με το παράπλευρο παρασύροντας ταυτόχρονα μαζί του και μεγάλο μέρος των μαθητών του εγκαταλειφθέντος; (β) Ποια αποζημίωση πρέπει να καταβάλει ομάδα καθηγητών οι οποίοι εγκαταλείπουν το φροντιστήριο και ανοίγουν παράπλευρα ή έναντι αυτού άλλο δικό τους; Στον επίλογο αυτού του κειμένου, η εργοδοτική πλευρά εκφράζεται κατ αρχάς η πρόταση για μηδενικές αυξήσεις αποδοχών των καθηγητών, λόγω (α) της μείωσης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων από 9 σε 6 για την Γ΄ Λυκείου, (β) της κατάργησης των εξετάσεων της Β΄ Λυκείου, η οποία ισχύει για δεύτερη χρονιά φέτος και έχει προκαλέσει αισθητή μείωση του μαθητικού πληθυσμού στην τάξη αυτή, η οποία εκτιμάται ότι προσεγγίζει το 20% του προ διετές πληθυσμού, (γ) η τρομακτική πίεση της «μαύρης παιδείας» των ιδιαιτέρων και ο μεγάλος ανταγωνισμός έχουν καθηλώσει από διετίας τα δίδακτρα. Στη συνέχεια, αναφέρεται ότι τα θεσμικά ζητήματα δεν θα πρέπει να μεταβληθούν μέχρι την οριστική και δίκαιη οριοθέτηση της απασχόλησης στα φροντιστήρια. Παρά αυτήν την τοποθέτηση χαρακτηρίζονται ως ζητήματα αιχμής τα ακόλουθα:

Πρώτον: η δήλωση του εργαζόμενου για επικείμενη πρόσληψη στο Δημόσιο η την συμμετοχή του στα προγράμματα της πρόσθετης διδακτικής στήριξης και της ενισχυτικής διδασκαλίας

Δεύτερον: η δήλωση του εργαζόμενου ότι δεν θα παραδίδει ιδιαίτερα μαθήματα αν το σύνολο των ωρών της απασχόλησής του υπερβαίνει τις 20 σε φροντιστήριο

Τρίτον: η αφαίρεση από τα καταστατικά κείμενα του ΣΕΦΚ της προκλητικής θέσης ότι αγωνίζονται για την κατάργηση των φροντιστηρίων.

6. Αφού έλαβα υπόψη:

6.1. Ότι η προσφυγή στη Διαιτησία νόμιμα έγινε μονομερώς από την εργατική πλευρά, η οποία απεδέχθη την πρόταση του Μεσολαβητή που απέρριψε η εργοδοτική πλευρά.

6.2. Την από 17.5.2005 έγγραφη καταγγελία της προηγούμενης συλλογικής ρύθμισης ( Δ.Α. 33/2004) με πρόσκληση προς την εργοδοτική πλευρά για έναρξη διαπραγματεύσεων με σκοπό την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας.

6.3. Ότι η καταγγελία κοινοποιήθηκε στην εργοδοτική πλευρά και στην Επιθεώρηση Εργασίας και αναφέρει τα προς διαπραγμάτευση θέματα.

6.4. Το σχετικό υπόμνημα και τα αιτήματα της εργατικής πλευράς, όπως αυτά εκφράσθηκαν στο κείμενο της καταγγελίας - πρόσκλησης σε διαπραγμάτευση της 17.5.2004.

6.5. Το υπόμνημα της εργοδοτικής πλευράς της 29.9.2005 προς τον Διαιτητή της υπόθεσης.

6.6. Τη Διαιτητική Απόφαση 33/2004 που απαντά σε επιχειρήματα της εργοδοτικής πλευράς που εκφράσθηκαν και στην παρούσα διαιτητική διαδικασία.

6.7. Τις αυξήσεις των κατωτάτων ορίων μισθών και ημερομισθίων βάσει της νέας Ε.Γ.Σ.Σ.Ε. για το 2005.

6.8. Τα λεχθέντα κατά τη διάρκεια των δύο κατ΄ ιδίαν συναντήσεών μας την 26.9. και 29.9.05.

6.9. Όλα τα υπόλοιπα έγγραφα του φακέλου.

Και ακόμα έλαβα υπόψη:

7. Τη σημαντική απόκλιση μεταξύ των αποδοχών των καθηγητών του Ν. Αττικής και της υπόλοιπης Ελλάδας,

8. Το μέσο όρο αύξησης των βασικών μισθών των εργαζομένων μεταξύ 2005 και 2005, κατά περίπου 4% ετησίως

9. Τις μεσοσταθμικές αυξήσεις της Ε.Γ.Σ.Σ.Ε. για το 2005

10. Την ανάγκη περιορισμού του αθέμιτου ανταγωνισμού για τα φροντιστήρια

11. Την αδυναμία πρόβλεψης ενός εργαζομένου για το κατά πόσο επίκειται η πρόσληψή του στο Δημόσιο

12. Το γεγονός, ότι ο χρόνος προγραμματισμένης ενημέρωσης των γονέων πραγματοποιείται 2-3 φορές το χρόνο και επιβαρύνει με πρόσθετες ώρες απασχόλησης τους καθηγητές

13. Κατέληξα στην ακόλουθη απόφαση

`Αρθρο 1
Πεδίο εφαρμογής

1. Στους όρους της παρούσας υπάγονται οι Καθηγητές, όλων των ειδικοτήτων, που εργάζονται με σχέση εξαρτημένης εργασίας, σε Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης, που λειτουργούν στην περιοχή του Νομού Αττικής.

2. Καθηγητής Φροντιστηρίου, κατά την έννοια της παρούσας, θεωρείται εκείνος που είναι εφοδιασμένος, νόμιμα, με άδεια διδασκαλίας σε φροντιστήριο.

`Αρθρο 2
Αποδοχές

1. Οι βασικοί μηνιαίοι μισθοί των εργαζομένων, που υπάγονται στην παρούσα και απασχολούνται 21 διδακτικές ώρες την εβδομάδα, ορίζονται, από 1.7.2005, σε 900 ευρώ. Από δε την 1.1.2006 σε 923 ευρώ.

Για διευκόλυνση υπολογισμού των αποδοχών των με ωρομίσθιο αμειβομένων καθηγητών, αυτό ορίζεται ως κλάσμα των μηνιαίων αποδοχών δια του αριθμού 88 (900/88 = 10, 22, 923/88 = 10,48).

2. Σε περίπτωση απασχόλησης των εργαζομένων περισσότερες ή λιγότερες από 21 ώρες την εβδομάδα, οι αποδοχές υπολογίζονται σε αντιστοιχία με την ανά ώρα αμοιβή των ωρών διδασκαλίας.

`Αρθρο 3
Επιδόματα

Στους προηγούμενους εργαζόμενους χορηγούνται τα παρακάτω επιδόματα, που υπολογίζονται στους βασικούς μηνιαίους μισθούς και τα ωρομίσθια.

1.Επίδομα πολυετίας, σε ποσοστό 5%, για κάθε τριετία υπηρεσίας ή προϋπηρεσίας, σε οποιοδήποτε εργοδότη και μέχρι 5 (πέντε) τριετίες.

Η προϋπηρεσία αποδεικνύεται με την υποβολή σχετικών βεβαιώσεων του προηγούμενου ή των προηγούμενων εργοδοτών, ιδιοκτητών φροντιστηρίων, ή με την προσκόμιση του ασφαλιστικού βιβλιαρίου ΙΚΑ, εάν από αυτό αποδεικνύεται η απασχόληση του εργαζόμενου ως καθηγητή.

Για τον υπολογισμό της πολυετίας, ως έτος εργασίας θεωρείται το ακαδημαϊκό έτος, δηλαδή απασχόληση τουλάχιστον εννέα (9) μηνών.

2. Επίδομα γάμου, σε ποσοστό 10%. Δικαιούχοι του επιδόματος γάμου είναι και οι άγαμοι γονείς, καθώς και οι ευρισκόμενοι σε κατάσταση χηρείας και οι διαζευγμένοι (άρθρ. 20 Ν. 1849/89).

3. Επίδομα μεταπτυχιακών σπουδών: στους κατόχους MASTER και Διδακτορικού Διπλώματος καταβάλλεται επίδομα 8% και 12% αντίστοιχα στις μηνιαίες αποδοχές.

`Αρθρο 4
Επιδόματα Χριστουγέννων - Πάσχα - θερινής άδειας

Στους καθηγητές που υπάγονται στην παρούσα, ανεξάρτητα εάν συνδέονται με εργασιακή σχέση αορίστου ή ορισμένου χρόνου, καταβάλλονται επιδόματα εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα, σύμφωνα με τις διατάξεις της 19040/1981 ΚΥΑ, όπως ισχύει και χορηγείται άδεια ή αποζημίωση άδειας, σύμφωνα με τις ισχύουσες περί αυτών διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας, όπως ισχύουν κάθε φορά.

`Αρθρο 5
Απασχόληση Κυριακών - Αργιών

Σε περίπτωση απασχόλησης των καθηγητών κατά τις Κυριακές και τις αργίες, οι αντίστοιχες αποδοχές καταβάλλονται προσαυξημένες κατά 75%.

`Αρθρο 6
Καταβολή αποδοχών

Οι αποδοχές καταβάλλονται δεδουλευμένες μέχρι την 5η του επομένου μηνός και η καταβολή τους αποδεικνύεται με τη χορήγηση σχετικής εξοφλητικής απόδειξης, κατά τις διατάξεις του άρθρου 5 Ν. 3227/2004.

`Αρθρο 7
Υποχρεώσεις και δικαιώματα

1. Για την καταβολή των αποδοχών ο καθηγητής, εκτός των ωρών διδασκαλίας, έχει τα ακόλουθα καθήκοντα:

Να βρίσκεται στο φροντιστήριο τις ώρες που καθορίζει το πρόγραμμά του, πεντε (5), τουλάχιστον, πρώτα λεπτά πριν την έναρξη του μαθήματος και να εισέρχεται στην αίθουσα διδασκαλίας αμέσως μετά το κτύπημα του κουδουνιού.

Να δίνει πληροφορίες στους γονείς για την πρόοδο των μαθητών του, σε χρόνο που καθορίζεται από τη διεύθυνση του φροντιστηρίου, ύστερα από σχετική συνεννόηση μαζί του και πάντως εκτός των ωρών διδασκαλίας του καθηγητή, αλλά σε χρόνο που συνάπτεται με αυτές. Οι προβλεπόμενες από το φροντιστήριο ενημερώσεις προς τους γονείς των μαθητών (2 έως 3 ετησίως) λογίζονται ως χρόνος εργασίας και αμείβονται σύμφωνα με το προβλεπόμενο ωρομίσθιο από τη σύμβαση.

Να επιτηρεί τους μαθητές, κατά το χρόνο των διαγωνισμάτων του φροντιστηρίου, στα πλαίσια του συμφωνημένου ωραρίου. Εάν η επιτήρηση γίνεται εκτός του συμφωνημένου ωραρίου θα καταβάλλεται το ανάλογο ωρομίσθιο.

Να συμμετέχει σε επιμορφωτικά σεμινάρια που διοργανώνει το φροντιστήριο ή στα οποία αυτό συμμετέχει. Εάν τα σεμινάρια πραγματοποιούνται εκτός του συμφωνημένου ωραρίου, θα καταβάλλεται το ανάλογο ωρομίσθιο.

2. Δεν επιτρέπεται στους καθηγητές, χωρίς την έγγραφη συμφωνία του εργοδότη, να κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές του φροντιστηρίου, στο οποίο εργάζονται.

Επίσης δεν επιτρέπεται σ΄ αυτούς να προβαίνουν σε πράξεις ανταγωνιστικές της δραστηριότητας του φροντιστηρίου.

3. Απαγορεύεται στους εργοδότες να προβαίνουν σε πράξεις και ενέργειες που δυσχεραίνουν τη συνδικαλιστική δραστηριότητα των μελών του Συλλόγου καθηγητών.

4. Οι σημειώσεις των καθηγητών αναπαράγονται με δαπάνη του εργοδότη και διανέμονται δωρεάν στους μαθητές. Αυτές, εφόσον είναι πρωτότυπες, φέρουν στο εξώφυλλο, εκτός από την επωνυμία του φροντιστηρίου, και το όνομα του καθηγητή ή και των επιμελητών της έκδοσης.

5. Σε περίπτωση που ο καθηγητής έχει πλήρη απασχόληση σε ένα φροντιστήριο (21 ώρες και άνω), τότε μπορεί ο εργοδότης να ζητήσει δήλωση για τη συμμετοχή του καθηγητή στα προγράμματα της πρόσθετης διδακτικής στήριξης και της ενισχυτικής διδασκαλίας.

6. Παράβαση των όρων που αναφέρονται στις παραγράφους 2, 3 και 5 αυτού του άρθρου, από οποιοδήποτε μέρος, θεωρείται μονομερής καταγγελία της σύμβασης με υπαιτιότητά του και επιφέρει τις από το νόμο συνέπειες.

`Αρθρο 8
Αριθμός διδακτικών ωρών

1. Ο αριθμός των διδακτικών ωρών των καθηγητών καθορίζεται με κοινή συμφωνία.

2. Ελάχιστος εβδομαδιαίος αριθμός διδακτικών ωρών είναι ο μέσος όρος των εβδομαδιαίων διδακτικών ωρών, που πραγματοποίησε ο καθηγητής μέχρι την15η Νοεμβρίου, εφόσον απασχολείται από τις αρχές Σεπτεμβρίου κάθε έτους, ή μέχρι την τελευταία ημέρα του δεύτερου μήνα, από την ημέρα της πρόσληψης, εάν προσλήφθηκε μετά την 1η Οκτωβρίου.

3. Μείωση του αριθμού των ωρών διδασκαλίας και μέχρι ποσοστού 20%, στρογγυλοποιημένου αναλόγως του μεγέθους του κλάσματος, προς τα άνω ή κάτω, είναι δυνατή, μονομερώς, από τον εργοδότη, εάν υπάρξει μείωση των συνολικών ωρών του φροντιστηρίου, στα μαθήματα της ειδικότητας κάθε καθηγητή.

4. Σε κάθε νέο διδακτικό έτος, στο ίδιο φροντιστήριο, ο μικρότερος αριθμός διδακτικών ωρών, σε κάθε καθηγητή, είναι αυτός που υπήρχε στα μέσα του μήνα που έπεται αυτού της πρόσληψης.

Μείωση των ωρών αυτών μπορεί να γίνει με κοινή συμφωνία των μερών, είτε μονομερώς από τον εργοδότη, μέχρι 20% σε σχέση με τις μέσες ώρες απασχόλησης του καθηγητή, κατά την προηγούμενη σχολική περίοδο, και εάν υπάρχει απόλυτα αποδεδειγμένη μείωση του συνολικού αριθμού των ωρών του μαθήματος της ειδικότητας του καθηγητή, η μείωση μπορεί να υπερβαίνει το παραπάνω ποσοστό, όχι όμως πέραν του 50%.

5. Αύξηση των ωρών διδασκαλίας, σε κάθε περίπτωση, γίνεται ύστερα από κοινή συμφωνία των μερών.

`Αρθρο 9
Πρόγραμμα διδασκαλίας - Διακοπές διδασκαλίας

1. Το πρόγραμμα διδασκαλίας κάθε καθηγητή συντάσσεται ύστερα από κοινή συμφωνία. Σε περίοδο εξετάσεων ή άλλων σοβαρών αιτίων, μπορεί να γίνεται νέο πρόγραμμα, πάλι με κοινή συμφωνία.

2. Η διδακτική ώρα ορίζεται σε 45 λεπτά. Μεταξύ δύο διδακτικών ωρών διενεργείται διάλειμμα 10 λεπτών.

3. Προγραμματισμένες ώρες διδασκαλίας, που δεν πραγματοποιούνται για λόγους που αφορούν το φροντιστήριο, ενώ ο καθηγητής βρίσκεται στη θέση του, αμείβονται ως χρόνος πραγματικής εργασίας και δεν υπάρχει υποχρέωση του καθηγητή για αναπλήρωσή τους. Εάν όμως ο καθηγητής έχει προειδοποιηθεί έγκαιρα, τουλάχιστον από την προηγούμενη ημέρα, οι ώρες αυτές αναπληρώνονται εντός της αυτής ή το πολύ εντός της επόμενης εβδομάδας και εφόσον αυτό δεν καταστεί εφικτό αμείβονται κατά το ήμισυ.

4. Κατά το χρονικό διάστημα από 24/12 μέχρι και την 2/1 του επομένου έτους οι καθηγητές δεν προσφέρουν υπηρεσίες, δικαιούμενοι των αποδοχών τους που προκύπτουν βάσει του προγράμματος των αντίστοιχων ημερών. Από 3/1 μέχρι και 5/1 οι καθηγητές υποχρεούνται να προσφέρουν κανονικά την προγραμματισμένη εργασία τους, εκτός αν υπάρχει ειδική συμφωνία μεταξύ των μερών. Εάν οι ώρες εργασίας από 3/1 έως 5/1 είναι περισσότερες από τις ώρες του κανονικού προγράμματος, για τις επί πλέον αυτές ώρες καταβάλλεται ανάλογη πρόσθετη αμοιβή.

5. Κατά το χρονικό διάστημα από τη Μ. Πέμπτη μέχρι και την Τρίτη του Πάσχα κάθε έτους, οι καθηγητές δεν προσφέρουν υπηρεσίες, δικαιούμενοι των αποδοχών τους, που προκύπτουν βάσει του προγράμματος των αντίστοιχων ημερών. Μετά την Τρίτη του Πάσχα το πρόγραμμα συνεχίζεται κανονικά εκτός αν υπάρχει ειδική συμφωνία των μερών.

6. Κατά τις ημέρες αργίας που ορίζονται στο Β.Δ. 748/66 και κατά την Καθαρή Δευτέρα, την 1η Μαΐου, την εορτή του Αγίου Πνεύματος, την 17η Νοέμβρη και την 30ή Ιανουαρίου, κάθε έτους, οι καθηγητές δεν προσφέρουν τις υπηρεσίες τους δικαιούμενοι των αντίστοιχων αποδοχών τους, βάσει του προγράμματος.

`Αρθρο 10
Λύση εργασιακών συμβάσεων

1. Η σύμβαση εργασίας των καθηγητών λύεται, εάν μεν είναι ορισμένου χρόνου, χωρίς άλλη διατύπωση, εάν δε είναι αορίστου χρόνου με την τήρηση των διατάξεων του Ν. 3198/55, περί καταγγελίας των αορίστου χρόνου συμβάσεων εργασίας.

2. Σε περίπτωση λύσης της σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου προ του χρόνου που έχει συμφωνηθεί, με ευθύνη οποιουδήποτε των μερών, έχουν εφαρμογή οι διατάξεις των άρθρων 672 επ. ΑΚ.

3. Οι εργοδότες είναι υποχρεωμένοι να προειδοποιούν τους καθηγητές, με τους οποίους είχαν συνάψει σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου το προηγούμενο διδακτικό έτος, για τη μη ανανέωση των συμβάσεών τους, μέχρι και την 10η Ιουλίου κάθε έτους. Εάν η σύμβαση αυτή δεν ανανεωθεί, με ευθύνη του εργοδότη, ο καθηγητής δικαιούται αποζημίωσης ίσης με τις αποδοχές ενός μέσου μηνιαίου μισθού, του προηγούμενου διδακτικού έτους. Την αποζημίωση αυτή δικαιούνται καθηγητές που είχαν εργασθεί στο φροντιστήριο από το οποίο απολύονται, κατά τη διάρκεια του προηγούμενου διδακτικού έτους, τουλάχιστόν για δύο μήνες.

4. Με αποκλειστικό γνώμονα την προστασία της μητρότητας, ορίζεται ότι σε περίπτωση εγκυμοσύνης καθηγήτριας, εφόσον αυτή εγκυμονεί κατά τη διάρκεια της απασχόλησής της, ο εργοδότης είναι υποχρεωμένος να την επαναπροσλάβει, για το επόμενο διδακτικό έτος, τουλάχιστον για τα 3/5 του ωραρίου που δίδαξε η καθηγήτρια το τελευταίο διδακτικό έτος που εργάστηκε. Η κατά τα ανωτέρω υποχρέωση επαναπρόσληψης δεν ισχύει εάν δεν προσληφθεί κανένας καθηγητής στο φροντιστήριο για το αντίστοιχο μάθημα.

5. Η απασχόληση καθηγητών με σύμβαση ορισμένου χρόνου αποδεικνύεται από σχετική έγγραφη συμφωνία των μερών. Στην αντίθετη περίπτωση η σύμβαση εργασίας είναι αορίστου χρόνου.

`Αρθρο 11
Αρχή ευνοϊκότερης ρύθμισης

Αποδοχές ανώτερες από αυτές που καθορίζονται με την παρούσα ή ευνοϊκότεροι όροι εργασίας, που προβλέπονται από νόμους, διατάγματα, υπουργικές αποφάσεις, ΣΣΕ ή ΔΑ, κανονισμούς εργασίας, έθιμα, κλπ, δεν θίγονται και εξακολουθούν να ισχύουν.

`Αρθρο 12
Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από την 29-6-2005, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά.

Ημερομηνία Κατάθεσης: 3 Οκτωβρίου 2005

Ο ΔΙΑΙΤΗΤΗΣ
ΑΝΔΡΕΑΣ Γ. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ