Π.Κ. Σ.Σ.Ε. 41/2001 (21/05/2001)

Συλλογική σύμβαση εργασίας για τους όρους αμοιβής και εργασίας των ξένων αεροπορικών εταιριών για το έτος 2001.

Συλλογική σύμβαση εργασίας για τους όρους αμοιβής και εργασίας των ξένων αεροπορικών εταιριών για το έτος 2001.

Στην Αθήνα σήμερα, την εικοστή πρώτη (21) του μηνός Μαΐου του έτους δύο χιλιάδες ένα (2001), ημέρα Δευτέρα και ώρα 10.00, στα γραφεία του δικηγόρου κ. Παναγιώτη Κόμματα (Λεωφ. Βασ. Σοφίας 10) οι πιο κάτω υπογράφοντες, αφενός Gunter Tank και Victor Ziegler·, Πρόεδρος και Γενικός Γραμματέας αντίστοιχα του Σωματείου με την επωνυμία «ΕΝΩΣΗ ΞΕΝΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ» (Ε-ΞΑΕ) που εδρεύει στην Αθήνα (Ξενοφώντος 9) και αφετέρου Γεώργιος Γαλίτης και Χρήστος Ντέκος, Πρόεδρος και Γενικός Γραμματέας αντίστοιχα του Σωματείου με την επωνυμία «ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ» (ΟΠΑΜ), πρώην με την επωνυμία «ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΞΕΝΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ» (ΟΠΞΑΕ), που εδρεύει στην Αθήνα (Μάρκου Μπότσαρη 55 και Καλλιρρόης), όλοι εξουσιοδοτημένοι σύμφωνα με το Νόμο, συνομολόγησαν και συναποφάσισαν την υπογραφή της παρούσας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, που έχει ως αντικείμενο τον καθορισμό των όρων αμοιβής και εργασίας των μισθωτών των Ξένων Αεροπορικών Εταιριών για το έτος 2001 και η οποία έχει ως εξής:

ΑΡΘΡΟ 1
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ

α) Κεκτημένα δικαιώματα, συμφωνίες και γενικά ευνοϊκότεροι όροι εργασίας που υφίστανται μεταξύ των επί μέρους Αεροπορικών Εταιριών και των απασχολουμέ­νων σ΄ αυτές δεν θίγονται με την παρούσα.

β) Αυτά που συμφωνούνται στην παρούσα αποτελούν κατώτατα όρια.

γ) Δεν θίγεται το σύστημα των ετησίων αυξήσεων, που τυχόν υπάρχει σε κάθε μία

Αεροπορική Εταιρία (MERIT, ANNUAL,INCREMENT κλπ.).

δ) Πέρα από το βασικό μηνιαίο μισθό καταβάλλονται τα επιδόματα που προβλέπο­νται στην παρούσα. Τα επιδόματα αυτά, όπου καθορίζονται σε ποσοστό, υπολογί­ζονται στο βασικό μηνιαίο μισθό. Σε κάθε περίπτωση εφόσον δεν ορίζεται διαφο­ρετικά, τα επιδόματα της παρούσας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας είναι ανε­ξάρτητα των καταβαλλομένων βασικών μηνιαίων μισθών και δεν ενσωματώνο­νται στους ενλόγω βασικούς μηνιαίους μισθούς

ΑΡΘΡΟ 2
ΒΑΣΙΚΟΙ ΜΙΣΘΟΙ

1. Οι βασικοί μηνιαίοι μισθοί της 31ης Δεκεμβρίου 2000, αναπροσαρμόζονται από 01.01.2001 κατά ποσοστό 2,3% χωρίς κλιμάκωση.

2. Οι βασικοί μηνιαίοι μισθοί της 30ης Ιουνίου 2001 αναπροσαρμόζονται από 01.07.2001 κατά ποσοστό 1% χωρίς κλιμάκωση.

3. Με την επιφύλαξη του άρθρου 12 παρ. 2 του Ν. 1876/1990, καμία άλλη αναπροσαρμογή των ανωτέρω μισθών και των κατωτέρω επιδομάτων όπως και του μισθού ασφαλείας δεν θα γίνει κατά τη διάρκεια ισχύος της παρούσας Συλλογικής Σύμβασης ήτοι μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2001. Αν όμως ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή αυξηθεί από 01.01.2001 μέχρι 31.12.2001 κατά ποσοστό μεγαλύτερο από 3,6%, κατά το ίδιο ποσοστό (της διαφοράς μεταξύ 3,6% και του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή της περιόδου 1.1.2001 - 31.12.2001) θα αυξηθούν οι καταβαλλόμενοι βασικοί μηνιαίοι μισθοί και τα επιδόματα (με εξαίρεση το οικογενειακό επίδομα και το επίδομα τριετιών) αναδρομικά από 1.1.2001.

ΑΡΘΡΟ 3
ΜΙΣΘΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Ο βασικός μηνιαίος μισθός ασφαλείας, ο οποίος αποτελεί το κατώτατο ύψος βασικού μηνιαίου μισθού και ο οποίος καταβάλλεται σε οποιαδήποτε ειδικότητα του Κλάδου καθορίζεται : α) από 01.01.2001 στο ποσό των 158.755 δραχμών και β) από 01.07.2001 στο ποσό των 161.136 δραχμών χωρίς άλλη αναπροσαρμογή μέχρι 31.12.2001.

ΑΡΘΡΟ 4
ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ

1. Τα επιδόματα που προβλέπονται στα άρθρα 4, 5, 6, 7, 8 και 9 της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας της 24 Ιουνίου 1988, όπως αυτά αναπροσαρμόσθηκαν α) με το άρθρο 4 της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας της 1ης Αυγούστου 1989, β) με το άρθρο 4 της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας της 9ης Ιουλίου 1990, γ) με το άρθρο 4 της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας της 2.7.1991, δ) με το άρθρο 4 της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας της 29 Ιουνίου 1993, ε) με το άρθρο 4 της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας της 29.5.1995, στ) με το άρθρο 4 της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας της 17.5.1996, ζ) με το άρθρο 4 της Συλλογικής Σύμβασης " Εργασίας της 7.5.1997, η) με το άρθρο 4 της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας της 19.5.1998, θ) με το άρθρο 4 της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας της 30.4.1999 και ι) με το άρθρο 4 της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας της 26 Απριλίου 2000, και με τους όρους και προϋποθέσεις που προβλέπονται στα πιο πάνω άρθρα, αναπροσαρμόζονται από 1ης Ιανουαρίου 2001 κατά ποσοστό αύξησης 2,3% πλην του οικογενειακού επιδόματος και του επιδόματος τριετιών ως κάτωθι.

α) Οικογενειακό επίδομα. Το οικογενειακό επίδομα ορίζεται σε ποσοστό 10% επί του βασικού μισθού με ανώτατο όριο ποσοστό 10% επί βασικού μισθού δραχμών 310.000. Επομένως το ανώτατο ύψος του οικογενειακού επιδόματος καθορίζεται σε δραχμές 31.000.

β) Επίδομα τριετιών. Το επίδομα τριετιών ορίζεται σε ποσοστό 5% επί του βασικού μισθού με ανώτατο όριο ποσοστό 5% επί του βασικού μισθού δραχμών 240.000. Επομένως το ανώτατο ύψος κάθε μιας τριετίας καθορίζεται σε δραχμές 12.000.

γ) Ελάχιστο όριο ετήσιας αύξησης. Το ελάχιστο όριο της ετησίας αύξησης (annual increment) καθορίζεται σε δραχμές 6.003.

δ) Επίδομα τροφής. Το επίδομα τροφής καθορίζεται σε δραχμές 29.085.

ε) Επίδομα ταμία. Το ανώτατο όριο του επιδόματος ταμία καθορίζεται σε δραχμές 10.572.

στ) Επίδομα ειδικών συνθηκών. Το επίδομα ειδικών συνθηκών καθορίζεται σε δραχμές 10.572.

2. Τα ανωτέρω επιδόματα πλην του οικογενειακού επιδόματος και του επιδόματος τριετιών αναπροσαρμόζονται από 1ης Ιουλίου 2001 κατά ποσοστό αύξησης 1% ως κάτωθι:

α) Ελάχιστο όριο ετήσιας αύξησης. Το ελάχιστο όριο της ετησίας αύξησης (annual increment) καθορίζεται σε δραχμές 6.063.

β) Επίδομα τροφής. Το επίδομα τροφής καθορίζεται σε δραχμές 29.376.

γ) Επίδομα ταμία. Το ανώτατο όριο του επιδόματος ταμία καθορίζεται σε δραχμές 10.678.

δ) Επίδομα ειδικών συνθηκών. Το επίδομα ειδικών συνθηκών καθορίζεται σε δραχμές 10.678.

3. Καμία άλλη αναπροσαρμογή των παραπάνω επιδομάτων δεν πρόκειται να χορηγηθεί κατά τη διάρκεια του έτους 2001.

ΑΡΘΡΟ 5
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑΠΑΥΣΗΣ

Το άρθρο 3 παρ. 6 της Σ.Σ.Ε. της 16 Οκτωβρίου 1980 (ΦΕΚ 1109/ 4.11.1980 Β΄) τροποποιείται ως εξής :

6. Μεταξύ της με οποιοδήποτε τρόπο λήξεως της καθημερινής εργασίας είτε με την κανονική λήξη του ωραρίου είτε με την οποιοδήποτε τρόπο υπέρβαση της λήξεως και της καθ΄ οιονδήποτε τρόπο εκ νέου αναλήψεως εργασίας θα μεσολαβεί οπωσδήποτε χρόνος έντεκα (11) ωρών απολύτως ελεύθερος για ανάπαυση. Εφόσον στο μέλλον είτε με νόμο είτε με Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας ο πραγματικός χρόνος εβδομαδιαίας απασχόλησης των 37,5 ωρών (στον οποίο δεν περιλαμβάνονται τα διαλείμματα) μειωθεί, ο ως άνω ελεύθερος χρόνος ανάπαυσης θα μειωθεί και πάλι στις 9 ώρες ή στον κατά το χρόνο της μείωσης του εβδομαδιαίου ωραρίου νόμιμο χρόνο ανάπαυσης.

Σε περίπτωση που θα μικρύνει το διάστημα αυτό θα μετατοπίζεται η έναρξη της προγραμματισμένης εργασίας κατ΄ αντίστοιχες ώρες αποκλειόμενης της μετατοπίσεως της προγραμματισμένης λήξεως της εργασίας της επομένης εργάσιμης περιόδου. Σε αδυναμία μετατοπίσεως της ενάρξεως κατά τόσες ώρες όσες μίκρυνε το ανωτέρω διάστημα, η σμίκρυνση θα αμείβεται με καταβολή της αποζημιώσεως κάθε ώρας υπε­ρωριακής εργασίας στο διπλό.

ΑΡΘΡΟ 6
ΜΕΤΑΦΟΡΑ

Το άρθρο 5 της Σ.Σ.Ε. της 17.5.1996 τροποποιείται ως κάτωθι:

Α. Αεροδρόμιο Αθηνών

Η μεταφορά των εργαζομένων στο αεροδρόμιο μπορεί να πραγματοποιείται είτε με μεταφορικά μέσα που παρέχονται από τις οικείες αεροπορικές εταιρίες, είτε με την καταβολή σ΄ αυτούς των σχετικών κομίστρων λεωφορείου ή ταξί ή με την καταβολή σ΄ αυτούς χιλιομετρικής αποζημιώσεως. Η ως άνω μεταφορά από 28 Μαρτίου 2001 ορίζεται ως κάτωθι:

α) Εάν η οικεία αεροπορική εταιρία δεν διαθέτει μεταφορικό μέσο το οποίο να διέρχεται από την κατοικία του εργαζόμενου για να τον μεταφέρει στο αεροδρόμιο κατά την έναρξη της εργασίας του και από το αεροδρόμιο στην κατοικία του κατά το τέλος της εργασίας του μεταξύ της 06:30 και 23:00 η ενδιαφερόμενη αεροπορική εταιρία θα καταβάλλει στους εργαζόμενους το σχετικό κόμιστρο ενός εισιτηρίου αστικού λεωφορείου (σήμερα 150 δρχ), ενός εισιτηρίου του μετρό (σήμερα 250 δρχ) για κάθε διαδρομή προς και από το αεροδρόμιο και ενός εισιτηρίου λεωφορείου Express του δρομολογίου μεταξύτου σταθμού ΑΜΥΝΑ του μετρό και του Αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος (σήμερα 1000 δρχ) ανά εργάσιμη μέρα. Εφ΄ όσον ο εργαζόμενος δηλώσει στην οικεία αεροπορική εταιρία ότι μπορεί να μεταβαίνει στο αεροδρόμιο και να επιστρέφει από αυτό με δικό του μεταφορικό μέσο, θα καταβάλλεται σ΄ αυτόν το αντίτιμο του κομίστρου ενός εισιτηρίου αστικού λεωφορείου (σήμερα 150 δρχ), ενός εισιτηρίου του μετρό (σήμερα250δρχ) για κάθε διαδρομή και ενός εισιτηρίου λεωφορείου Express του δρομολογίου μεταξύ του σταθμού ΑΜΥΝΑ του μετρό και του Αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος (σήμερα 1000 δρχ) ανά εργάσιμη μέρα, άσχετα εάν η ενδιαφερόμενη αεροπορική εταιρία διαθέτει δικό της μεταφορικό μέσο.

β) Σε περίπτωση που η εργασία ενός μισθωτού στο αεροδρόμιο λήγει μετά την 23:00 ή αρχίζει πριν από τη 06:30 και η ενδιαφερόμενη αεροπορική εταιρία δεν διαθέτει δικό της μεταφορικό μέσο για να παραλάβει τον εργαζόμενο από την κατοικία του ή να τον αφήσει σ΄αυτήν τουλάχιστον 60΄ πριν από την έναρξη και το πολύ 60΄ λεπτά μετά τη λήξη της εργασίας του η εταιρία θα παρέχει ταξί για τη μεταφορά του.

γ) Σε περίπτωση που το μεταφορικό μέσο της εταιρίας μεταβεί στην οικία του εργαζομένου νωρίτερα (σχετικά με την έναρξη της εργασίας) ή αργότερα (σχετικά με τη λήξη της εργασίας) των ως άνω αναφερομένων 60΄, ο υπερβάλλων χρόνος θα θεωρείται σαν υπερωριακή απασχόληση.

δ) Εργαζόμενοι που διαθέτουν δικό τους μεταφορικό μέσο και εφ΄όσον το δηλώσουν στην οικεία αεροπορική εταιρία θα παίρνουν αποζημίωση ισόποση προς ποσοστό 16% του ημίσεως (1/2) του επίσημου κομίστρου του λεωφορείου Express (σήμε­ρα 500 δρχ) και του κομίστρου αστικού λεωφορείου (σήμερα 150 δρχ) για κάθε πραγματοποιούμενη διαδρομή από ή προς το αεροδρόμιο μεταξύ των ωρών 23:00 έως 06:30.

Η ανωτέρω αποζημίωση θα καταβάλλεται με κατώτατο όριο 4 χιλιομέτρων και ανώτατο 40 χιλιομέτρων άσχετα εάν η αεροπορική εταιρία διαθέτει δικό της με­ταφορικό μέσο ή ταξί.

Β. Γραφεία Πόλεως Αθηνών

α) Από 28 Μαρτίου 2001, η δαπάνη αφίξεως και αναχωρήσεως στην και από την εργασία των μισθωτών Γραφείων Πόλεως τα οποία βρίσκονται πλησίον του παλαιού αεροδρομίου του Ελληνικού θα είναι ίση με την αξία δύο (2) εισιτηρίων α­στικού λεωφορείου (σήμερα 2 χ150 δρχ. =300 δρχ) και ενός (1) εισιτηρίου μετρό (σήμερα 250 δρχ) για κάθε διαδρομή.

β) Από 28 Μαρτίου 2001, η δαπάνη αφίξεως και αναχωρήσεως στην και από την εργασία των μισθωτών όλων των άλλων Γραφείων Πόλεως (εκτός από αυτά που ορίζονται ανωτέρω υπό α ) θα είναι ίση με την αξία ενός (1) εισιτηρίου αστικού λεωφορείου (σήμερα 150 δρχ) και ενός εισιτηρίου μετρό (σήμερα 250 δρχ.) γιακάθε διαδρομή.

γ) Εξαιρούνται οι μισθωτοί των Γραφείων Πόλεως στους οποίους η Εταιρία παρέχει αυτοκίνητο ή πληρώνει τη χρήση του δικού τους αυτοκινήτου για μετάβαση στον και από τον τόπο εργασίας τους.

Γ. Θεσσαλονίκη

Για εργαζόμενους που απασχολούνται στη Θεσσαλονίκη το επίδομα μεταφοράς ρυθ­μίζεται από 01.01.2001 ως ακολούθως :

α) Εάν η οικεία αεροπορική εταιρία δεν διαθέτει μεταφορικό μέσο το οποίο να διέρ χεται από την κατοικία του εργαζόμενου για να τον μεταφέρει στο αεροδρόμιο κατά την έναρξη της εργασίας του και από το αεροδρόμιο στην κατοικία του κατά το τέλος της εργασίας του μεταξύ της 06:30 και 23:00 η ενδιαφερόμενη αεροπορική εταιρία θα καταβάλλει στους εργαζόμενους το σχετικό κόμιστρο του λεωφορείου Express και το σχετικό κόμιστρο αστικού λεωφορείου για κάθε διαδρομή (σήμερα 450 δρχ. συνολικά). Εφ΄όσον ο εργαζόμενος δηλώσει στην οικεία αεροπορική εταιρία ότι μπορεί να μεταβαίνει στο αεροδρόμιο και να επιστρέφει από αυτό με δικό του μεταφορικό μέσο, θα καταβάλλεται σ΄αυτόν για κάθε διαδρομή το αντίτιμο του κομίστρου του λεωφορείου Express και αντίτιμο ενός (1) εισιτηρίου αστικού λεωφορείου (σήμερα 450 δρχ. συνολικά) άσχετα εάν η ενδιαφερόμενη αεροπορική εταιρία διαθέτει δικό της μεταφορικό μέσο.

β) Σε περίπτωση που η εργασία ενός μισθωτού στο αεροδρόμιο λήγει μετά την 23:00 ή αρχίζει πριν από τη 06:30 και η ενδιαφερόμενη αεροπορική εταιρία δεν διαθέτει δικό της μεταφορικό μέσο για να παραλάβει τον εργαζόμενο από την κατοικία του ή τον αφήσει σ΄ αυτήν τουλάχιστον 60΄ πριν από την έναρξη και το πολύ 60΄ λεπτά μετά τη λήξη της εργασίας του η εταιρία θα παρέχει ταξί για τη μεταφορά του.

Σε περίπτωση που το μεταφορικό μέσο της εταιρίας μεταβεί στην οικία του εργαζομένου νωρίτερα (σχετικά με την έναρξη της εργασίας) ή αργότερα (σχετικά με τη λήξη της εργασίας) των ως άνω αναφερομένων 60΄ ο υπερβάλλων χρόνος θα θεωρείται σαν υπερωριακή απασχόληση.

Εργαζόμενοι που διαθέτουν δικό τους μεταφορικό μέσο και εφ΄όσον το δηλώσουν στην οικεία αεροπορική εταιρία θα παίρνουν αποζημίωση (ανά χιλιόμετρο) για κάθε πραγματοποιούμενη διαδρομή από ή προς το αεροδρόμιο μεταξύ των ωρών 23.00 έως 06.00 ισόποση προς ποσοστό 22,2% του επίσημου κομίστρου του λεωφορείου Express (Αερολιμένας-Θεσσαλονίκη) και του κομίστρου αστικού λεωφορείου (σήμερα 450 δρχ. συνολικά) με κατώτατο όριο 4 χιλιομέτρων και ανώτατο τα 25 χλμ. άσχετα εάν η αεροπορική εταιρία διαθέτει δικό της μεταφορικό μέσο ή ταξί.

γ) Από το 1.1.2001 η δαπάνη αφίξεως και αναχωρήσεως στην και από την εργασία των μισθωτών Γραφείων Πόλεως, τα οποία βρίσκονται κοντά στο αεροδρόμιο θα είναι ίση με την αξία δύο (2) εισιτηρίων του λεωφορείου Εχρι·θδ8 και με την αξία δύο (2) εισιτηρίων αστικών λεωφορείων όπως αυτή καθορίζεται από καιρού σε καιρό (σήμερα 900 δρχ. συνολικά), για κάθε ημέρα πραγματικής εργασίας και για όλους τους άλλους υπαλλήλους των Γραφείων Πόλεως οπουδήποτε και αν βρίσκονται, θα είναι ισότιμη με την αξία τεσσάρων (4) εισιτηρίων αστικού λεωφορείου, όπως καθορίζεται από καιρού σε καιρό (σήμερα 600 δρχ. συνολικά), για κάθε ημέρα πραγματικής εργασίας.

Εξαιρούνται οι μισθωτοί των Γραφείων Πόλεως στους οποίους η Εταιρία παρέχει αυτοκίνητο ή πληρώνει τη χρήση του δικού τους αυτοκινήτου για μετάβαση στον και από τον τόπο εργασίας τους.

ΑΡΘΡΟ 7
ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΜΕΙΩΜΕΝΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΕ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΛΗΡΟΥΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ

Συμβάσεις εργασίας μισθωτών οι οποίοι έχουν προσληφθεί με συμβάσεις μειωμένης απασχόλησης αορίστου χρόνου αλλά απασχολούνται μονίμως επί έξι (6) τουλάχιστον μήνες με ωράριο πλήρους απασχόλησης σύμφωνα με το υποβαλλόμενο κατά νόμο στην Επιθεώρηση Εργασίας πρόγραμμα εργασίας μετατρέπονται σε συμβάσεις πλή ρους απασχόλησης εφόσον, κατά το διευθυντικό δικαίωμα του εργοδότη, οι ανάγκες της αεροπορικής εταιρίας το επιτρέπουν.

ΑΡΘΡΟ 8
ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΩΝ ΑΝΕΡΓΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ

Οι αεροπορικές εταιρίες αναλαμβάνουν την υποχρέωση κατά την πρόσληψη εργαζομένων να προτιμούν ανέργους πρώην εργαζομένους σε αεροπορικές εταιρίες των οποίων οι συμβάσεις εργασίας έχουν καταγγελθεί (εκτός εάν έχουν απολυθεί λόγω συνταξιοδότησης ή για ποινικά ή πειθαρχικά αδικήματα) ανάλογα με τις ειδικότητες, προσόντα, προϋπηρεσία κλπ. των ανέργων και τις ανάγκες της αεροπορικής εταιρίας. Για την διευκόλυνση των ανέργων η ΟΠΑΜ θα υποβάλλει εντός του πρώτου εικοσαημέρου κάθε έτους στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΞΑΕ κατάσταση των ανέργων πρώην υπαλλήλων των ξένων αεροπορικών εταιριών στην οποία θα εμφαίνονται τα •πλήρη στοιχεία εκάστου ανέργου (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, ηλικία, προϋπηρεσία, ειδικότητα, γνώσεις, ξένες γλώσσες, οικογενειακή κατάσταση κλπ.).

ΑΡΘΡΟ 9
ΕΙΔΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Δημιουργείται ειδική επιτροπή αποτελούμενη από δύο μέλη της ΟΠΑΜ και δύο μέλη της ΕΞΑΕ η οποία θα εξετάσει και θα υποβάλει προτάσεις για τα θέματα :

α) του εκπαιδευτικού επιδόματος και ειδικότερα της σκοπιμότητας χορήγησης παρομοίου επιδόματος και του καθορισμού των πτυχίων των ανωτάτων σχολών που θα λαμβάνονται υπόψη για την τυχόν χορήγηση εκπαιδευτικού επιδόματος και των ειδικοτήτων των εργαζομένων στις οποίες η κατοχή πτυχίου ανώτατης σχολής (και ποίου πτυχίου συγκεκριμένα) παρέχει το δικαίωμα λήψη του επιδόματος.

β) της μετατροπής των συμβάσεων ορισμένου χρόνου εργαζομένων οι οποίοι απασχολούνται στην ίδια αεροπορική εταιρία συνεχώς ή με μικρές διακοπές επί μία τριετία τουλάχιστον, σε συμβάσεις αορίστου χρόνου και ειδικότερα τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες θα γίνεται η ως άνω μετατροπή.

ΑΡΘΡΟ 10
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΣΣΕ

Η Επιτροπή που προβλέπεται από το άρθρο 6 της Σ.Σ.Ε. της 17 Μαίου 1996, από το άρθρο 6 της Σ.Σ.Ε. της 19.5.1998, από το άρθρο 7 της ΣΣΕ της 30.4.1999 και από το άρθρο 6 της ΣΣΕ της 26.4.2000, για την τροποποίηση και τον εκσυγχρονισμό της Σ.Σ.Ε. θα συνεχίσει το έργο της και υποχρεούται να καταθέσει τις τελικές της προτάσεις μέχρι την 30 Νοεμβρίου 2001 το αργότερο.

ΑΡΘΡΟ 11
ΡΗΤΡΑ ΕΙΡΗΝΗΣ

Κατά τη διάρκεια της ισχύος της παρούσας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας η ΟΠΑΜ και τα επί μέρους Σωματεία των εργαζομένων στις ξένες αεροπορικές εταιρίες δεν θα ζητήσουν αυξήσεις των ανωτέρω ποσών και ποσοστών αυξήσεων των βασικών μισθών και επιδομάτων και δεν θα ζητήσουν νέα επιδόματα. Ρητά συμφωνείται ότι για το αίτημα της ΟΠΑΜ περί αυξήσεως των αποδοχών για το έτος 2001 και για τα λοιπά αιτήματα που αναφέρονται στην εξώδικη δήλωση της ΟΠΑΜ της 14.12.2000 προς την ΕΞΑΕ συμφωνείται κοινωνική ειρήνη για όλη τη διάρκεια ισχύος της παρούσας Συλλογικής Σύμβασης ήτοι μέχρι τις 31.12.2001.

ΑΡΘΡΟ 12

Τα ανωτέρω συμφωνηθέντα καλύπτουν τις .απαιτήσεις των μισθωτών για το έτος 2001.

ΑΡΘΡΟ 13

Η ισχύς της παρούσας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας αρχίζει την 1η Ιανουαρίου 2001 και λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2001.